Παρασκευή 23 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Μην αγγίζετε τους εφοπλιστές»

Στο πλευρό τους θα σταθεί, κατά τη διάρκεια του επικείμενου Συμβουλίου Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών

Θερμός υπερασπιστής των σαπιοκάραβων των Ελλήνων εφοπλιστών, θα εμφανιστεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής στο Συμβούλιο Υπουργών θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που θα γίνει στο Λουξεμβούργο την ερχόμενη Δευτέρα 26 Ιούνη. Ο υπουργός, σύμφωνα με ενημέρωση που έγινε χτες στους ναυτιλιακούς συντάκτες από υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΕΝ, θα προβάλει την αντίρρησή του ακόμα και γι' αυτά τα «ανάπηρα» μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας των δεξαμενοπλοίων που προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συντάχθηκαν - περισσότερο για τον κατευνασμό της κοινής γνώμης - μετά το πρόσφατο ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΕΡΙΚΑ». Ο Χρ. Παπουτσής θα κρατήσει αυτή τη στάση όταν μία βδομάδα πριν εξερράγη το δεξαμενόπλοιο «ΣΛΟΠΣ», με απολογισμό έναν νεκρό ναυτεργάτη, έναν τραυματισμένο και τεράστια θαλάσσια ρύπανση!

Ειδικότερα τα θέματα που θα συζητηθούν στο Συμβούλιο είναι: Πρόταση για την τροποποίηση της οδηγίας 94/57 που αφορά τους νηογνώμονες, πρόταση τροποποίησης της οδηγίας 95/21 για τον έλεγχο των πλοίων από τις λιμενικές αρχές (port state control), πρόταση Κανονισμού για την πρόωρη εφαρμογή κατασκευαστικών απαιτήσεων διπλών τοιχωμάτων σε δεξαμενόπλοια με μονό τοίχωμα και το σχέδιο συμπερασμάτων του Συμβουλίου για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών.

Σχετικά με τα δεξαμενόπλοια, οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπουν την απόσυρση το 2005 όλων των δεξαμενόπλοιων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1982 με μονό τοίχωμα και είναι 20.000 DWT και άνω και μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, καθώς και 30.000 DWT και άνω και μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου. Ο Χρ. Παπουτσής μαζί με τους υπουργούς των Ισπανίας, Γερμανίας και Ολλανδίας θα εμφανιστούν αρχικά αρνητικοί και θα ζητήσουν τη σύνταξη μελέτης σχετικά με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις από την εφαρμογή των προτάσεων.

Μάλιστα, σε στοιχεία που παρουσίασαν οι παράγοντες του υπουργείου, στα οποία θα αναφερθεί και ο υπουργός στο Συμβούλιο, φαίνεται ότι θα αποσυρθούν 300 ελληνικά δεξαμενόπλοια και ότι, με δεδομένο ότι σε καθένα από αυτά εργάζονται 10 Ελληνες ναυτεργάτες, θα χαθούν 3.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών... Δεν πρόκειται απλά για ....όψιμο ενδιαφέρον του υπουργού, σχετικά με την ανεργία στους ναυτεργάτες, αλλά για υποκρισία και εμπαιγμό, αφού στα ποντοπόρα πλοία στα οποία συγκαταλέγονται και τα δεξαμενόπλοια είναι ζήτημα αν, μετά το 1997 οπότε και εφαρμόστηκαν τα αντιναυτεργατικά μέτρα της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, υπάρχουν πάνω από 3 ή 4 Ελληνες ναυτεργάτες.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ