Πέμπτη 1 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
Στον "αέρα" η χωροθέτηση

Γιατί η κατασκευή ενός αεροδρομίου σε περιοχή γεμάτη αρχαιότητες σύρεται επί σειρά ετών στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), δίχως να λαμβάνεται απόφαση; Στην περίπτωση του αεροδρομίου Ιεράπετρας και της κοινοπραξίας "Ξένιος Ζευς",όπου κύριος μέτοχος είναι ο Δήμος, δύο ενδεχόμενα είναι πιθανά: ή το αεροδρόμιο πρέπει πάση θυσία να κατασκευαστεί ή πρέπει με κάθε τρόπο να συντηρηθεί στους εκατοντάδες μικρομετόχους η εντύπωση ότι αεροδρόμιο θα γίνει, προκειμένου να προληφθούν οι δικαιολογημένες αντιδράσεις αν φοβηθούν ότι χάνουν τα λεφτά τους.Αλλωστε είναι λίγες μέρες πριν τις δημοτικές εκλογές. Μέσα σε ένα χρόνο το θέμα συζητήθηκε στο ΚΑΣ τρεις φορές (!) συν μία αυτοψία την άνοιξη του '97. Την πρώτη φορά οι χάρτες της κατασκευάστριας εταιρίας δε συμφωνούσαν με τους χάρτες της αρμόδιας Εφορείας. Τη δεύτερη φορά έφεραν αμφότεροι τους σωστούς και σύμφωνους χάρτες. Το Συμβούλιο, με πλειοψηφία, αγνόησε το πλήθος των μη αποκαλυμμένων αρχαιοτήτων, επικέντρωσε μόνο στο σημαντικότερο έως τώρα εύρημα, το μινωικό κτίσμα στο λόφο Κεφάλα, ο οποίος θα εξαφανιζόταν από το διάδρομο προσγείωσης και έδωσε στην εταιρία δύο εναλλακτικές λύσεις: είτε να μικρύνει ο διάδρομος είτε να μετατοπιστεί ανατολικότερα.

Στην προχτεσινή τρίτη συζήτηση η κοινοπραξία ήρθε με τη λύση της μετατόπισης, την οποία ενέκρινε κατ' αρχήν το ΚΑΣ (μειοψήφησαν ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων, Ισ. Κακούσης και η κ. Χριστοφίδου από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών Μνημείων).

Αλλά και εδώ επιβάλλονται περαιτέρω ανασκαφές, διότι το συγκεκριμένο κομμάτι είναι ανεξερεύνητο. Το θέμα λοιπόν θα επανέλθει, για οριστική ή μη χωροθέτηση, μετά την έρευνα. Δηλαδή, όπως είπε ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Ε. Γιαννακόπουλος, "βρισκόμαστε στο σημείο "μηδέν"". Και τίθεται το ρητορικό ερώτημα: εφ' όσον είναι δεδομένο ότι η περιοχή βρίθει αρχαιοτήτων, προς τι η δυσκολία να απορριφθεί το αεροδρόμιο; Εξάλλου στις αρμοδιότητες του ΚΑΣ, ως επιστημονικό όργανο, είναι η εξεύρεση λύσεων για την προστασία των αρχαίων και όχι εναλλακτικές λύσεις για την κατασκευή αεροδρομίων, ως να ήταν τεχνική υπηρεσία...

Δ. ΜΥΡΙΛΛΑ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επανεξέταση ζητούν οι αρχαιολόγοι (2014-02-06 00:00:00.0)
Να διασωθεί στη θέση του το ιστορικό σταυροδρόμι (2014-01-18 00:00:00.0)
ΟΧΙ στην επέκταση του αεροδρομίου Χίου (1999-06-12 00:00:00.0)
Αεροδρόμια θα 'χουμε, αρχαιότητες όμως; (1998-04-16 00:00:00.0)
Σταματούν αλλά... συνεχίζουν (1997-07-11 00:00:00.0)
Αναβάλλεται η κατάχωση μνημείου (1996-04-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ