Παρασκευή 4 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΡΟ, ΤΟΥΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Γιατί "κόλλησε" το μετρό

- Εδώ και δυο μήνες, έχουν σταματήσει οι κύριες εργασίες κατασκευής του Μετρό Αθήνας. Κατά τη γνώμη σας, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα αδιέξοδο;

- Οι υπεύθυνοι του έργου και ειδικότερα ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό", Ν. Κίκηρας, ανακάλυψε ξαφνικά ότι υπάρχει πρόβλημα με το έργο και τον ανάδοχο και υπάρχει περίπτωση να βγάλουν έκπτωτο τον εργολάβο. Φυσικά, υποκρίνεται, διότι με ανακοινώσεις και καταγγελίες προς τα αρμόδια υπουργεία έχουμε επισημάνει τον κίνδυνο, τα συσσωρευμένα εδώ και χρόνια προβλήματα να οδηγήσουν σε αδιέξοδο. Ολο αυτό το διάστημα των τριών χρόνων, με τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αδιαφορούσαν και δεν έδιναν οριστικές λύσεις, ώστε να λειτουργήσει το έργο ομαλά. Σήμερα έρχονται και συζητούν για κλείσιμο, δείχνοντας και πάλι αδιαφορία. Οταν έχουμε 50 εργοτάξια μέσα στο κέντρο της πόλης, με τυχόν κλείσιμο, η Αθήνα θα μοιάζει με βομβαρδισμένη πόλη, ενώ οι Αθηναίοι θα ταλαιπωρούνται επ' αόριστον από την κυκλοφοριακή συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργήσει το έργο. Ξεκαθαρίζουμε ότι το μετρό πρέπει και θα γίνει.

- Τι και ποιος φταίει για το σημερινό αδιέξοδο;

- Φυσικά, την κύρια ευθύνη την έχει η κυβέρνηση και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια, που παίζονται κατά καιρούς, έχουν "βαλτώσει" το έργο, αλλά εκείνοι αδιαφόρησαν και δεν επέδειξαν την ανάλογη σοβαρότητα και ευθύνη για να λύσουν τα προβλήματα και να "κόψουν" εξαρχής τα παρασκηνιακά παιχνίδια. Ευθύνες έχει και η "Αττικό Μετρό", που είναι ο κύριος του έργου, για την πλήρη απραξία της. Επιπλέον, συνέχιζε να χρυσοπληρώνει την τεχνικό σύμβουλο ΜΠΕΧΤΕΛ, που όλο αυτό το διάστημα, στα διάφορα τεχνικά προβλήματα που υπήρχαν, σιωπούσε και δεν έδινε λύσεις. Ολη αυτή την κατάσταση την εκμεταλλευόταν και την εκμεταλλεύεται η "Ολυμπιακό Μετρό", διεκδικώντας για τρίτη φορά δεκάδες δισ. δραχμές, έξτρα αποζημίωση. Φέτος τα προβλήματα είναι πολύ πιο οξυμένα και εδώ φαίνεται ότι μόνο μια οριστική λύση των τεχνικών προβλημάτων και μόνο αυτών, θα μπορέσει να διασφαλίσει έναρξη των εργασιών και ομαλή λειτουργία του έργου. Την ανάλογη σοβαρότητα που ζητούμε από τους υπευθύνους της πολιτείας, ΥΠΕΧΩΔΕ, "Αττικό Μετρό", απαιτούμε και από την "Ολυμπιακό Μετρό". Μπορεί να είναι ιδιωτική εταιρία και να την ενδιαφέρει μόνο το κέρδος, αλλά δεν μπορεί, όταν μάλιστα αφορά δημόσιο χρήμα, να εκβιάζει για έξτρα αποζημιώσεις που θα κληθούν να πληρώσουν οι Ελληνες εργαζόμενοι.

- Τι επιπτώσεις είχε για τους εργαζόμενους όλη αυτή η κατάσταση;

- Κάθε χρόνο "πληρώνουμε" με διαθεσιμότητες και απολύσεις και ζούμε καθημερινά με ανασφάλεια και με το φόβο της ανεργίας. Και τα προηγούμενα χρόνια και φέτος, πραγματοποιήσαμε κινητοποιήσεις, απαιτώντας ομαλή λειτουργία του έργου. Αποσπάσαμε κάποιες δεσμεύσεις, που αποδείχτηκαν προεκλογικές. Τις επόμενες μέρες, θα έχουμε επίσημη ενημέρωση για το τι γίνεται. Βρισκόμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα και προειδοποιούμε πως, αν δεν έχει βρεθεί οριστική λύση των τεχνικών προβλημάτων, όπως είχε δεσμευτεί ο Κ. Λαλιώτης, θα προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις, με σκοπό το έργο να προχωρήσει, χωρίς άλλες καθυστερήσεις και επιπλέον κόστος για το συμφέρον της οικονομίας, για την ανάσα των Αθηναίων, για το δικαίωμα στη δουλιά. Καλούμε σ' αυτόν τον αγώνα όλους τους μαζικούς φορείς και τους δήμους και ειδικότερα της Αθήνας, που αφορά άμεσα, να συμπαρασταθούν ενεργά στον αγώνα μας.

Ντ. Ν.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ