Δυστυχώς τα όσα έκαναν πάλι την εμφάνισή τους στα πρωτοσέλιδα των "ενημερωτών" της κοινής γνώμης δεν αποτελούν το έσχατο κατρακύλισμα στον κατήφορο της χυδαίας εμπορευματοποίησης. Θα υπάρξει συνέχεια. Η μετατροπή της πρώτης σελίδας μιας σειράς εφημερίδων σε... κουπόνι "προσφορών" (άλλες επέλεξαν την τρίτη τους σελίδα), συνιστά τη μοιραία κατάληξη και έκφραση του ανταγωνισμού ανάμεσα σε εμπόρους της φτήνιας, της αποχαύνωσης και του παροπλισμού της συνείδησης των πολιτών.
Μάλλον δεν είναι σκόπιμο πλέον να ζητήσει κανείς ευθύνες από τους επιφορτισμένους με το καθήκον να γελοιοποιήσουν την έννοια της ενημέρωσης. Φαίνεται ότι, ακόμα κι αν κάποτε είχαν σχέση με το δημοσιογραφικό αντικείμενο, έχουν απολέσει προ πολλού αυτή τη σχέση. Ακόμα χειρότερα. Αν κάποτε οι πολιτικές τους παρεμβάσεις στηρίζονταν στην καταγραφή θέσεων μέσω του Τύπου, οι οποίες ασκούσαν επίδραση στους αναγνώστες, τώρα πια η παρέμβασή τους στηρίζεται στην παραγωγή καταναλωτών... τηλεοράσεων τσέπης, απορρυπαντικών, λαχνών και άλλων μη... αναγνώσιμων προϊόντων.
Η κατάντια τους είναι απόλυτη, αλλά και αναμενόμενη. Από την εποχή κιόλας που ξεκίνησαν την ιστορία των κουπονιών προσφέροντας λεξικά, για να φτάσουν αργότερα να πλασάρουν "ξυστό", τηλέφωνα, σπίτια και αυτοκίνητα, η πορεία ήταν προδιαγεγραμμένη...
Σήμερα όχι μόνο έχουν μετατρέψει τα πρωτοσέλιδά τους σε αγγελτήρια πλειστηριασμού της ευπρέπειας, αλλά, ταυτόχρονα, φτάνουν στο σημείο - στις εσωτερικές τους σελίδες - να παραδίδουν και μαθήματα! Μαθήματα που ξεκινούν από το "να γιατί είναι κακές οι προσφορές" για να καταλήξουν "οι δικές μας προσφορές είναι οι καλύτερες"!
Είπαμε όμως ότι αυτή η διαδρομή ήταν αναμενόμενη και δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. "Εγγύηση" αποτέλεσαν οι συνολικές επιδόσεις των συγκροτηματαρχών του Τύπου, στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία χρησιμοποιούνται ως προκεχωρημένο φυλάκιο για την προώθηση των λοιπών επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων.
Είναι αυτοί που εκτός από το ότι "ενημερώνουν" τους πολίτες, τους "εκπολιτίζουν" κιόλας, μέσα από τις εταιρίες "ροζ" τηλεφώνων που έχουν συστήσει (με τη συνδρομή του ΟΤΕ). Είναι οι ίδιοι που οι τηλεοπτικοί τους σταθμοί αποτελούν κέντρα προαγωγής της "σατανολαγνίας", της πατριδοκαπηλίας, της πολεμοκαπηλίας, της εκπόρνευσης των ανθρώπινων σχέσεων, της βλακείας, του "ψυχαγωγικού" ψυχαναγκασμού των "Μπράβο Ρούλα". Είναι αυτοί που έχουν μετατρέψει τα στούντιό τους σε αγώνες ρινγκ μεταξύ ανθρώπινων ναυαγίων. Είναι αυτοί που στην προσπάθεια πλύσης εγκεφάλου της κοινής γνώμης ειδικεύονται στην απόκρυψη, τη διαστρέβλωση, την παραπληροφόρηση και την κατασυκοφάντηση όσων δεν τους σκύβουν το κεφάλι.
Θέλουν όμως όχι μόνο να ελέγξουν τον εγκέφαλο των τηλεθεατών, ακροατών και αναγνωστών τους, αλλά να καταστήσουν τα μυαλά των ανθρώπων απολύτως ανενεργά. Γι' αυτό αξιοποίησαν και αξιοποιούν τη συνταγή "αίμα - ψέμα - σπέρμα", πέρασαν στο λανσάρισμα του "Μαστοράκειου" ήθους και κολυμπούν στα "τούνελ" της "ομιχλώδους" αποφοράς που περιφέρει η τάξη τους.
Η επιχειρηματική μέθοδός τους είναι απλή: Γαργάλισμα των πιο ταπεινών ανθρώπινων ενστίκτων που την επόμενη φορά αντικαθίσταται από μεγαλύτερες δόσεις γαργαλίσματος των ενστίκτων. Αν, λοιπόν, μέχρι χτες οι εφημερίδες τους είχαν χρέος να πουλούν τη δήθεν "αντικειμενικότητα" και τον δήθεν "πλουραλισμό", σήμερα πρέπει να πουλούν "αέρα κοπανιστό". Αυτός είναι το είδος αναγκών που θέλουν να δημιουργήσουν για να επιτύχουν ταχύτερα τον τύπο καταναλώσιμου ανθρώπου που επιδιώκουν. Πρόκειται για προϊόν (ο κοπανιστός αέρας) απόλυτα ακίνδυνο για τα συμφέροντά τους, όταν καταναλώνεται από πολλούς. Αυτό που έχουμε σήμερα είναι η διαφήμιση του κοπανιστού αέρα από την πρώτη τους σελίδα.
Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ