Σάββατο 3 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΑΙΩΝΑΣ
Εγκριση για το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που αφορά στη δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στον Ελαιώνα, εντός των ορίων του Δήμου Αιγάλεω, από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας την περασμένη Πέμπτη.

Στο συμβούλιο παραβρέθηκε ο δήμαρχος Αιγάλεω Γ. Μυστακόπουλος, καθώς και ο πρόεδρος του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ), Λαντζουράκης.

Ο δήμαρχος εξέφρασε τη διαφωνία του για τη συγκεκριμένη χωροθέτηση, επικαλούμενος τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το κυκλοφοριακό φορτίο που θα επιφέρει το έργο. Αντίθετα ο πρόεδρος του ΕΣΔΚΝΑ επισήμανε ότι η χρήση της τεχνολογίας δίνει τη δυνατότητα να ελαχιστοποιηθούν οι όποιες επιβαρυντικές επιπτώσεις στην περιοχή.

Από την πλευρά της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ) τοποθετήθηκε ο Χ. Παπαμάργαρης, τονίζοντας ότι «συμμερίζομαι και υπερθεματίζω τα όσα είπε ο δήμαρχος Αιγάλεω, αλλά εμείς σήμερα, ως Νομαρχιακό Συμβούλιο, δεν καλούμαστε να αποφασίσουμε για τη χωροθέτηση του ΣΜΑ, αλλά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου και για ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν ώστε να τις αποτρέψουμε. Σύμφωνα με την εισήγηση του αρμόδιου βοηθού νομάρχη και τα όσα ακούσαμε από τους εκπροσώπους της ΕΣΔΚΝΑ, καταλήγουμε στο εξής: Η εφαρμογή των προτάσεων που έχουμε κάνει και ο έλεγχος της τήρησης των μέτρων περιβαλλοντικής προστασίας - είτε από το Δήμο Αιγάλεω είτε από τη Νομαρχία με συμμετοχή του δήμου - διασφαλίζουν κατά το μέγιστο δυνατόν την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με αυτή την έννοια, λοιπόν, ως παράταξη εγκρίνουμε την ΜΠΕ».

Εκ μέρους της ΝΑΣ μίλησε και ο Σπ. Χαλβατζής, τονίζοντας ότι «εμείς ως παράταξη, υποστηρίζουμε την υλοποίηση του σχεδιασμού του ΕΣΔΚΝΑ. Ομως αυτός ο σχεδιασμός που άρχισε πριν από αρκετά χρόνια έχει καθυστερήσει και σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται ότι έχει ανατραπεί. Οι καθυστερήσεις αυτές συνιστούν μέγα κίνδυνο, που τον είχαμε επισημάνει και στο προηγούμενο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Ως ΝΑΣ επιμένουμε στη διαδικασία ενιαίας υλοποίησης του σχεδιασμού αυτού και όχι σε αποσπασματικές ρυθμίσεις». Στη συνέχεια ο ομιλητής, αναφερόμενος στη δημιουργία ΣΜΑ στον Ελαιώνα, επισήμανε ότι «πρέπει να γίνει προσπάθεια ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ελαχιστοποίησης της όχλησης και προς αυτήν την κατεύθυνση η τεχνολογική εξέλιξη δίνει πολλές δυνατότητες για περισσότερες βελτιώσεις. Γνωρίζουμε ότι οι χωροθετήσεις που κάνει ο ΕΣΔΚΝΑ γίνονται με επιστημονικά κριτήρια. Το αν δεν έχουν υλοποιηθεί, δε νομίζουμε ότι ευθύνεται αποκλειστικά ο ΕΣΔΚΝΑ. Ωστόσο ως Νομαρχιακό Συμβούλιο από τη στιγμή που συζητάμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα μπορούσαμε να επιβάλουμε πρόσθετα μέτρα για την ελαχιστοποίηση της όχλησης». Καταλήγοντας ο Σπ. Χαλβατζής, προειδοποίησε για την ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί στο σύνολο του Ελαιώνα και τόνισε ότι «ένα μεγάλο μέρος του χρησιμοποιείται από το μεγάλο κεφάλαιο για υπερκέρδη. Για παράδειγμα όταν κατασκευάστηκε το " Village Park" δεν ακούστηκε τίποτα. Δεν υπήρξε καμιά συγκοινωνιακή ή κυκλοφοριακή μελέτη. Επίσης υπάρχει το Ιδρυμα του κυρίου Ευφραίμογλου, που και σε αυτό δίνονται συνέχεια χώροι, ενώ υπάρχουν τέλος σχεδιασμοί για την ΠΑΕ Ολυμπιακός στο Ρέντη κ.α.».

Το τελικό κείμενο ψήφισαν 18 υπέρ και 14 κατά. Σε αυτό προστέθηκαν οι εξής όροι:

  • Να εποπτεύει ο Δήμος Αιγάλεω την τήρηση των μέτρων περιβαλλοντικής προστασίας.
  • Να γίνεται επιτόπιος βιολογικός καθαρισμός των υγρών αποβλήτων.
  • Να δημιουργηθεί πάρκο περιβαλλοντικής αγωγής στον προβλεπόμενο χώρο πρασίνου του ΣΜΑ.
  • Να κατασκευάσει η ΕΥΔΑΠ αποχετευτικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση του ΣΜΑ. Σε διαφορετική περίπτωση, η κατασκευή να γίνει με έξοδα του ΕΣΔΚΝΑ.
  • Να διανοιχτεί δρόμος που θα συνδέει απευθείας το ΣΜΑ με την Εθνική Οδό, ώστε να μην επιβαρυνθούν επιπλέον οι υπάρχοντες δρόμοι.
Υποχρεωτική διανυκτέρευση των πρατηρίων υγρών καυσίμων, εκ περιτροπής

Στο ίδιο Νομαρχιακό Συμβούλιο εγκρίθηκε και η εκ περιτροπής υποχρεωτική διανυκτέρευση των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Υπενθυμίζουμε ότι το 1992 είχε απελευθερωθεί το ωράριο εργασίας. Με τη νέα απόφαση ορίζεται στο εξής ότι θα διανυκτερεύουν όχι όσοι θέλουν, αλλά το 20% των πρατηρίων. Οι κατά τόπους Ενώσεις Βενζινοπωλών θα δίνουν το σχετικό κατάλογο στην αρχή κάθε περιόδου στο νομάρχη, ώστε να γίνεται γνωστό - μέσω του Τύπου - ποια θα είναι τα διανυκτερεύοντα πρατήρια.

Ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε σχετικά με το θέμα ότι «διανύουμε μια περίοδο μονοπωλιακών καταστάσεων. Υπάρχουν άνεργοι που ζούνε σε άθλιες συνθήκες και αναγκάζονται να δουλεύουν ακόμα και σε νυχτερινές εργασίες χωρίς ασφάλιση. Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο πρέπει να δούμε πώς θα υποστηρίξουμε τη μικρομεσαία επιχείρηση. Διαπιστώνουμε καθημερινά ότι μικρομεσαίες επιχειρήσεις απολύουν προσωπικό και πολλές κλείνουν. Ενας από τους λόγους είναι και η απελευθέρωση του ωραρίου που δεν τις επιτρέπει να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρξει ώρα έναρξης και ώρας λήξης των εργασιών».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑΤΙΤΛΟ(2013-06-04 00:00:00.0)
«Παγώνει» η κατασκευή του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων(2003-03-14 00:00:00.0)
Συγκέντρωση για το σταθμό απορριμμάτων(1999-04-29 00:00:00.0)
Αποθήκη απορριμμάτων με συνοπτικές διαδικασίες!(1999-03-11 00:00:00.0)
"Ξεπλένουν" την καταστροφή δωρίζοντας απορριμματοφόρα!(1997-12-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ