Εργο Γ. Βακιρτζή |
Οπως αναφέρθηκε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου: «Η ζωγραφική των λουλουδιών ξεκίνησε ταυτόχρονα και παράλληλα με αυτήν της νεκρής φύσης στις αρχές του 17ου αιώνα και άνθισε κυρίως στην Ολλανδία, όπου οι ζωγράφοι υπηρετούσαν την ευημερούσα αστική τάξη. Οι νεκρές φύσεις και η ανθογραφική ζωγραφική καταλάμβαναν την τέταρτη θέση στην ιεραρχία μετά την ιστορική ζωγραφική, την προσωπογραφία, και την τοπιογραφία. Η ακαδημαϊκή αυτή ιεραρχία κράτησε δυόμισι αιώνες. Στα μέσα του 19ου αιώνα άρχισε να χάνει την αξία της με την εμφάνιση του Γ. Κουρμπέ και των ιμπρεσιονιστών. Η νεκρή φύση - ανθογραφία αποδομήθηκε με την εμφάνιση του κυβισμού. Εκτοτε, όποτε χρησιμοποιήθηκε, αποτέλεσε για τους μοντέρνους καλλιτέχνες, πηγή πειραματισμού».
Παράλληλα με την έκθεση κυκλοφορεί το ομότιτλο βιβλίο - μελέτη, το οποίο αναφέρεται σε καλλιτέχνες από το 1970 έως σήμερα. Πέρα από την ιστορική ανασκόπηση των τριών τελευταίων αιώνων, το βιβλίο προβάλλει τους σύγχρονους καλλιτέχνες, Ελληνες και ξένους, έργα των οποίων βρίσκονται σε ελληνικές συλλογές.