Κυριακή 30 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
Νέο Μ - Χ5 με

Νέο Μ - Χ5 με
άρωμα παλιού

Στους φανατικούς φίλους της οδηγικής απόλαυσης αλλά και αίσθησης ελευθερίας απευθύνεται, εδώ και εννέα χρόνια, από το 1998, το ΜΧ - 5. Η Mazda που είδε το roadster της να κάνει 430.000 πωλήσεις παγκοσμίως, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα για ριζική ανανέωση και παρουσιάζοντας το MX - 5 έκανε λόγο για ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Ευτυχώς αυτό είναι μόνο εν μέρει αληθινό, αφού το ΜΧ - 5 διατήρησε τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά που το έκαναν αγαπητό σε όσους αισθάνονται νέοι. Το πρώτο πράγμα που διαφοροποιεί το νέο μοντέλο από τον προκάτοχό του είναι τα φώτα. Οι βυθιζόμενοι προβολείς έφυγαν και τη θέση τους πήραν δύο σταθερού τύπου, που συντελούν όχι μόνο στη βελτίωση της ορατότητας αλλά και της αεροδυναμικής.

Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν έντονα αυτά του προηγούμενου μοντέλου και αυτό που σίγουρα τα διαφοροποιεί είναι ένα ανασήκωμα στο πορτ παγκάζ.

Για όσους βέβαια προτιμούσαν τους παλαιούς κρυφούς προβολείς, η Mazda έχει μια ακόμη καλή δικαιολογία, που είναι το μικρότερο βάρος τους. Και αυτό γιατί ο επιπλέον εξοπλισμός υπήρχε κίνδυνος να ανεβάσει τα κιλά κατά πολύ, με αποτέλεσμα να χαθεί η αίσθηση.

Αυτό είναι και στο οποίο ποντάρει περισσότερο η εταιρία, ο σπορτίφ χαρακτήρας, για αυτό και βελτιώθηκε η ακαμψία με πιο στιβαρά μέρη, αλλά διατηρήθηκε η ανάρτηση. Οι τετρακύλινδροι δεκαεξαβάλβιδοι κινητήρες των 1.600 κ. ε. κ. και 1.800 κ. ε. κ. διαθέτουν βελτιωμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής και φυσικά βελτιωμένη απόδοση.

Η καμπίνα είναι άκαμπτου τύπου και το αμάξωμα έχει δέσει, περνώντας έτσι τα όρια ασφάλισης της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για την κακιά στιγμή υπάρχει ABS που ελέγχει και τους τέσσερις τροχούς, ενώ για τη χειρότερη στιγμή, δύο αερόσακοι, οδηγού - συνοδηγού θα φροντίσουν για την ασφάλεια. Απορίας άξιον είναι πώς χώρεσε στο τιμονάκι του MX - 5 αερόσακος. Για όσους είναι φανατικοί και ενήμεροι για τα των κάμπρι, η νέα κουκούλα διαθέτει πίσω κρύσταλλο και μάλιστα θερμαινόμενο. Ο μηχανισμός μάλιστα που την ανοίγει έχει απλοποιηθεί.

Οσοι θέλουν να αποκτήσουν ένα ΜΧ - 5 πρέπει να αποχωριστούν περίπου 7 εκατομμύρια για τη βασική του έκδοση, που πλησιάζουν τα δέκα αν κάποιος θέλει τα 140 άλογα και τα κομφόρ της ακριβής των 1800 κ. ε. κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ