Με μια νίκη κατά παραγγελία ολοκληρώθηκε το 47ο Ράλι Ακρόπολις. Η Φορντ, αφού κατάφερε την πλήρη επικράτησή της, έναντι όλων των αντιπάλων της, επέλεξε και το ποιος θα ανέβει στο ψηλότερο σκαλί
Γ. Κακολύρης |
Παπαδημητρίου - Πετρόπουλος πρώτοι Ελληνες και 10οι στην γενική με Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC |
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιπλήξουν την ομάδα και το πλήρωμα για παράβαση του άρθρου 151 του Ειδικού Κανονισμού της FIA. Οι παλαιότεροι θυμήθηκαν ότι πριν 5 χρόνια είχε συμβεί κάτι ανάλογο με τον Σάινθ να είναι ο ευνοούμενος και μίλησαν για εξόφληση «γραμματίου». Οπως και να 'χει αυτού του είδους οι αποφάσεις που είναι πλέον ρουτίνα στη Φόρμουλα 1, απλώς εκτελούν το ευ αγωνίζεσθαι και αφαιρούν στο βωμό των οικονομικών συμφερόντων κάθε έννοια «αθλητισμού» από αυτό που όλοι όσοι αγαπούν ονομάζουν σπορ.
Αυτό ήταν το άδοξο τέλος, ενός κατά τα άλλα εξοντωτικού αλλά άψογα οργανωμένου αγώνα. Το 47ο Ακρόπολις αν και είχε διαφημιστεί ως ένα «μαλακό» σπριντ στο χώμα αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά ως ο σκληρότερος αγώνας του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Στην εκκίνηση βρέθηκαν 117 πληρώματα και μετά από τις 19 ειδικές και τα 1.400 χλμ. συνολικής διαδρομής έφθασαν στον τερματισμό 48. Οι εγκαταλείψαντες, σαφώς περισσότεροι, είχαν πολλά να καταμαρτυρήσουν στα σκληρά χώματα και την υπερβολική ζέστη. Κυρίως οι επαναλαμβανόμενες ειδικές αποτέλεσαν την «γκιλοτίνα» πολλών πιο αργών οδηγών. Οι ταχύτεροι έσκαβαν τα χώματα και οι αργότεροι αντί για διαδρομή έβρισκαν οργωμένα χωράφια.
Γ. Κακολύρης |
ΜακΡέι - Γκριστ πρώτοι και καλύτεροι... με Φόρντ Φόκους WRC |
Σκληρό και αφιλόξενο αναδείχτηκε το Ακρόπολις και για τους περισσότερους Ελληνες. Ο Γιάννης Παπαδημητρίου κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του πρώτου Ελληνα, αφού κατέλαβε τη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης. Η πρωτιά αντάμειψε τη μεθοδική δουλιά που είχε κάνει όλη τη χρονιά αν και κινδύνεψε να τα χάσει όλα, αφού ο κινητήρας του Σουμπαρού αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υπερθέρμανσης. Ο ταχύτατος Αρης Βωβός κατάφερνε να πλασαριστεί με καλύτερη την 5η θέση του στη Γραβιά - ανάμεσα στους εργοστασιακούς οδηγούς. Δυστυχώς, η υποστήριξή του από την ξένη ομάδα που τον είχε αναλάβει δεν ήταν και η καλύτερη. Ο Βωβός κυνηγάει με πάθος μια διεθνή διάκριση και την αξίζει. Δυστυχώς η Τογιότα Κορόλα WRC, αν και ανταγωνιστική δεν υποστηρίχτηκε από τους Ιταλούς και έμεινε μετά από ένα χτύπημα σε βράχο. Ο Λεωνίδας Κύρκος με το Φορντ Εσκορτ WRC κυνηγούσε και φέτος με αξιώσεις την πρώτη ελληνική θέση, αλλά ένα τουμπάρισμα κατέστρεψε το υδραυλικό τιμόνι και ο πολυπρωταθλητής, άφησε την προσπάθεια στη μέση. Πρώτος στα Ν4 ο Γκαμπριέλ Πόζο με Μιτσουμπίσι EVO VI στην ενδέκατη της γενικής. Στα Α6 ο Φιλίπ Μπουγκαλσκί με το Σιτροέν Κιτ Καρ στα Α8 ο Τζιοβάνι Ρεκορντάρντι με Τογιότα Τσέλικα 66, στα Α7 ο Μίχαελ Γκεστ με Χιουντάι Κουπέ ήταν νικητές των κατηγοριών τους. Ο Βαζάκας ήταν ο ταχύτερος στην Α5 στη μάχη των Micra που εντυπωσίασαν τους πάντες.
Γ. Κακολύρης |
Και ένας φίλος από τα παλιά με Ρενώ 4RTL ... |
Η βαθμολογία των οδηγών μετά το Ακρόπολις διαμορφώθηκε ως εξής: Μπερνς 38 βαθ., Μακρέι 24β, Γκρόνχολμ 24β, Σάιπ 23, Μάκινεν 23 και Κάνκουνεν 18 β. Στους κατασκευαστές η Σουμπαρού προηγείται με 58 και ακολουθούν Φορντ και Πεζό με 47 και 31 βαθμούς αντίστοιχα.