Παρασκευή 20 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε τροχιά συρρίκνωσης ο ΟΣΕ

Περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή στο τμήμα Μεταλλικών Κατασκευών του ΟΣΕ, στο σταθμό Λαρίσης

Ανησυχία, άγχος και έντονος προβληματισμός για την αυριανή μέρα, επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ σήμερα ανακοινώνεται το Επιχειρησιακό Σχέδιο της κυβέρνησης.

Γι' αυτό και φράσεις όπως "δεν υπάρχει φως... ", ήταν αυτές, που με την πρώτη καλημέρα, άκουσε η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, από τους εργάτες στο τμήμα Μεταλλικών Κατασκευών του ΟΣΕ στο σταθμό Λαρίσης. Φράσεις που αποτυπώνουν το γενικότερο κλίμα στον Οργανισμό, γιατί οι εργαζόμενοι πριν απ' όλους νιώθουν την εγκατάλειψη στην οποία έχει καταδικάσει την επιχείρηση η κυβέρνηση. Γιατί οι 150 εργαζόμενοι μαζί με τους άλλους 120 στα συνεργεία, αν και πασχίζουν να κρατούν σε λειτουργία ασφαλείας το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Αθήνα μέχρι την Κατερίνη και μέχρι κάτω την Πελοπόννησο, δυστυχώς το δίκτυο απαξιώνεται με καταστροφικές συνέπειες στην αξιοπιστία και στα έσοδα του Οργανισμού.

Ετσι οι εργαζόμενοι του τμήματος ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των κομμουνιστών του χώρου, άφησαν τους τόρνους, σκούπισαν τα μουτζουρωμένα χέρια τους, και συζήτησαν με τον Σπύρο Χαλβατζή και τον Σωτήρη Ραυτόπουλο - στέλεχος της ΔΕΣΚ - τις αγωνίες τους για την τύχη του σιδηρόδρομου. Μια τύχη που όπως επεσήμανε το μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, η κυβέρνηση την έχει προδιαγράψει: συρρίκνωση των γραμμών και ιδιαίτερα των περιφερειακών, περικοπή δρομολογίων, μείωση του προσωπικού, αφαίρεση έργου από τους εργαζόμενους και παράδοσή του στους εργολάβους, δηλαδή έμμεση ιδιωτικοποίηση.

"Η κατάσταση επιδεινώνεται και οι δραστηριότητες του ΟΣΕ υποβαθμίζονται, σημείωσε ο Σπύρος Χαλβατζής, παρά το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοι έχουν μεγάλα πλεονεκτήματα, αφού κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, ο ΟΣΕ μπορεί να εξασφαλίσει ταχύτητα και ασφάλεια στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, χωρίς περιβαλλοντολογικές επιβαρύνσεις και να αποτελέσει και πηγή συναλλάγματος για την εθνική οικονομία. Ομως κάποια άλλα συμφέροντα, των εταιριών κατασκευής αυτοκινήτων και των μεγάλων επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών, βάζουν σοβαρά εμπόδια στην ανάπτυξη του ΟΣΕ".

"Για ποια ανάπτυξη μιλούν - συνέχισε - όταν η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου γίνεται χωρίς σιδηροδρομική γέφυρα και η Δυτική Ελλάδα καταδικάζεται να μείνει χωρίς σιδηρόδρομο; Για να καταλήξει: Σε λίγες ώρες η κυβέρνηση ανακοινώνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΣΕ. Με όποιο χρυσόχαρτο και να το περιτυλίξει, εμάς μάς βρίσκει αντίθετους...".

Η συζήτηση "άναψε" όταν επεκτάθηκε στο γεγονός των τελευταίων ημερών, στην υποτίμηση της δραχμής. "Τη στιγμή που η κυβέρνηση έδινε "αυξήσεις" 2,5%, την ίδια στιγμή προχώρησε στην υποτίμηση. Μέσα σε μια μέρα - σχολίασε ο ομιλητής - κάθε εργατική οικογένεια έχασε 15% από το εισόδημά της. Ομως δεν είναι μόνο αυτό. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν και τη διόγκωση του εξωτερικού χρέους, όταν το μεγάλο κεφάλαιο, των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιριών, μέσα από το χρηματιστήριο και σε λίγες μόνο ώρες αποκόμιζε κέρδη δισεκατομμυρίων".

"Ναι αλλά τι να μοιράσει η κυβέρνηση, όταν δεν αυξάνεται το ΑΕΠ;", ήταν η ερώτηση ενός εργαζόμενου. "Πλούτος παράγεται στη χώρα μας, απάντησε ο Σπύρος Χαλβατζής. Αυτό δείχνει η αύξηση των καταθέσεων Ελλήνων στο εξωτερικό. Δείτε τους ισολογισμούς των 100 μεγαλύτερων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Δείτε τα αστρονομικά κέρδη των τραπεζών. Το θέμα είναι ποιος ιδιοποιείται αυτόν τον πλούτο. Γιατί ακόμα και σε περιόδους κρίσης, κάποιοι κερδίζουν και κάποιοι χάνουν".

"Θέλουν να μας κάνουν ηλίθιους. Μας αποχαυνώνουν με τα ΜΜΕ, αποφαίνεται ένας εργάτης και ζητάει να υπάρξει κάποιος που να μιλήσει διαφορετικά". Αλλά όπως σχολίασε και το στέλεχος του ΚΚΕ "Μεσσίες δεν υπάρχουν, ούτε "Σωτήρες". Εχετε δύναμη. Δεν είναι μόνο η συμμετοχή κάθε 4 χρόνια στις εκλογές. Είναι η οργάνωση και η συσπείρωση των εργαζομένων και ο καθημερινός αγώνας. Αυτόν τον δρόμο δείχνει και το ΚΚΕ με την πρόταση του μετώπου".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ