Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανούσια ιδεολογήματα για τις τιμές

Ο,τι ήταν να κάνουμε το κάναμε, απαντούν οι βιομήχανοι στις κυβερνητικές εκκλήσεις για συγκράτηση των τιμών

Σε εκκλήσεις προς τους εκπροσώπους των βιομηχανιών τροφίμων να συγκρατήσουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιδόθηκε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, δίνοντας συνέχεια στο πνεύμα της ομιλίας Σημίτη για την ανάγκη συγκράτησης του στατιστικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Βέβαια, τώρα που με τον πληθωρισμό η κυβέρνηση τα έχει "βρει σκούρα" και έχει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που γεννά η πολιτική απελευθέρωσης των τιμών, ο Μ. Χρυσοχοϊδης μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), επικαλέστηκε διάφορα ιδεολογήματα της μορφής "οι επιχειρήσεις είναι ελεύθερες να καθορίζουν τις τιμές των προϊόντων, των υπηρεσιών τους, δεν είναι ελεύθερες να αυθαιρετούν με την εφαρμογή καταχρηστικών τιμών". Είναι φανερό πως πρόκειται για διατυπώσεις που στοχεύουν σε... ευρεία κατανάλωση και καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Αλλωστε ακόμα και στις περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες του υφυπουργείου του έχουν εντοπίσει περιπτώσεις "καταχρηστικών τιμών", το μόνο που τελικά έγινε ήταν να... καταγραφούν οι περιπτώσεις αυτές. Παρόμοιας μορφής ιδεολόγημα ήταν και η αναφορά στους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις από την εισβολή ξένων πολυεθνικών. Αυτών δηλαδή που η κυβερνητική πολιτική καλεί εδώ και χρόνια, ως Σειρήνα, να αλώσουν την ελληνική αγορά και η προσέλκυση των οποίων προβάλλεται από τους κυβερνώντες ως θετικό αποτέλεσμα της πολιτικής τους.

Κατά τ' άλλα ο Μ. Χρυσοχοϊδης διευκρίνισε ότι την κυβέρνηση την ενδιαφέρει να τα βρουν μεταξύ τους βιομήχανοι - ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ και "να συμφωνήσουν άμεσα σε μείωση των τιμών σε ορισμένο επίπεδο και σε σαφώς ορισμένα κατά κλάδο βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης". Πρόσθεσε μάλιστα, δηλώνοντας την επιφανειακότητα των στόχων της κυβέρνησης, ότι "οι συμφωνίες αυτές μπορούν να έχουν συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και να προβληθούν με σειρά προωθητικών πρωτοβουλιών.

Οι βιομήχανοι

Από τη μεριά τους οι βιομήχανοι επανέλαβαν ότι οι ίδιοι δεν έχουν να "συνεισφέρουν" τίποτε περισσότερο από όσα έχουν "ήδη συνεισφέρει όλα τα τελευταία χρόνια", στο θέμα των τιμών και η όποια συγκράτηση από τη μεριά τους δεν μπορεί παρά να κινείται στα πλαίσια διαφόρων προωθητικών ενεργειών που έτσι και αλλιώς είναι περιορισμένης διάρκειας και για περιορισμένο αριθμό ειδών. Σε αυτά τα πλαίσια θα ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα συναντήσεις του υφυπουργού με εκπροσώπους διαφόρων κλάδων της βιομηχανίας τροφίμων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ