Κυριακή 9 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
AUDI A2
Aλουμινένια πρωτιά

Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής κατασκευασμένο από αλουμίνιο είναι γεγονός. Το Α2 που ξεκίνησε πριν 3 χρόνια ως πειραματικό, ήδη κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, αφού η αποδοχή του κόσμου ήταν τέτοια που έσπρωξε την Audi να το βγάλει στην παραγωγή.

Οι γερμανική εταιρία τολμά να κατέβει κατηγορία μπαίνοντας σε χωράφια άλλων και θέλει να το κάνει με τον καλύτερο τρόπο. Εκτός του αλουμινίου και ο σχεδιασμός είναι πολύ «προχωρημένος», έχοντας υιοθετήσει πολυμορφικά στοιχεία.

Το Α2 ταυτόχρονα είναι ένα γνήσιο Audi έχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ποιότητας και εξοπλισμού. Ολα αυτά όμως κοστίζουν και εκεί είναι το κρίσιμο ζήτημα για την εμπορική επιτυχία του όντως πρωτοποριακού μοντέλου.

Το Audi Α2 τοποθετείται στα όρια των κατηγοριών Β και C με μήκος 3.826 μ. Το ύψος και το πλάτος του είναι ελαφρά αυξημένα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, και σε συνδυασμό με την εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων που θυμίζει πολυμορφικό, προσφέρει αξιοσημείωτη ευρυχωρία για 4 άτομα.

Σημαντικό επίτευγμα των σχεδιαστών είναι ότι κατάφεραν να ενσωματώσουν αυτά τα στοιχεία πετυχαίνοντας ταυτόχρονα συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης CD=0,28, που είναι κορυφαίος για την κατηγορία.

Η καλή αεροδυναμική και το χαμηλό βάρος - 895 κιλά - αποτέλεσμα της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου, διευκόλυναν τη δουλιά των κατασκευαστών σε ό,τι αφορά το «στήσιμο» του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η επιλογή των σχεδιαστών ήταν μια σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση για την αποφυγή πλεύσης ή κλήσεων στις στροφές. Για καλό και για κακό πάντως, και για όσους θα προσπαθήσουν να βρουν τα όριά του, το Α2 έχει εξοπλιστεί με το ESP ώστε να μη χάνεται ποτέ η πρόσφυση.

Οι επιλογές στο εσωτερικό είναι στο πνεύμα Audi, και χωρίς να χαρακτηρίζονται πρωτοποριακές είναι σύγχρονες, ενώ και η ποιότητα είναι στα γνωστά επίπεδα. Σημαντικό προσόν του Α2 το πορτ παγκάζ που η στάνταρ χωρητικότητά του είναι 390 λίτρα, τα οποία μπορούν να αυξηθούν στα 1.085 αν αναδιπλωθούν ή αφαιρεθούν τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα.

Κάτω από το καπό - που όμως ανοίγει μόνο από τους μηχανικούς - βρίσκεται ο γνωστός 1.400 κ.εκ. κινητήρας του γκρουπ Φολκσβάγκεν με απόδοση 75 ίππων. Ο δεκαεξαβάλβιδος χαρακτηρίζεται από την ομαλή απόδοσή του, την απόκρισή του στις χαμηλές στροφές, ενώ με το συγκεκριμένο αμάξωμα δεν τα πάει άσχημα και από πλευράς επιδόσεων. Αξιοσημείωτο το σύστημα ελέγχου της ποσότητας του λαδιού που βρίσκεται πίσω από τη μάσκα που θυμίζει πορτάκι.

Στο βασικό εξοπλισμό του το Audi Α2 περιλαμβάνει ABS και EBD, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης ESP, ASR και EDL. Αερόσακος οδηγού - συνοδηγού και πλευρικοί είναι επίσης στάνταρ. Το ηλεκτρικό πακέτο προβλέπει: παράθυρα και ρυθμιζόμενους καθρέφτες, που είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Ακόμα: immobilizer, κεντρικό κλείδωμα με διακόπτη εσωτερικής ενεργοποίησης, προβολείς ομίχλης, ρύθμιση καθ' ύψος δέσμης προβολέων, φώτα αναγνώρισης εμπρός, τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση που ρυθμίζεται καθ' ύψος και βάθος, κλπ. Το Audi Α2 χωρίς να έχει επισήμως ανακοινωθεί η τιμή του, θα κοστίζει περίπου 5.750.000 δρχ., χρήματα που δε θεωρούνται υπερβολικά, αλλά που το τοποθετούν απέναντι σε μεγαλύτερα αν και πιο συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.


Επιμέλεια:
Γιώργος ΧΟΥΔΑΛΑΚΗΣ


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ