Τις 65.951 έφτασαν οι καταγγελίες και τα παράπονα καταναλωτών που κατέγραψε το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) το εννιάμηνο Γενάρη - Σεπτέμβρη 1998. Οπως ανακοίνωσε χτες το ΙΝΚΑ, την πρωτιά και πάλι στις καταγγελίες έχουν τα νοθευμένα και ακατάλληλα τρόφιμα και αμέσως μετά ακολουθεί το κόστος ζωής, αποδεικνύοντας τις συνέπειες της "απελευθερωμένης αγοράς" που αυξάνει το κόστος αντιστρόφως ανάλογα με την ποιότητα των προϊόντων. Χαρακτηριστικό της αύξησης των παραπόνων στους δύο τομείς είναι ότι για την πρώτη κατηγορία στο εννιάμηνο καταγράφηκαν 6.157 καταγγελίες, ενώ για ολόκληρο το 1997 ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 7.103. Αντίστοιχα, και τα παράπονα για το κόστος ζωής στο εννιάμηνο ήταν 4.703 έναντι 5.273 ολόκληρο το 1997. Τρίτη στη "μαύρη λίστα" με τα παράπονα των καταναλωτών βρίσκεται η ΔΕΗ, ακολουθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι πωλήσεις από απόσταση. Τα λιγότερα παράπονα φαίνεται ότι συγκεντρώνουν τα παιχνίδια, σχολικά, οι καντίνες καθώς και τα ΕΛΤΑ.