Παρασκευή 23 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ
Ηθικός αυτουργός η κυβέρνηση!

Την ένοχη σιωπή προτίμησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κατά τη διάρκεια συζήτησης Ερώτησης βουλευτή του ΚΚΕ στη Βουλή. Και νέα στοιχεία για τις εγκληματικές ευθύνες του "Ελληνικού Νηογνώμονα"

Με την πλήρη κάλυψη της κυβέρνησης, εφοπλιστές και ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ" δε διστάζουν να στέλνουν στους ναυτεργάτες ακόμα και στο θάνατο, προκειμένου να αυξήσουν τα υπερκέρδη τους! Αυτό επιβεβαιώθηκε περίτρανα χτες και μέσα στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης για την ανεργία στον κλάδο των ναυτεργατών, που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής.Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έβγαλε "άχνα" στην επισήμανση του βουλευτή του ΚΚΕ ότι έχει "την πολιτική και ηθική ευθύνη απέναντι στους ναυτικούς που πνίγονται", ότι απαιτείται να λάβει αμέσως μέτρα εναντίον της δράσης του "Ελληνικού Νηογνώμονα" και να εφαρμόσει τις προτάσεις των ναυτεργατών, ώστε να επανέλθει ο ΕΝ στον κρατικό έλεγχο! Και αυτό, όταν έχουν περάσει μόνο πέντε μέρες από το τραγικό ναυάγιο του ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ που βούλιαξε πνίγοντας 7 ναυτεργάτες, όταν ο ίδιος ο ΕΝ, με επιστολή του στο "Ρ", ομολογεί ότι εφοδίαζε αυτό το "κουρέλι" με πιστοποιητικά ασφαλείας μέχρι τον περασμένο Οκτώβρη, δηλαδή, τρεις μήνες πριν βουλιάξει!

Οι βαρύτατες κυβερνητικές ευθύνες αναδεικνύονται και από τα εξής στοιχεία: Από το 1994, η κυβέρνηση και όλοι οι αρμόδιοι παράγοντες είναι ενημερωμένοι για τη δράση του "Ελληνικού Νηογνώμονα" και θα είχαν γλιτώσει αρκετές ζωές ναυτεργατών αν λάμβαναν έγκαιρα μέτρα. Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, με έγγραφό της στις 25 Ιούλη του 1994 προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αναφέρει ότι υποβαθμισμένα πλοία που διαγράφονται από τους μεγάλους αναγνωρισμένους νηογνώμονες "βρίσκουν "στέγη" σε νηογνώμονες, των οποίων η αξιοπιστία αμφισβητείται. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του γενικού γραμματέα του ΙΑCS (Διεθνής Οργανισμός Αναγνωρισμένων Νηογνωμόνων), εγγράφονται τέτοια πλοία στους καταλόγους του "Ελληνικού Νηογνώμονα"". Ειδικότερα, η ΠΕΜΕΝ καλεί το υπουργείο να ελέγξει τους καταλόγους του "Ελληνικού Νηογνώμονα" και ειδικά από τον 11.300 αύξοντα αριθμό του καταλόγου! Το υπουργείο "πνίγει" την επιστολή! Ετσι, ακριβώς 3 μήνες μετά, Σεπτέμβρη 1994, βουλιάζει το πλοίο ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ από ρωγμή στις σάπιες λαμαρίνες του, πνίγοντας 24 ναυτεργάτες! Το πλοίο είχε διωχτεί από τον Γαλλικό Νηογνώμονα λόγω υψηλής επικινδυνότητας και το ανέλαβε ο ΕΝ, το οποίο εγγράφει στους καταλόγους του με αύξοντα αριθμό 11.771!Το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ είχε αύξοντα αριθμό στους καταλόγους του ΕΝ 11.869...

Ομως, ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" είναι βεβαρημένος και με οικονομικές ατασθαλίες. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς στις 13 Αυγούστου 1997, απαντώντας εγγράφως σε Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Στρατή Κόρακα και Νίκου Γκατζή για τους φορολογικούς ελέγχους του ΕΝ, αναφέρει:Από προληπτικό έλεγχο που έγινε στην εταιρία στις 28 Μάρτη 1995 από την ΥΠΕΔΑ Αθηνών και την Τελωνειακή Διεύθυνση Ελέγχου Οικονομικού Εγκλήματος, "προέκυψαν παραβάσεις ΚΒΣ, για τις οποίες, ήδη, έχουν επιβληθεί τα οικεία πρόστιμα από την αρμόδια ΔΟΥ, ενώ βρέθηκαν και κατασχέθηκαν και διάφορα ανεπίσημα στοιχεία που στη συνέχεια διαβιβάστηκαν στη ΔΟΥ αυτή για επεξεργασία και περαιτέρω αξιοποίηση"! Ο υφυπουργός, ωστόσο, αρνείται να καταθέσει στη Βουλή αντίγραφα των πορισμάτων των ελέγχων, γιατί αυτό προσκρούει στις διατάξεις περί φορολογικού απορρήτου...

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ