Δήλωση - καταγγελία του υποψήφιου δημάρχου Λεων. Αυδή
"Ολοι οι χώροι πρασίνου της στερημένης Αθήνας παραχωρούνται ο ένας μετά τον άλλο για κατασκευές έργων. Μόνον, λόγω του αρχαίου Λυκείου, σώθηκε ο χώρος προς την οδό Ρηγίλλης",κατήγγειλε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας,επικεφαλής της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα", Λεων. Αυδής,όταν πληροφορήθηκε την παραχώρηση στο Ιδρυμα Β. και Ε. Γουλανδρή της δημόσιας έκτασης μεταξύ των οδών Βασ. Σοφίας, Βασ. Κωνσταντίνου και Ριζάρη,για την ανέγερση του ιδιωτικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
Η Ε. Γουλανδρή επέμεινε να της παραχωρηθεί έκταση σε κομβικό σημείο της Αθήνας και η κυβέρνηση υπέκυψε. Ετσι ο υπουργός Πολιτισμού ανακοίνωσε χθες την παραχώρηση του παραπάνω δημόσιου χώρου και μάλιστα πρασίνου στο πνιγηρό κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά κέντρο της Αθήνας (!). Εκεί όπου θα έπρεπε παντοιοτρόπως να προστατευτούν οι... μικρές ανάσες. Εκεί όπου βρίσκεται προσωρινά ο σταθμός του Μετρό και όπου η Γ' Εφορεία Προϊστορικών - Κλασικών Αρχαιοτήτων ολοκλήρωσε την ανασκαφή, ενώ η υπόλοιπη περιοχή δεν ανασκάφηκε και πιθανότατα να υπάρχουν αρχαιότητες.
Σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η ύπαρξηεπαρκών εγγυήσεων: η συλλογή των 150 έργων (Γκρέκο, Σεζάν, Βαν Γκογκ, Μοντιλιάνι κ.ά.), να είναι στην ιδιοκτησία του Ιδρύματος και να είναι εξασφαλισμένοι οι πόροι για την ανέγερση.
Ο Λεων. Αυδής στη σχετική δήλωσή του υπογράμμισε ότι "η Αθήνα με την απόφαση αυτή στερείται ακόμα ένα από τα τελευταία άλση της. Ενα έργο πολιτιστικού χαρακτήρα που θα έπρεπε να γίνει στην υποβαθμισμένη ΑΘήνα, κατασκευάζεται για να ικανοποιηθούν εγωισμοί στην πολιτιστικά κορεσμένη περιοχή της Βασ. Σοφίας και του κέντρου.Επιπλέον προστίθεται και άλλος κυκλοφοριακός φόρτος στο βεβαρημένο κόμβο του Χίλτον".
"Η αποδοκιμασία αυτής της κυβέρνησης που παραχωρεί το πράσινο και τους ελεύθερους χώρους σε ιδιώτες για τις "ευεργεσίες" ή τις άλλες δραστηριότητές τους και της Δημοτικής Αρχής,που εγκρίνει ή ανέχεται την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου και του πρασίνου, αποτελεί ζωτική ανάγκη για τους κατοίκους της Αθήνας".
Με την επανάληψη από τον Κ. Μητσοτάκη της πρόθεσής του να δωρίσει τη συλλογή του και την αποδοχή της δωρεάς από το κράτος,όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Πολιτισμού, Ευάγγελος Βενιζέλος, κλείνει ουσιαστικά μία υπόθεση που, για πολλούς λόγους, πήρε πολιτικό χαρακτήρα.
Ο Ευ. Βενιζέλος είπε ότι η συλλογή (1.000 και πλέον αντικείμενα), θα εκτεθεί ή στην παλιά Καθολική Εκκλησία των Χανίων ή σε ένα κτίριο των Νεωρίων.Αντικείμενα της συλλογής θα δανείζονται για περιοδικές εκθέσεις, ενώ λόγω του όρου του Κ. Μητσοτάκη για εξασφάλιση ασφαλούς στέγασης συγκροτείται επιτροπή, αποτελούμενη από την προϊσταμένη της αρμόδιας Εφορείας, Μ. Βλαζάκη, τον διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη, Αγγ. Δεληβοριά, και εκπρόσωπο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
Κατά τον υπουργό, "η πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης χρειάζεται κάποιον να την οργανώσει", αφού μάλλον πιστεύει ότι οι τοπικοί πολιτιστικοί φορείς μόνοι τους δεν μπορούν. Τους φόρεσε, λοιπόν, "καπέλο" τη "μη κερδοσκοπική" εταιρία, με την επωνυμία "Φεστιβάλ Αθηνών".Η εταιρία ουσιαστικά αποτελεί το άλλο πρόσωπο του πολύπλευρα σκανδαλοποιού "Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας", του οποίου η συνολική σχεδόν δράση απασχόλησε τη Δικαιοσύνη. Παράλληλα με την εταιρία θα επιχειρηθεί η χαλιναγώγηση του πολιτιστικού "λόγου" της πόλης. Εταίροι του "Φεστιβάλ" είναι οι φορείς: ΚΘΒΕ, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ΤΕΔΚ Ν. Θεσσαλονίκης, Κέντρο Πολιτισμού Νομαρχίας Θεσσαλονίκης.
Εταιρία θα διαχειρίζεται και τη χρήση της Μονής Λαζαριστών ως πολιτιστικού κέντρου και θα αναλάβει τη συντήρηση και ανάδειξη του κτιρίου, έργο που "θα" ολοκληρωνόταν επί Πολιτιστικής Πρωτεύουσας... Στο εξής τα σχετικά κονδύλια και το έργο θα διαχειριστεί η εν λόγω εταιρία.
Η ίδρυση των δύο εταιριών υπογράφεται σήμερα στη Μονή Λαζαριστών, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και του υπουργού Πολιτισμού.