Νέα δεδομένα έρχονται να αποδείξουν την ακαταλληλότητα του χώρου (Μακρυγιάννη), όπου πρόκειται να ανεγερθεί το Νέο Μουσείο Ακρόπολης.Το πιο πρόσφατο είναι η τροπολογία - προσθήκη, που ψηφίστηκε στη Βουλή τον Οκτώβρη, στο νομοσχέδιο "Εθνικό Κτηματολόγιο και άλλες διατάξεις" και αφορά σε μειώσεις των εγκαταστάσεων για την πυρασφάλεια και του πάρκινγκ στο σχέδιο του νέου μουσείου.
Το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS), με επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού, Ευ. Βενιζέλο επισημαίνει ότι η τελευταία εξέλιξη "αποτελεί ένα ακόμα βήμα μιας μακρόχρονης πορείας, χωρίς αποτέλεσμα".Σημειώνει δε, ότι "σήμερα γίνεται προσπάθεια να λυθεί το θέμα της προσπέλασης και στάθμευσης, με παρέκκλιση και αόριστη παραπομπή στη μελέτη Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων, ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα: ο ακριβής χώρος, στον οποίο πρόκειται να ανεγερθεί το νέο Μουσείο και τα αποτελέσματα της αρχαιολογικής έρευνας στο οικόπεδο Μακρυγιάννη γιατί, όπως απέδειξε η πρόσφατη περίπτωση του αρχαίου Λυκείου, οποιαδήποτε μελέτη μπορεί να ανατραπεί τελείως".
Το ICOMOS για πολλοστή φορά τονίζει ότι "η λύση που προωθείται οδηγεί τελικά σε Μουσείο κτισμένο πάνω στα ερείπια ενός μεγάλου πολιτισμού, που περιβάλλεται από τους φωταγωγούς των πολυκατοικιών, το σταθμό του Μετρό και το κτίριο Βάιλερ.Ομως, ο συναισθηματικός εκβιασμός που συνδέει την υλοποίηση ενός τέτοιου Μουσείου με την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα μάς έβρισκε και μας βρίσκει πάντα αντίθετους".
Η συμβιβαστική πορεία για την ανέγερση του Μουσείου οδηγεί σε ερωτήματα όπως "μήπως όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν και επιχειρήματα ενάντια στο αίτημα για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα;". Και το ICOMOS, θέτει το καίριο ζήτημα - που είναι εξάλλου παλιά θέση και αυτού του φορέα και του ΣΑΔΑΣ (σύλλογος των αρχιτεκτόνων): "Μήπως θα έπρεπε να αναζητηθούν παράλληλα εναλλακτικές λύσεις, πριν αποδειχθεί η διαφαινόμενη ακαταλληλότητα του χώρου και του προτεινόμενου κτιρίου;".
Θυμίζουμε ότι εδώ και πολλά χρόνια έχουν εκδηλωθεί πολλές αντιδράσεις, τόσο για την ακαταλληλότητα - επικινδυνότητα και για τα αρχαία - της περιοχής Μακρυγιάννη, όσο και για την αισθητική και τον τεράστιο όγκο του κτιρίου.Εξάλλου, οι περιβαλλοντικές και εξαιρετικά αναγκαίες γεωλογικές μελέτες δεν έχουν γίνει, παρότι κάτω από το μουσείο θα περνάει το μετρό...