Σάββατο 16 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΚΑΡΑΖ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Κίνητρα και ... γερανοί για να τα κατασκευάσουν ιδιώτες!

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ετοιμάζεται να δημοπρατήσει την κατασκευή τριών μεγάλων υπόγειων γκαράζ, προσφέροντας στους ιδιώτες "γην και ύδωρ"

"Γην και ύδωρ" είναι έτοιμη να προσφέρει η κυβέρνηση στους ιδιώτες για να κατασκευάσουν μεγάλα υπόγεια γκαράζ στο κέντρο της πρωτεύουσας με το σύστημα της... τζάμπα "αυτοχρηματοδότησης"! Παράλληλα, ετοιμάζεται νέο νομοθέτημα, το οποίο θα αυξάνει δραστικά τα κίνητρα που θα χορηγούνται στους ιδιώτες για να κατασκευάσουν υπέργεια ή και υπόγεια γκαράζ άνω των 50 θέσεων σε διάφορες περιοχές της Αττικής.

Συγκεκριμένα, εντός των προσεχών ημερών το ΥΠΕΧΩΔΕ ετοιμάζεται να δημοπρατήσει την κατασκευή τριών μεγάλων υπόγειων γκαράζ, συνολικής δυναμικότητας 1.400 θέσεων στάθμευσης,στις πλατείες Κολωνακίου,Κάνιγγος και Αιγύπτου.Σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης, το δημόσιο, εκτός από τους χώρους που εξασφαλίζει δωρεάν, προσφέρει στους ιδιώτες και επιδότηση συνολικού ύψους 1,5 δισ. δρχ.,δηλαδή πάνω από ένα εκατομμύριο δραχμές για κάθε θέση. Κι όλα αυτά για να εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες κατασκευαστές τα γκαράζ πιθανότατα για μερικές δεκαετίες, προσφέροντας ψίχουλα στο δημόσιο από τα συνολικά έσοδα.

Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελής, μάλιστα, προκειμένου να κάνει ελκυστικότερη την... "επένδυση" για τους ιδιώτες, ώστε να εκδηλώσουν πιο έντονα το ενδιαφέρον τους, διοχέτευσε πρόσφατα σε δύο απογευματινές εφημερίδες την πρόθεσή του να εισηγηθεί στα συναρμόδια υπουργεία το κυνήγι της παράνομης στάθμευσης, επισείοντας ακόμη και τους γερανούς. Ο υπουργός επικαλέστηκε μελέτη ομάδας επιστημόνων του ΕΜ Πολυτεχνείου, η οποία καταγράφει πάνω από 20.000 παράνομες θέσεις στάθμευσης εντός του μικρού "δακτυλίου". Ιδιαίτερα, μάλιστα, στις περιοχές όπου πρόκειται να δημοπρατηθούν τα τρία γκαράζ καταμετρήθηκαν πάνω από 1.200 παράνομες θέσεις στάθμευσης. Αρα, μέσω του κυνηγητού της παράνομης στάθμευσης, η κυβέρνηση υπόσχεται στους ιδιώτες εξασφαλισμένη πελατεία. Αναρωτιέται, βέβαια, κανείς, τότε γιατί τους δίνει επιπλέον και τεράστιες επιδοτήσεις. Προφανώς, για να ολοκληρωθεί η σκανδαλώδης εύνοια προς τους ιδιώτες μεγαλοκατασκευαστές, που θα αναλάβουν να... σώσουν το Λεκανοπέδιο από την παράνομη στάθμευση.

Να προσθέσουμε ότι η πρώτη προσπάθεια για την κατασκευή των γκαράζ αυτών με το σύστημα της "αυτοχρηματοδότησης" έγινε επί Στ. Μάνου το 1991, αλλά τότε απέτυχε γιατί οι μεγαλοκατασκευαστές έκριναν ότι τα κίνητρα ήταν μικρά. Ερχεται τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να τους ικανοποιήσει... Το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί, μάλιστα, με το ίδιο σύστημα την κατασκευή άλλων τριών υπόγειων γκαράζ στη Ριζάρη,στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και τη Μικράς Ασίας στα Ιλίσια, συνολικής δυναμικότητας 2.000 θέσεων περίπου.

Παράλληλα, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέα νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα αυξάνει τη δωρεάν επιχορήγηση σε όλους τους ιδιώτες, που θα κατασκευάζουν υπέργεια ή και υπόγεια γκαράζ στο Λεκανοπέδιο άνω των 50 θέσεων. Το κίνητρο αυτό θα κυμαίνεται γύρω στο 1 εκατομμύριο δραχμές για κάθε θέση, ανάλογα με την περιοχή κι ανάλογα αν είναι υπόγεια ή επίγεια, από 600.000 δρχ. που προβλέπει σήμερα ο αναπτυξιακός νόμος...

Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ