Πέμπτη 5 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΔΙΕΘΝΗ
Αντίσταση στην πολιτική ιδιωτικοποιήσεων

Κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Σπύρο Χαλβατζή, έκανε χτες τρίωρη περιοδεία στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και συζήτησε με τους εργαζόμενους

Η πραγματική ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν περνά από τις "ράγες" της συρρίκνωσης και της εκχώρησης κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ στους ιδιώτες, που έχει "στρώσει" η ΕΕ. Αντίθετα, η αναπτυξιακή πορεία του ΟΣΕ απαιτεί διαφορετικό δρομολόγιο, σε νέες "ράγες", που μπορούν να χαράξουν και να επιβάλουν με τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι.Το μήνυμα αυτό έστειλε ο Σπύρος Χαλβατζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, κατά τη χτεσινή τρίωρη περιοδεία κλιμακίου του Κόμματος στους χώρους δουλιάς του κεντρικού εργοστασίου του ΟΣΕ στον Πειραιά. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αγωνία τους για το αύριο των ελληνικών σιδηροδρόμων και το εργασιακό τους μέλλον, αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για τη στάση που τηρεί η πλειοψηφία στη διοίκηση της Ομοσπονδίας των Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Στην ομιλία του προς τους εργαζόμενους, ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 40 χρόνων ακολουθούν εσκεμμένα πολιτική υποβάθμισης του ΟΣΕ, υπηρετώντας τα μεγάλα συμφέροντα, που κερδίζουν από την υποβάθμιση του σιδηρόδρομου (αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες πετρελαιοειδών, ελαστικών, ανταλλακτικών κλπ.). Επισήμανε ότι η πολιτική ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ προβλέπεται σε οδηγίες της ΕΕ, τις οποίες αποδέχονται η κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, που υποστηρίζουν τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, και πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται τα κυβερνητικά σχέδια για τη σταδιακή εκχώρηση τομέων του ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένης και της εκμετάλλευσης της υποδομής του από τους ιδιώτες. Αντικρούοντας τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, ότι τα μέτρα που έθεσε ήδη σε εφαρμογή (συρρίκνωση δικτύου, κατάργηση γραμμών και σιδηροδρομικών σταθμών, μείωση προσωπικού κλπ.) αποσκοπούν στον "εκσυγχρονισμό" του ΟΣΕ, σημείωσε ότι αυτά και άλλα πολλά λέγονται σε μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού των εργαζομένων στον ΟΣΕ και γενικότερα του ελληνικού λαού, τονίζοντας παράλληλα ότι κύρια επιδίωξη είναι να πάρει το ιδιωτικό κεφάλαιο τους κερδοφόρους τομείς των ελληνικών σιδηροδρόμων και να αφεθούν στο δημόσιο οι ζημιογόνες λειτουργίες.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των εργαζομένων, ο Σπ. Χαλβατζής επανέλαβε την πάγια θέση του ΚΚΕ για τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ, με ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και οργάνωσης και να αποτελέσει τον κύριο μοχλό πάνω στον οποίο θα στηριχτεί η πολιτική μεταφορών, με γνώμονα πάντα το κοινωνικό όφελος. Οσον αφορά στα μέτρα που πρέπει να παρθούν άμεσα, σημείωσε ότι επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Ελλάδα, μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και σε όλα τα επίπεδα (γραμμή, έλξη και εκμετάλλευση), η βελτίωση της παραγωγικότητας με την εισαγωγή και ανάπτυξη σύγχρονης τεχνολογίας και μηχανοργάνωσης σε όλες τις λειτουργίες. Επίσης, πρέπει να σταματήσει επιτέλους η επιβάρυνση του ΟΣΕ από το δανεισμό και οι ανάγκες για επενδύσεις να καλύπτονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Καταλήγοντας, ο Σπ. Χαλβατζής κάλεσε τους εργαζόμενους σε αντίσταση στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και σε αγωνιστική διεκδίκηση μιας άλλης πολιτικής, ενάντια στις μεγάλες πολυεθνικές, που βρίσκονται πίσω από την προσπάθεια υποβάθμισης και συρρίκνωσης του ΟΣΕ.

Στο διάλογο που επακολούθησε, οι εργαζόμενοι ανάμεσα στα άλλα ανέφεραν ότι τα τελευταία πέντε χρόνια μειώθηκε κατά 500 άτομα το προσωπικό (σήμερα είναι 1.000, από 1.500) και πρόσθεσαν ότι σήμερα στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ, στον Πειραιά, περισσότεροι είναι οι αλλοδαποί εργάτες που απασχολούν οι εργολάβοι, στους οποίους έχει εκχωρηθεί ο τομέας της καθαριότητας, παρά οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό.

  • Σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Χαλκίδας πραγματοποιούν σήμερα, στις 6 μ.μ., οι φορείς της περιοχής μετά από κάλεσμα των εργαζομένων του ΟΣΕ Χαλκίδας. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την εφαρμογή εγκυκλίου της Διεύθυνσης Περιφέρειας Αθηνών, η οποία προβλέπει περικοπές βαρδιών, αλλαγές στο πρόγραμμα ωρών εργασίας του προσωπικού και συρρίκνωση δραστηριοτήτων, σε σειρά σταθμών του δικτύου Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, επιβάλλει την αναστολή της λειτουργίας των γραφείων εμπορευμάτων Πειραιά, Χαλκίδας, Κατερίνης και Βόλου με το επιχείρημα των χαμηλών εισπράξεων. Για τους υπαλλήλους των γραφείων αυτών προβλέπεται η ένταξή τους στο κύκλωμα εργασίας των σταθμών.

Σημειώνεται ότι όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια, έχουν προγραμματίσει για τις 9 και 10 Μάρτη έξι προειδοποιητικές στάσεις εργασίας και απεργιακές συγκεντρώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα και Πάτρα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ο ΟΣΕ για να παραδοθεί στο κεφάλαιο(2008-08-13 00:00:00.0)
Αντιδρούν στο νομοσχέδιο διάλυσης(1998-11-18 00:00:00.0)
Το μεγάλο κεφάλαιο ωφελείται από τη συρρίκνωση του ΟΣΕ(1998-09-04 00:00:00.0)
Κλιμακώνουν τον αγώνα οι σιδηροδρομικοί(1998-06-26 00:00:00.0)
Σε τροχιά συρρίκνωσης ο ΟΣΕ(1998-03-20 00:00:00.0)
Μήνυμα, η καθολική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις(1998-03-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ