* * *
Πρώτον.Η ηγεσία της ΝΔ έχει απομονωθεί, κυρίως από τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές, ακριβώς λόγω της απροκάλυπτα εχθρικής στάσης που έχει τηρήσει απέναντι στον αγώνα τους. Από την αρχή ο Κ. Καραμανλής εξέφρασε την αντίθεσή του στις καταλήψεις και με κάθε μέσο βοηθούσε την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την "αναταραχή". Η πρόταση που έκανε, όταν τα πράγματα δεν μπορούσαν να ελεγχθούν - δηλαδή της αναστολής του νόμου και "εθνικός διάλογος", ώστε να επανέλθει και εφαρμοστεί με άλλη παραλλαγή και με"πολιτική συναίνεση" - στόχευε ακριβώς στην εκτόνωση της "έντασης", αλλά και στο να δείξει ότι παίζει κάποιο "αντιπολιτευτικό" ρόλο και να περισώσει τα προσχήματα.
Δεύτερον.Με την πρόταση δυσπιστίας, η οποία στρέφεται κατά του υπουργού Παιδείας, η ηγεσία της ΝΔ επιχειρεί και να αποπροσανατολίσει από το κυρίαρχο ζήτημα του αγώνα, που είναι η ίδια η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και η κατάργηση του νόμου, ενώ αφήνει στο απυρόβλητο την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής ακριβώς γιατί κινείται στο ίδιο μήκος κύματος.
Τρίτον.Με την πρόταση μομφής επιχειρείται ένας αντιπερισπασμός απέναντι στο μαθητικό κίνημα. Επιδιώκεται να μεταφερθεί το κέντρο βάρους της αντιπαράθεσης στις ανούσιες και θεατρινίστικες δικομματικές αντιπαραθέσεις και να φύγει η "εικόνα" από τον αγώνα των μαθητών και των άλλων φορέων της παιδείας.
Τέταρτον.Ασφαλώς η ηγεσία της ΝΔ πήρε υπόψη της ότι σήμερα πραγματοποιείται το μεγάλο συλλαλητήριο για την παιδεία. Δευτερευόντως, βέβαια, μέτρησαν και άλλες μικροκομματικές και εσωκομματικές σκοπιμότητες (Αβραμόπουλος από τη μια, συσπείρωση στο ΠΑΣΟΚ από την άλλη).
* * *
Π. Κ.