Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον αέρα η επένδυση της ΝΑΒΙΠΕ Αστακού

Μέχρι στιγμής δε βρέθηκε κανένας αξιόπιστος επενδυτής που να είναι πρόθυμος να βάλει το χέρι στην τσέπη για την ίδρυση του πρώτου ιδιωτικού λιμανιού

Στον αέρα βρίσκονται τα "μεγαλεπήβολα" σχέδια της κυβέρνησης για τη δημιουργία του πρώτου ιδιωτικού λιμανιού της χώρας. Οπως όλα δείχνουν, δεν υπάρχει ούτε ένας αξιόπιστος ιδιώτης που να είναι πρόθυμος να βάλει το χέρι στην τσέπη του, να διαθέσει δηλαδή το ελάχιστο ποσό που απαιτείται και να αναλάβει το ρίσκο για την αξιοποίηση και επέκταση μιας υποδομής (έχει στοιχίσει στο δημόσιο 16 δισ. δρχ. περίπου και ουσιαστικά τους χαρίζεται, τη στιγμή που το κράτος έχει αναλάβει το ρίσκο για όλα τα άλλα λιμάνια της χώρας). Πρόκειται για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ) στο Πλατυγιάλι Αστακού, επενδυτικό σχέδιο της ΕΤΒΑ, από το 1986, η οποία μαζί με το δημόσιο ανέλαβε και τη χρηματοδότησή του για να δοθεί στη συνέχεια σε ιδιώτες, όπως απαιτούν τα "εκσυγχρονιστικά" σχέδια της κεβέρνησης για την ανάπτυξη, τα οποία κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα άλλη μία επένδυση και να καταδικάσουν μία περιοχή σαν και αυτή της Αιτω/νίας που πάσχει από αναπτυξιακά έργα.

Κινούμενη στη λογική της ιδιωτικοποίησης, η κυβέρνηση από τις 29 Οκτώβρη του 1996, μέσω της ΕΤΒΑ, αναζητεί τον ιδιώτη που θα αναλάβει τη ΝΑΒΙΠΕ, που θα είναι ταυτόχρονα το πρώτο βιομηχανικό λιμάνι της χώρας. Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τους υποψηφίους επενδυτές, τον όμιλο εταιριών "Αλουμίνιο Αττικής ΑΕΒΕ - ΑΛΤΕ ΑΤΕ", την κατασκευαστική εταιρία "Μέτων ΑΕ" και τον πλοιοκτήτη Α. Πολίτη που δραστηριοποιείται στο χώρο των λιπαντικών, δε φαίνεται να ευδοκιμούν. Οι υποψήφιοι δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αναλάβουν το παραμικρό κόστος, ενώ από την άλλη αναμένουν την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για τις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ) στο οποίο η κυβέρνηση προχώρησε ύστερα από απαίτηση των βιομηχάνων, οι όροι του οποίου θα τους εξασφαλίσουν πιο ευνοϊκές προϋποθέσεις.

Στελέχη της ΕΤΒΑ δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους για την εξέλιξη του διαγωνισμού, ο οποίος σύμφωνα με εκτιμήσεις δεν αποκλείεται να κηρυχτεί και άγονος. Στο μεταξύ, ενώ η κυβέρνηση αναζητά ιδιώτη διαχειριστή και το λιμάνι μένει εκτός λειτουργίας,γίνεται χρήση για άλλου τύπου "δουλιές". Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο νομάρχης Αιτω/νίας έχει ζητήσει ήδη την παρέμβαση του υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση φαινομένων λαθρεμπορίας καυσίμων στο λιμάνι Αστακού.Θα πρέπει έστω και τώρα η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην κήρυξη του διαγωνισμού σε έγονο και να αναλάβει τη διαχείρισή του το δημόσιο. Ανάλογη πρόταση έχει γίνει από παράγοντες του νομού στην ΕΤΒΑ και ίσως θα έπρεπε η διοίκηση της Τράπεζας να τις πάρει σοβαρά υπόψη για να σώσει την επένδυση που έγινε με χρήματα των φορολογούμενων πολιτών.

Χρύσα ΛΙΑΓΚΟΥ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ