Παρασκευή 20 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κυβέρνηση εκτελεί την "Ολυμπιακή"!

Θεωρώντας την ως τον πιο "ασθενή κρίκο" και αφού πρώτα φρόντισε να κατασυκοφαντήσει τους εργαζόμενους, αρχίζει την εφαρμογή των σχεδίων για πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στις ΔΕΚΟ και το ξεπούλημά τους

Τη "ληξιαρχική πράξη θανάτου" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και την επιτάχυνση των διαδικασιών ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα στους ιδιώτες, ενέκρινε και τυπικά χτες το Κυβερνητικό Συμβούλιο. Αμέσως μετά, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,έκανε τις σχετικές ανακοινώσεις. Αφού ομολόγησε ότι απέτυχε το προηγούμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης" (1994 - 1997), προσπερνώντας προκλητικά τις τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ("δεν είναι καιρός να μοιράσουμε ευθύνες" ψέλλισε), και πλειοδοτώντας σε υποκριτικό ενδιαφέρον "για τον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη", στο όνομα του οποίου δρομολογείται η δεύτερη φάση της καταστροφικής για τον εθνικό αερομεταφορέα πολιτικής, έθεσε το παραπλανητικό δίλημμα: Η θα αποδεχτούν οι εργαζόμενοι τις κυβερνητικές επιλογές, ή η εταιρία θα κλείσει!

Το σχέδιο της κυβέρνησης, κατ' αρχάς προβλέπει την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την επιβολή σκληρών αντεργατικών μέτρων (απολύσεις προσωπικού, μείωση μισθών, κατάργηση 8ωρου κλπ.), με ταυτόχρονη συρρίκνωση του δικτύου της ΟΑ, είτε με κλείσιμο γραμμών, είτε με εκχώρηση μεταφορικού έργου σε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, είτε με "συνεταιρική" εκμετάλλευση δρομολογίων.

Στην ουσία, το μόνο που εξήγγειλε είναι η εφαρμογή 5ετούς "προγράμματος εξυγίανσης", με μοναδική πρόβλεψη την ετήσια μείωση των λειτουργικών δαπανών της ΟΑ, τουλάχιστον, κατά 50 δισ. δραχμές. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για τη σωτηρία της, ισχυρίστηκε ο υπουργός, ο οποίος αν και ρωτήθηκε κατ' επανάληψη από τους δημοσιογράφους, απέφυγε κάθε αναφορά - έστω και για τα μάτια του κόσμου - για το ποια είναι τα κυβερνητικά σχέδια προοπτικής και ανάπτυξης του εθνικού αερομεταφορέα. Είπε μόνο ότι, αν εφαρμοστεί πιστά το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης", στο τέλος της 5ετίας η ΟΑ θα έχει κέρδη 50 δισ. δραχμές, ενώ θα έχει κάνει και επενδύσεις περίπου 65 δισ. δραχμών! Αυτά, βέβαια, στα λόγια, γιατί όταν ρωτήθηκε ο Τ. Μαντέλης για τα έξοδα μετεγκατάστασης της ΟΑ στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, ανέφερε ότι οι επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει η ίδια η εταιρία υπολογίζονται σε 40 δισ. δραχμές, ενώ για τα υπόλοιπα 35 δισ. δραχμές ανέφερε αόριστα ότι θα κληθεί να εισφέρει το δημόσιο, που υποχρεώνει την ΟΑ σε έξωση από το Ελληνικό. Στην ερώτηση από ποιες συγκεκριμένες δαπάνες θα περικοπούν τα 50 δισ. δραχμές, είπε ότι αυτό είναι ζήτημα που θα λύσουν η διοίκηση και οι εργαζόμενοι, ενώ επιχείρησε να παρακάμψει τη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι για να εξοικονομηθεί αυτό το ποσό μόνο από τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, θα πρέπει κάθε εργαζόμενος της ΟΑ να εισφέρει, περίπου, 7,1 εκατ. δραχμές το χρόνο! Σε δύσκολη θέση ήρθε όταν ρωτήθηκε ευθέως αν θα γίνουν απολύσεις, περικοπές μισθών ή αν θα κλείσουν γραμμές, που δεν είναι κερδοφόρες, αλλά διατηρούνται για κοινωνικούς λόγους (νησιά, παραμεθόριες περιοχές κλπ.). Απάντησε με "ήξεις - αφήξεις", αφήνοντας ξεκάθαρα να υπονοηθεί ότι η κυβέρνηση, για να πετύχει το στόχο της, έχει κατά νου όλα τα ενδεχόμενα.

Ο υπουργός επιχείρησε να "ρίξει στάχτη στα μάτια" για το επιχειρούμενο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, με εξαγγελίες για δωρεάν παροχή μετοχών της ΟΑ στους εργαζόμενους, εφόσον αποδεχτούν το σχέδιο της κυβέρνησης και συναινέσουν στα ιδιαίτερα επαχθή σε βάρος τους μέτρα. Είπε συγκεκριμένα ότι θα δοθεί το 6% των μετοχών όταν συμφωνηθεί το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης" και στις 31/12/2002 άλλο 4%, εφόσον αυτό έχει προχωρήσει...

Αναφορές ιδιωτικοποίησης

Ο υπουργός επανέλαβε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση "στρατηγικών συμμάχων" για όλες τις δραστηριότητες της ΟΑ (επίγεια εξυπηρέτηση, βαριά συντήρηση, τροφοδοσία) και αποκάλυψε ότι έχουν εκδηλώσει ήδη πολλοί ενδιαφέρον, αλλά "περιμένουν να δουν τι θα γίνει"!

Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο υπουργός ανέφερε:

  • Ετσι όπως είναι σήμερα η ΟΑ, δεν είναι ρεαλιστική η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο ή η εισαγωγή στρατηγικού επενδυτή ή η ιδιωτικοποίηση. Οταν ανατραπεί αυτή η πραγματικότητα, τότε το συζητάμε!
  • Η ΟΑ πρέπει να φροντίσει με γρήγορα βήματα να βρει τους κατάλληλους "στρατηγικούς συμμάχους" που θα της επιτρέψουν την επιβίωσή της στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αεροπορικό περιβάλλον της Ευρώπης και διεθνώς, καθώς και να αλλάξει την κακή της εμπορική πολιτική.

Κατά τα άλλα, ο υπουργός, για να δικαιολογήσει τα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης για το μέλλον της ΟΑ και των εργαζομένων, υποστήριξε ότι το έλλειμμα της ΟΑ το 1997 υπολογίζεται σε 6 με 6,5 δισ. δραχμές, έναντι κερδών 14 δισ. δραχμών που προέβλεπε το "πρόγραμμα εξυγίανσης". Επέρριψε έμμεσα ευθύνες στους προκατόχους του για "μη σωστή παρακολούθηση" της πορείας της ΟΑ, ενώ απέδωσε την οικονομική απόκλιση στις "υπέρογκες αυξήσεις" που έδωσε στους εργαζόμενους το 1997 η προηγούμενη διοίκηση, εξαπατώντας, μάλιστα, την κυβέρνηση! Απαντώντας σε ερώτηση, ποιες εγγυήσεις παρέχει η κυβέρνηση για την επιτυχία του νέου "προγράμματος εξυγίανσης", το οποίο, σημειωτέον, αρχικά εξαγγέλθηκε "σύντομης διάρκειας", στη συνέχεια 3ετές και τώρα 5ετές, είπε ότι το προηγούμενο απέτυχε επειδή το μεν κράτος εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του διαγράφοντας τα 600 δισ. δραχμές, χωρίς όμως να γίνουν από τη διοίκηση "οι διαρθρωτικές αλλαγές", ενώ τώρα θα γίνουν οι "διαρθρωτικές αλλαγές", χωρίς να χρειάζεται κρατική ενίσχυση! Βέβαια, ο Τ. Μαντέλης ξέχασε τα 120 δισ. δραχμές που πλήρωσαν οι εργαζόμενοι την 3ετία της υποτιθέμενης εξυγίανσης, αλλά η ουσία είναι αλλού: Η κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών" τις μόνες εγγυήσεις και εξετάσεις που δίνει, είναι προς το μεγάλο κεφάλαιο.

Οι εξαγγελίες του υπουργού προκάλεσαν ήδη τις πρώτες αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων και των εργαζομένων στην ΟΑ. Σήμερα η ΟΣΠΑ συγκαλεί το τακτικό της συνέδριο, το οποίο θα διακοπεί αύριο και θα συνεχιστεί μεθαύριο, με αποκλειστικό θέμα τις "προκλητικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης" για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα και των εργαζομένων σ' αυτόν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εγκληματικές κυβερνητικές ευθύνες(2000-06-06 00:00:00.0)
Καθολική αντίδραση στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια(1998-03-24 00:00:00.0)
"Μυστικός" ο έλεγχος από το Διευθυντήριο(1998-02-20 00:00:00.0)
2ο Οι Βρυξέλλες "προσγειώνουν" την "Ολυμπιακή"(1996-03-01 00:00:00.0)
Σε... πρόγραμμα στασιμότητας η "εξυγίανση"(1996-01-27 00:00:00.0)
Εκκρεμότητα στη διοίκηση, σταθερότητα στην αποδιοργάνωση(1995-02-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ