Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα το πλαίσιο του νομοσχεδίου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Νέος φραγμός για τη μόρφωση όσων σήμερα επέλεγαν τα Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια που καταργούνται
Σε ένα σύστημα το οποίο ανάγει τα ΙΕΚ σε ανώτερο βαθμό επαγγελματικής κατάρτισης, απομακρύνει από τη γενική μόρφωση περισσότερα παιδιά, εγκλωβίζοντάς τα στη στενή επαγγελματική κατάρτιση, οδηγείται η επαγγελματική εκπαίδευση, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παρουσιάζοντας το γενικό πλαίσιο σχετικού νομοσχεδίου.
Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να ολοκληρώσει το θεσμικό έργο που ξεκίνησε με το Νόμο 2525 και εισάγει όρους και προϋποθέσεις που αποθαρρύνουν τους μαθητές από τη γενική και την ανώτατη εκπαίδευση. Απέναντι στους φραγμούς που υψώνονται για τους μαθητές στο Λύκειο με τις διαρκείς εξετάσεις, προβάλλεται σαν διέξοδος η στενή επαγγελματική ειδίκευση, χωρίς αυτή να προϋποθέτει για τους εμπνευστές του σχεδίου γενική παιδεία.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, τα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια καταργούνται στο πλαίσιο της εφαρμογής του "ενιαίου Λυκείου" ενώ η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση θα παρέχεται στα λεγόμενα "Τεχνικά και Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια" (ΤΕΕ).Τα ΤΕΕ θα ανήκουν στη "δευτεροβάθμια, μεταγυμνασιακή εκπαίδευση" και θα φοιτούν σε αυτά οι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου.
Οι σπουδές στα ΤΕΕ οργανώνονται σε δύο κύκλους αντίστοιχα:
Μετά την αποφοίτηση από τον πρώτο κύκλο σπουδών, θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να συνεχίσουν τις σπουδές στον δεύτερο κύκλο, να εγγραφούν στη Β τάξη του "ενιαίου λυκείου" ή να έχουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας "επιπέδου 2" μετά από πιστοποίηση των ικανοτήτων τους σε νομαρχιακό επίπεδο και απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος.
Οπως προκύπτει, οι ανακοινώσεις για "αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης" έχουν ως στόχο να καλύψουν το γεγονός ότι τελικά όχι μόνο δεν αναβαθμίζονται οι ΤΕΣ αλλά μετατρέπονται σε "βατήρα" για τη φοίτηση στα ΙΕΚ, τα οποία θα παρέχουν και την επαγγελματική ειδίκευση. Αλλωστε, στις ανακοινώσεις που έγιναν για την "παιδεία ανοιχτών οριζόντων" αναφερόταν ως στόχος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης "η ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής κατάρτισης με τη δημιουργία Κέντρων Πιστοποίησης Επαγγελματικών Προσόντων, με την ενίσχυση της μεταδευτεροβάθμιας βαθμίδας εκπαίδευσης και τη διασύνδεσή της με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση".
Το παραπάνω σχέδιο, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, βασίζεται σε εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και θα δοθεί στους φορείς που σχετίζονται με την επαγγελματική κατάρτιση (καθηγητές, γονείς, ΓΣΕΕ και φυσικά ΣΕΒ) ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου από την επόμενη χρονιά 1998 - 99 θα εφαρμοστεί ο νέος θεσμός για την Α τάξη των ΤΕΕ και θα επεκταθεί τις επόμενες χρονιές στις επόμενες τάξεις.