Κυριακή 2 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 52
ΔΙΕΘΝΗ
Τα Αμερικανάκια στον μαυροπίνακα

Το θέμα της μαθητικής προόδου στα αμερικανικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να απαντηθεί ολοκληρωμένα και με ακρίβεια, όπως θα έπρεπε, γιατί οι πολιτειακές κυβερνήσεις δε συγκεντρώνουν τις απαραίτητες πληροφορίες που επιτρέπουν συγκρίσεις, όπως στοιχεία για τον αριθμό των ατόμων που εγκαταλείπουν το σχολείο ή δεν περνούν τη βαθμολογική βάση ώστε να προχωρήσουν σε άλλη τάξη κλπ. Τα μόνα συγκρίσιμα αποτελέσματα προκύπτουν από την Εθνική Επιτροπή Εκτίμησης Εκπαιδευτικής Προόδου (ΝΑΕΡ) και αυτά είναι απογοητευτικά!

Σε εθνικό επίπεδο, μόνο το 28% των μαθητών της τετάρτης δημοτικού που εξετάστηκαν το σχολικό έτος 1993-1994 ήταν ικανό να διαβάσει σε επίπεδο πάνω του δόκιμου. Μόνο το 21% των μαθητών της δευτέρας γυμνασίου πήρε πάνω από τη βάση στα μαθηματικά.

  • Τρεις στους τέσσερις μαθητές της τετάρτης δημοτικού δεν μπορούν να γράψουν σε ικανοποιητικό βαθμό θέμα έκθεσης όπως: "Γιατί πρέπει τα παιδιά να παρακολουθούν τηλεόραση;".

- Πέντε στους έξι δεν ανταποκρίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό σε εξετάσεις ιστορίας και 36% δεν μπορεί να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις ποια πολιτεία έγινε τελευταία μέλος των ΗΠΑ...

- Τέσσερις στους πέντε μαθητές δεν μπορούν να πάρουν τη βάση στο μάθημα των μαθηματικών, ενώ το 39% δεν μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις τύπου: "Πόσο κάνει 108 διά 9;"!

  • Το 72% των μαθητών της δευτέρας γυμνασίου έχουν σημαντικές αδυναμίες στην ανάγνωση και σύνταξη κειμένων. Μόνο ο ένας στους τρεις μπορεί να αναπτύξει ικανοποιητικά ένα θέμα έκθεσης, ενώ μόνο το 8% μπορεί να γράψει ένα πειστικό δοκίμιο με θέμα: "Γιατί θα έπρεπε σπάνια ή καθόλου να γίνονται έρευνες πάνω στα ναρκωτικά στα σχολεία;".

- Εφτά στους 10 μαθητές δεν μπορούν να απαντήσουν σε βασική ερώτηση ιστορικής γεωγραφίας, όπως γιατί στην Αρχαία Ελλάδα οι πόλεις χτίστηκαν στις κορυφές των λόφων...

- Τρεις στους τέσσερις μαθητές δεν ανταποκρίνονται στα μαθηματικά σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ το 37% δεν μπορεί να δώσει λύση σε σύνθετο πρόβλημα αριθμητικής.

  • Δύο στους τρεις μαθητές της τρίτης λυκείου δεν ανταποκρίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό στα φιλολογικά μαθήματα. Το 45% των μαθητών δεν μπορούν να γράψουν ένα καλογραμμένο δοκίμιο με θέμα σύγχρονου προβληματισμού.

- Στη γεωγραφία το 73% δεν ανταποκρίνεται σε βασικά στάνταρ του μαθήματος, ενώ οι τρεις στους δέκα δεν ξέρουν την απάντηση σε ερώτηση του τύπου: "Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα στη Ρώμη, στην Ιερουσαλήμ, στη Μέκκα και στην Μπεναρές;".

Χαρακτηριστικά στοιχεία για ορισμένες πολιτείες

- Το Μέιν,που έχει την καλύτερη επίδοση όσον αφορά την πρόοδο των μαθητών της πέμπτης δημοτικού στην ανάγνωση, παρουσιάζει την ακόλουθη μελανή εικόνα: Το 59% των μαθητών πέμπτης δημοτικού δεν μπορεί να διαβάσει ικανοποιητικά σε ανώτατο επίπεδο.

- Στην Αϊόβα,που ήταν η πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ στις επιδόσεις μαθητών δευτέρας γυμνασίου στο μάθημα των μαθηματικών σύμφωνα με στοιχεία της ΝΑΕΡ το 1992, το 69% των μαθητών που προβιβάζεται στην επόμενη τάξη είναι κάτω από το δόκιμο επίπεδο γνώσεων.

- Το 85% των μαθητών της πέμπτης δημοτικού στη Λουιζιάνα αδυνατεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα σε ικανοποιητικό επίπεδο.

- Το 94% των μαθητών της δευτέρας γυμνασίου στο Μισσισιπή είναι κάτω από το δόκιμο επίπεδο επίδοσης στα μαθηματικά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ