Σε ακατάλληλη αίθουσα συνεχίζει να κάνει πρόβες η ΚΟΑ, που παρουσίασε χτες τον προγραμματισμό της νέας περιόδου
Κατωπόδης Σπύρος |
«Η ΚΟΑ έχει βασικό πρόβλημα στέγης», ανέφερε ο Β. Φιδετζής. «Εχει λεχθεί κατά κόρον ότι το Μέγαρο Μουσικής είναι το σπίτι μας. Ετσι είναι στις συναυλίες. Δυστυχώς όμως η αίθουσα που προόριζε για τις δοκιμές μας δεν έχει ολοκληρωθεί. Πρέπει να κάνουμε πρόβες στο κοτέτσι, αντιμετωπίζοντας δυσάρεστες καταστάσεις». Ο ίδιος σημείωσε ότι αναγκάστηκαν να κάνουν στο ...κοτέτσι τις τρεις από τις έξι πρόβες που απαιτούνται για τη μεθαυριανή εναρκτήρια συναυλία της ΚΟΑ. Ο ακατάλληλος χώρος τους ανάγκασε να κάνουν «σπαστές» πρόβες (κατά μουσικά όργανα) και όχι ως σύνολο. Στα προβλήματα των μουσικών «από τον τεράστιο ήχο στο κοτέτσι» αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Μουσικών της ΚΟΑ, Δ. Σέμσης. Από το Μέγαρο Μουσικής, πάντως, αναφέρθηκε ότι θα δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα με την κατασκευαζόμενη νέα αίθουσα...
Η ΚΟΑ, παρά τη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνει, έχει σχέδια και ξεκινά το χειμώνα της με μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στα 60 χρόνια από τη λήξη του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου (ακολουθούν άλλες τέσσερις). Με διεύθυνση του Β. Φιδετζή και με σολίστ την καταξιωμένη πιανίστρια Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, θα παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση, το Σάββατο (8.30 μ.μ.), στο Μέγαρο Μουσικής, το συμφωνικό ελεγείο «Μνημείο για το Λίντιτσε» του Τσέχου συνθέτη Μπόχουσλαβ Μαρτινού, το «Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε σι ύφεση μείζονα» του Μότσαρτ και τη «Μικρή Συμφωνία» (Συμφωνιέτα) του Νίκου Σκαλκώτα. Πολλές και ενδιαφέρουσες είναι οι επόμενες συναυλίες της, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ελληνική δημιουργία. Ξεχωρίζουν οι ενότητες Μότσαρτ, Σούμαν και Σοστακόβιτς. Σημαντικές εξάλλου είναι οι συνεργασίες της ορχήστρας με ξένους και Ελληνες σολίστ. Παράλληλα, η ορχήστρα οριστικοποιεί τη συνεργασία της με τη δισκογραφική εταιρία «Naxos» για σειρά CD με έργα ελληνικής μουσικής.