Σάββατο 15 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ
Αναζητείται ακόμη φόρμουλα για τα "πανωπροίκια"

Ακαρπη και η χτεσινή συνάντηση μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και εργολάβων, που θα επαναληφθεί την Πέμπτη

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να αναζητά φόρμουλα, ώστε να ικανοποιήσει τις παράλογες απαιτήσεις των εργολάβων του μετρό της Αθήνας. Αυτό το συμπέρασμα μπορεί να βγάλει αβίαστα κανείς, μετά και το χτεσινό φιάσκο των διαδοχικών συναντήσεων, που είχαν οι επικεφαλής της "Αττικό Μετρό ΑΕ" και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ με τους ξένους εκπροσώπους της κοινοπραξίας των εργολάβων.

Κατά τη συνάντηση αυτή - όπως εξάλλου και σε όλες τις προηγούμενες, που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο - οι εργολάβοι επέμειναν στις απαιτήσεις τους, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε δεκάδες δισ. δρχ. και η ικανοποίησή τους προϋποθέτει την υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, που θα περιέχει νέο τεχνικό αντικείμενο, νέο κόστος και νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.

Παρ' όλα αυτά, συμφωνήθηκε να γίνει μια ακόμη συνάντηση - τελική, όπως επιμένουν τα κορυφαία στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ - που ορίστηκε για το απόγευμα της ερχόμενης Πέμπτης. Τα ίδια στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ υποστήριζαν ότι, αν δεν επιτευχθεί συμφωνία μέσα στο πλαίσιο της σύμβασης, τότε θα επιβληθεί στην κοινοπραξία περικοπή του τεχνικού αντικειμένου του έργου και συνέχισή του με άλλους εργολάβους. Οπως έλεγε συγκεκριμένα κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος, "δε συζητάμε παράλογα αιτήματα με εξωσυμβατικές αναφορές, όπως αυτά που περιγράφει το υπόμνημα των εργολάβων, που υποβλήθηκε πριν μερικούς μήνες".

Να σημειώσουμε ότι με βάση το υπόμνημα αυτό, που υποβλήθηκε τον περασμένο Οκτώβρη, οι ίδιοι οι εργολάβοι αποτιμούσαν τις οικονομικές απαιτήσεις τους σε τουλάχιστον 145 δισ. δρχ., όπως έγραψε την περασμένη βδομάδα ο "Ρ".

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, οι εργολάβοι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων "μετρίασαν" τις οικονομικές τους απαιτήσεις και έφτασαν σε πρώτη φάση στα 72 δισ. δρχ. και σε δεύτερη φάση στα 38 δισ. δρχ.

Πάντως, ακόμη και έτσι να είναι τα πράγματα, η διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών παραμένει μεγάλη, αφού η κυβέρνηση - τουλάχιστον όπως αφήνουν να διαφανεί τα στελέχη της - είναι διατεθειμένη να ικανοποιήσει ένα μέρος των απαιτήσεών τους, που κυμαίνεται μεταξύ 12 και 18 δισ. δρχ. Τα "πανωπροίκια" αυτά μπορούν να δοθούν στους εργολάβους με βάση τα "παράθυρα" των υπαρχουσών συμβάσεων, χωρίς να χρειαστεί να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση...

Φαύλος κύκλος

Οι εκβιασμοί ωστόσο των εργολάβων εξακολουθούν να εντείνονται, ιδιαίτερα μετά και την υποψηφιότητα της Αθήνας για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αφού συστατικό στοιχείο του φακέλου αποτελεί και το μετρό. Είναι γεγονός, πάντως, ότι γύρω από το συγκεκριμένο έργο έχει πλεχτεί ένας περίπλοκος φαύλος κύκλος, αφού ένα ερώτημα είναι, κατά πόσο δε συμφέρει και στους ίδιους τους εργολάβους η περικοπή ενός τμήματος του τεχνικού αντικειμένου, αφού θεωρείται βέβαιο ότι τα τμήματα αυτά που θα περικοπούν θα είναι τα πιο δύσκολα, όπως, για παράδειγμα, η γραμμή από το Σύνταγμα ως τον Κεραμεικό.

Παράλληλα - αν συμβεί αυτό - λύνονται τα χέρια της κυβέρνησης να προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση των τμημάτων αυτών, μαζί ίσως και με ορισμένα τμήματα επεκτάσεων του μετρό, με το σύστημα της συγχρηματοδότησης, πράγμα που βολεύει άλλους ενδιαφερόμενους εργολάβους. Με τον τρόπο δηλαδή αυτό η "τράπουλα" στο συγκεκριμένο έργο θα ξαναμοιραστεί. Ιδωμεν...

Ν. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ