Σε πλήρη αποδιοργάνωση οδηγούν μεθοδευμένα, μέρα με τη μέρα, κυβέρνηση και διοίκηση την "Ολυμπιακή Αεροπορία", υπηρετώντας το στόχο της απαξίωσης του εθνικού αερομεταφορέα, πριν το ξεπούλημά του στους ιδιώτες.
Το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων της ΟΑ, αν και είναι μειωμένο κατά 8% σε σύγκριση με το 1997, άρχισε να εφαρμόζεται από προχτές με ματαιώσεις και συγχωνεύσεις πτήσεων, αλλά και πολύωρες καθυστερήσεις, λόγω έλλειψης ιπτάμενου προσωπικού και αεροπλάνων. Οι ελλείψεις αυτές, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, είναι γνωστές σε κυβέρνηση και διοίκηση εδώ και πολύ καιρό, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει τίποτα, αν και υπάρχει απόφαση πρόσληψης 45 πιλότων και 80 εποχικών αεροσυνοδών για την κάλυψη των καλοκαιρινών αναγκών!
Η κυβέρνηση, αντί να δώσει λύση στο πρόβλημα ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία της ΟΑ, που έχει απορυθμιστεί αποκλειστικά από τους δικούς της χειρισμούς, επιχειρεί να φορτώσει τις δικές της ευθύνες στους εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,απέδωσε τα προβλήματα στη λειτουργία της ΟΑ στις... πιέσεις που ασκούν ορισμένες ομάδες εργαζομένων για να εξασφαλίσουν... συνδικαλιστικά οφέλη. Οι υπουργικές αιχμές αφορούσαν τους ιπτάμενους κλάδους, που ζητούν να γίνουν οι προσλήψεις που αποφασίστηκαν πρόσφατα από το ΔΣ της ΟΑ.
Στο μεταξύ, ξένες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τα προβλήματα της ΟΑ, προαναγγέλλοντας την έναρξη καθημερινών δρομολογίων από και προς την Αθήνα, με ναύλους πολύ κάτω του κόστους. Βέβαια, στόχος τους είναι η εισβολή στην ελληνική αεροπορική αγορά και η εξασφάλιση πελατείας, σε μια περίοδο που πλήττεται η αξιοπιστία της ΟΑ.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με χτεσινή ανταπόκριση του ΑΠΕ από τις Βρυξέλλες, η πρώτη μέρα των επαφών του προέδρου της ΟΑ με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της 7ης Διεύθυνσης Μεταφορών της ΕΕ δεν απέφερε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα, όσον αφορά τα 35 δισ. δραχμές για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας (έχουν μπλοκαριστεί από τις Βρυξέλλες με διάφορα προσχήματα) και την παροχή εγγυήσεων από το δημόσιο για την ανανέωση του στόλου. Οπως επισημαίνεται στο τηλεγράφημα του ΑΠΕ, η ελληνική πλευρά παρουσίασε τις προτάσεις της, χωρίς, ωστόσο, να εξασφαλίσει οποιαδήποτε δέσμευση από τους κοινοτικούς παράγοντες. Οι προτάσεις θα εξεταστούν και θα επακολουθήσει νέα συνάντηση των δύο πλευρών, ίσως και μέσα στη βδομάδα.