Ο κ. Χριστόδουλος γράφει την "ιστορία" (του)
Ο κ. Χριστόδουλος, μέσα στις πολλές του δραστηριότητες, έχει αναλάβει να ξαναγράψει την ελληνική ιστορία κατά πώς του αρέσει. Εφαρμόζει, δε, τη μέθοδο που του ταιριάζει. Δηλαδή "και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ"... Τουτέστιν, ήρωας (!) της Εθνικής Αντίστασης και ο Δαμασκηνός - που εκτός των άλλων όρκισε τη γερμανοντυμένη "κυβέρνηση" Τσολάκογλου - ήρωας και ο μητροπολίτης Ηλείας Αντώνιος - που για τη συμμετοχή του στο ΕΑΜ υπέστη τα πάνδεινα. Ηρωας (!) και ο αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος - που για την άνοδό του στα ύπατα εκκλησιαστικά αξιώματα φρόντισε ο Μανιαδάκης - ήρωας και ο μητροπολίτης Κοζάνης Ιωακείμ - που όρθωσε το ανάστημά του στην τυραννία. "Ολοι παιδιά του Θεού είμαστε", κατά τον κ. Χριστόδουλο, που, ακολουθώντας την τακτική "βάλτους όλους στο ίδιο τσουβάλι", προσπαθεί να ξεπλύνει το άγος της επίσημης Εκκλησίας για τη στάση της σε κρίσιμες για την πατρίδα στιγμές.
***
Ο νυν αρχιεπίσκοπος φαίνεται ότι έχει παρεξηγήσει. Κάποιος θα του είπε ότι η μνήμη του ελληνικού λαού είναι ασθενής, και κείνος το πίστεψε. Τώρα, λοιπόν, που αποφάσισε να καθιερώσει, υπό την αιγίδα της Αρχιεπισκοπής, ειδική μέρα εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης και μνημόνευσης της συμμετοχής του κλήρου σ' αυτήν (για να λέει, προφανώς, τα όσα ανιστόρητα περιγράψαμε παραπάνω), είναι μια καλή ευκαιρία να φρεσκάρουμε μνήμες, αλλά και να ενημερώσουμε για διάφορες πλευρές, που συνδέουν τον νυν αρχιεπίσκοπο με την Εθνική Αντίσταση.
***
"Πατριώτης" είναι, για τον κ. Χριστόδουλο, ο Χρύσανθος που δεν όρκισε την κυβέρνηση Τσολάκογλου, στην Κατοχή. Καλά. Αφού είναι έτσι, τότε πώς γίνεται να είναι "πατριώτης" και ο Δαμασκηνός, που με μεγάλη προθυμία δέχτηκε την εκπαραθύρωση του Χρύσανθου και όρκισε την κυβέρνηση Τσολάκογλου, κύριε Χριστόδουλε;! Και πώς γίνεται, αλήθεια, να είναι "πατριώτης" κάποιος σαν τον Δαμασκηνό, που διορίστηκε αντιβασιλέας της χώρας με υπόδειξη του Τσόρτσιλ - δεν το λέμε εμείς, ο Τσόρτσιλ το έλεγε στον Ρούσβελτ - σε μια στιγμή που η Αγγλία έπαιρνε στην Ελλάδα την κατοχική σκυτάλη από τους Γερμανούς; Περίεργη αντίληψη περί "πατριωτισμού" έχετε, κ. Χριστόδουλε. Εξίσου περίεργη η "αμνησία" σας σε ό,τι αφορά τον Χρύσανθο. Αλήθεια, γιατί η δικτατορία του Μεταξά έφτιαξε ειδικό, αναγκαστικό νόμο, για να ενθρονίσει τον Χρύσανθο στη θέση του αρχιεπισκόπου, παρά το ό,τι εκείνος είχε ηττηθεί στις αρχιερατικές εκλογές; Γιατί ο Μανιαδάκης επαιρόταν ότι αυτός ανέδειξε (σ.σ.: επέβαλε) τον Χρύσανθο στη θέση του αρχιεπισκόπου; Από όσο γνωρίζουμε, ο Μανιαδάκης δεν τα πήγαινε πολύ καλά με τους πραγματικούς πατριώτες... Μάλλον, η δικτατορία του Μεταξά θα διέκρινε ότι η 5ετής παρουσία του Χρύσανθου στη Γερμανία, προπολεμικά, είχε τονώσει τον "πατριωτισμό" του...
***
Δε χρειάζεται να προχωρήσουμε περαιτέρω. Ας αφήσουμε και στον κ. Χριστόδουλο να πει κάτι για την ιστορία των προκατόχων του, τώρα που καταπιάστηκε με το θέμα... Οταν φτάσει να ασχοληθεί με τους πραγματικούς πατριώτες κληρικούς, θα επανέλθουμε. Ειδικά στο θέμα που σχετίζεται με το πώς τους αντιμετώπισε, όχι μόνο το μετεμφυλιακό κράτος, αλλά και η επίσημη Εκκλησία. Επειδή, όμως, θέλει να εμφανίζεται τιμητής της Εθνικής Αντίστασης ο κ. Χριστόδουλος, χρήσιμο είναι να γνωρίζει το αναγνωστικό κοινό ποιους θεωρεί "αντιστασιακούς" ο νυν αρχιεπίσκοπος.
***
Οι παλιότεροι γνωρίζουν και οι νεότεροι ας μάθουν πως ο Τσαούς Αντόν υπήρξε επικεφαλής των εθνικιστικών αντικομμουνιστικών ομάδων στα χρόνια της Κατοχής, που έδρασαν στη Β. Ελλάδα. Υποτίθεται ότι έκανε αντίσταση. Στην πραγματικότητα, εχθρός του ήταν το ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και το ΚΚΕ. Γι' αυτό είχε έρθει σε συμφωνία με τους Βούλγαρους φασίστες κατακτητές, για κοινό αντικομμουνιστικό - αντιΕΑΜικό αγώνα. Χαρακτηρίστηκε, μάλιστα, δοσίλογος, άσχετα αν ουδέποτε διώχτηκε από το μετεμφυλιακά κράτος.
Τη σήμερον, που λέτε, μερικά υπολείμματα του Τσαούς Αντόν, υπάρχουν στη Δράμα, όπου και εκδίδουν εφημερίδα, η οποία προπαγανδίζεται γενναία από τις στήλες της "Χρυσής Αυγής", του εντύπου που εκδίδεται από την ομώνυμη φασιστική - ναζιστική οργάνωση. Αυτά τα υπολείμματα του δοσιλογισμού, στις 18.9.98, έστειλαν επιστολή στον κ. Χριστόδουλο, με σκοπό "να σας δηλώσουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας και τον ασπασμό των λόγων και των έργων σας", όπως του γράφουν...
***
Ο κ. Χριστόδουλος, τι λέτε ότι έκανε; Μήπως τους αποκήρυξε; Συνεπαρμένος προφανώς από τις ίδιες αξίες με τους επιστολογράφους του, και προσηνής όπως πάντα, τους έστειλε ανταπάντηση - με ημερομηνία 29.9.98 - όπου σημειώνει: "Σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας. Σας παρακαλώ να προσεύχεστε πολύ για μένα. Αντεύχομαι να έχετε επιτυχία στη ζωή σας και προκοπή στα έργα σας. Ο Θεός να σας σκεπάζει με την αγάπη του"! Υπογραφή "Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος"!
Συνεπώς, από τη στιγμή που εύχεστε, κ. Χριστόδουλε, να "προκόψουν" τα έργα των δοσιλόγων (!), δεν αφήνετε καλύτερα τους πατριώτες - αντιστασιακούς στην ησυχία τους και, κυρίως, έξω από τη δική σας "ιστορία", που ομολογουμένως, τη γράφετε με ταχύτατα βήματα;
Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ