Η χάραξη της Εγνατίας Οδού που περνούσε κοντά στη Ζώνη Α του αρχαιολογικού χώρου της Δωδώνης και η οποία είχε εγκριθεί στο παρελθόν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο,άλλαξε χτες με δεύτερη απόφαση του Συμβουλίου. Θυμίζουμε ότι η πρώτη χάραξη είχε προκαλέσει αντιδράσεις φορέων και πολιτών.
Στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ έφτασαν τρεις λύσεις, από τις οποίες προτιμήθηκε η τρίτη - πρόταση της "Εγνατία ΑΕ" - που παρακάμπτει αρκετά χιλιόμετρα τη Ζώνη Α (η χαμηλότερη οπτική επαφή με το αρχαίο θέατρο είναι στα 26 μέτρα) και ανοίγει μέσα από το βουνό τούνελ 3,5 χλμ. Και εδώ, όμως, δε λείπουν τα προβλήματα, αφού ο ανισόπεδος κόμβος συμπίπτει με θέση, όπου εικάζεται πως υπάρχουν παλαιοχριστιανικά ευρήματα.Στους εκπροσώπους της "Εγνατία ΑΕ" που είχαν κληθεί στο ΚΑΣ, ανάμεσά τους και ο πρόεδρος της εταιρίας, Δημήτρης Φατούρος,προτάθηκε να εξεταστεί η δυνατότητα μικρής έκτασης παράκαμψης σε περιοχή θεωρητικά και μόνο "ελεύθερη", αφού προηγηθεί ανασκαφική έρευνα.
Το κόστος της παράκαμψης ανέρχεται στα 15 δισ. ενώ η εταιρία θα χρηματοδοτήσει και την ανασκαφή. Αξίζει, όμως, να σημειωθεί ότι σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού γίνονται ανασκαφές. Μόνο στον κόμβο της Κοζάνης διεξάγονται ανασκαφικές έρευνες σε 5 θέσεις και το κόστος ανέρχεται στα 288 εκ. Παράλληλα, η εταιρία οφείλει να εκτελέσει περιβαλλοντικές έρευνες κόστους 70 δισ.