Τρίτη 1 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
"Δημοτικοποίηση", προάγγελος της ιδιωτικοποίησης

"Το μάρμαρο στην υπόθεση του ΜΕΤΡΟ θα το πληρώσει ο λαός. Με πανωπροίκια, που δίνονται ως πρόσθετα ανταλλάγματα στους εργολάβους του έργου. Με την παράταση του χάους. Με ζημιές του περιβάλλοντος και των αρχαιολογικών κειμηλίων. Είναι, λοιπόν, αναγκαία η παρέμβαση του μαζικού κινήματος και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό να επισπευστεί η εκτέλεση των έργων και να αποκρουστούν οι εκβιασμοί των εργολάβων". Τα παραπάνω τόνισε ο Λεων. Αυδής,δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", στην παρέμβασή του, στην ημερίδα της ΝΑΣ για τις συγκοινωνίες. Ο ίδιος σημείωσε πως το έργο έχει βαλτώσει και πως σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συγκοινωνιακές μελέτες για το συνδυασμό του μετρό με τα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Ο Κ. Τζατζάνης,δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, χαρακτήρισε αντιοικονομικό το μοντέλο κυκλοφορίας με αυτοκίνητα και συμπλήρωσε πως η αμερικανική δραστική ιστορική ανάπτυξη του καπιταλισμού και του ατομισμού έσπρωξε στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα τη διάδοση του ΙΧ στην εργατική τάξη. Σημείωσε την ανάγκη συλλογικών διεκδικήσεων για την ενίσχυση των δημόσιων ΜΜΜ και προγραμματισμού των ανάλογων αγώνων των εργαζομένων. "Ο καπιταλισμός κάνει υποχωρήσεις στις ανάγκες και το κίνημα", υπογράμμισε.

Ο Γ. Πατσιλινάκος,δήμαρχος Περάματος, τόνισε πως η "δημοτικοποίηση" των δημόσιων, αστικών συγκοινωνιών είναι η νέα "καραμέλα" και έκανε σαφές ότι θα αποτελέσει το μέσο για την ιδιωτικοποίηση του συγκεκριμένου δημόσιου τομέα. "Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, είπε, με το νέο νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες, αναλαμβάνει το βάρος της ιδιωτικοποίησής τους", καθώς καλείται να αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας τους και μη έχοντας τα αναγκαία μέσα και πόρους για τη λειτουργία τους, θα αναγκαστεί να τα ξεπουλήσει σε ιδιώτες.

Ο Αντ. Χοροζάνης,νομαρχιακός σύμβουλος Δυτικής Αττικής, τόνισε ότι η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση των αστικών ΜΜΜ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των κρατικοδίαιτων ιδιωτών. Πως εξαιτίας της μη εξυπηρέτησης από το σύστημα των "κορμών", οι βιοπαλαιστές της Δυτικής Αττικής αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ, πληρώνοντας μεγάλα ποσά σαν εισιτήριο. Πως οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ είναι κρατικοδίαιτοι, με επιδοτήσεις και"δανεικά και αγύριστα", που παίρνουν για την ανανέωση και συντήρηση των οχημάτων τους. Πως το νομοσχέδιο δίνει στον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό την ευχέρεια να αυξομειώνει τα όρια δράσης των δημόσιων, αστικών ΜΜΜ. Να μπορεί, δηλαδή, να μειώνει το όριο δράσης τους και να αφήνει το πεδίο ελεύθερο για τους ιδιώτες των ΚΤΕΛ.

Ο Χρ. Λαζαρίδης,νομαρχιακός σύμβουλος Αθήνας, υπογράμμισε πως η συνειδητή μη επίλυση του κυκλοφοριακού, από τις κυβερνήσεις του τόπου, συσσώρευσε κινδύνους για το περιβάλλον και την υγεία των εργαζομένων. Πως η κατασπατάληση ενέργειας, το νέφος και το κυκλοφοριακό αποτελούν το "απαύγασμα" της πολιτικής, που εφάρμοσαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με σκοπό την υποβάθμιση και την εγκατάλειψη των δημόσιων ΜΜΜ. Πως χρειάζονται μέτρα που θα συνδέονται με την αποκατάσταση της διαταραγμένης οικολογικής ισορροπίας, πόροι επαρκείς για τη στήριξη των δημόσιων ΜΜΜ και επιλογή ρήξης με τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Η Εφ. Μπέκου,αρμόδια αντινομάρχης Αθήνας, τόνισε ότι το σύστημα των "κορμών" έχει αποτύχει και πως πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη λειτουργία και χρήση ΜΜΜ σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό και προαστιακός σιδηρόδρομος), ενώ τα υπόλοιπα μέσα να δρουν συμπληρωματικά, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Ο Χρ. Λογαράς,δημοτικός σύμβουλος Αγίου Δημητρίου, επισήμανε ότι με τους "κορμούς" η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων έχει μειωθεί δραματικά και τόνισε πως με το νέο νομοσχέδιο η κατάσταση για τους εργαζομένους, που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, θα γίνει ακόμα χειρότερη.

Ο Χ. Σκούρτης,δήμαρχος Χολαργού, είπε πως με το σύστημα των "κορμών" η συγκοινωνία επέστρεψε στη δεκαετία του '50, καθώς το επιβατικό κοινό δεν εξυπηρετείται.

Τέλος, ο Μπ. Δεληνταδάκης,εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα δημοτών ενάντια στις παρκοεταιρίες, τάχθηκε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εκρηκτική η κατάσταση για επιβάτες και εργαζόμενους (2021-09-09 00:00:00.0)
Εδώ και τώρα μέτρα για ασφαλή μετακίνηση του λαού! (2020-11-17 00:00:00.0)
Απεργιακό μήνυμα κόντρα σε εκβιασμούς και απεργοσπασία (2020-10-16 00:00:00.0)
Προωθεί την άμεση εμπλοκή των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες (2020-09-01 00:00:00.0)
Ετοιμάζουν επίθεση στις αστικές συγκοινωνίες (2012-07-11 00:00:00.0)
Προσωρινά εμπόδια στην κατάργηση (2010-07-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ