Σάββατο 3 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα με διεθνή διαγωνισμό
  • Μετά από δωδεκάμηνη υπονόμευση του αερομεταφορέα οι κυβερνητικοί εταίροι δήλωσαν... μη ενδιαφέρον για την εταιρία

  • Σκάνδαλο πρώτου μεγέθους καταγγέλλει ο Σωκράτης Ματζουράνης, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και στέλεχος της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ)

Σε νέα φάση εισέρχεται το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, που αποφάσισε η κυβέρνηση. Αυτό προκύπτει μετά τη συνάντηση που είχαν χτες οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών με τους εκπροσώπους της «Μπρίτις Εργουέις» (ΒΑ) και τις σχετικές δηλώσεις που ακολούθησαν.

Η συνάντηση διήρκεσε λιγότερο από μία ώρα και κατά δήλωση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, «η νέα διοίκηση της ΒΑ δεν είναι διατεθειμένη να κάνει χρήση του δικαιώματος εξαγοράς του 20% της ΟΑ». Επακολούθησε ανακοίνωση των Βρετανών, στην οποία αναφέρεται ότι μετά από κοινή συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση, η ΒΑ δεν προτίθεται να εξαγοράσει ποσοστό μετοχών της ΟΑ και ότι η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης της «Σπίντγουιν» από τη διοίκηση της ΟΑ θα καθοριστεί τις επόμενες μέρες.

Για το θέμα αυτό αναμένεται να συναντηθεί σήμερα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΑ Ρ. Λιντς και τα άλλα βρετανικά στελέχη. Ωστόσο, ένα από τα ερωτήματα που τίθεται, με δεδομένη μάλιστα και τη «συναινετική» στάση των δύο πλευρών στην αποχώρηση της «Σπίντγουιν» από τη διοίκηση της ΟΑ, είναι κατά πόσο οι Βρετανοί εκφράζουν τις πραγματικές τους προθέσεις όταν λένε ότι δεν ενδιαφέρονται για την ΟΑ; Μήπως πρόκειται για συγκεκριμένη στρατηγική, που αποσκοπεί στην περαιτέρω μείωση της αξίας της εταιρίας; Και είναι τυχαία άραγε η αναφορά του Γ. Παπαντωνίου ότι στο διεθνή διαγωνισμό είναι «ευπρόσδεκτη» και η ΒΑ;

Μετά τη συνάντηση ο Γ. Παπαντωνίου γνωστοποίησε την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση «μειοψηφικού πακέτου μετοχών» μαζί με το μάνατζμεντ της ΟΑ. Για το λόγο αυτό μέσα στην επόμενη βδομάδα θα προσληφθεί σύμβουλος, ο οποίος θα εισηγηθεί και το προς εκχώρηση ποσοστό μετοχών του εθνικού αερομεταφορέα. Ο υπουργός ρωτήθηκε αν ο διαγωνισμός θα αφορά το ίδιο ποσοστό (20%), αλλά και αυτή τη φορά απέφυγε τη σαφή απάντηση. Είπε ότι θα περιμένει την εισήγηση του συμβούλου, για να προσθέσει ότι σε πρώτη φάση θα είναι «μειοψηφικό πακέτο και ασφαλώς θα προχωρήσουμε σε μεγαλύτερα ποσοστά στη συνέχεια».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση για το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού και κατ' επέκταση πότε θα αναλάβει ο νέος μάνατζερ στην εταιρία, ο Γ. Παπαντωνίου εξέφρασε την ελπίδα ότι «ο νέος διεθνής επενδυτής θα έχει εγκατασταθεί μέσα στο 2000». Σημειώνεται ότι στο μεταβατικό στάδιο μέχρι την εγκατάσταση του νέου μάνατζερ, η κυβέρνηση προσανατολίζεται να καλύψει τις θέσεις των Βρετανών με υψηλόβαθμα στελέχη της ΟΑ και των θυγατρικών της.

Ο Σωκράτης Ματζουράνης

Ο Σωκράτης Ματζουράνης, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και στέλεχος της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) επισημαίνει ότι για μια ακόμα φορά η πολιτική της κυβέρνηση για την «εξυγίανση» της ΟΑ απέτυχε. Υπογραμμίζει ότι ο μόλις πριν ένα χρόνο «μονόδρομος» για τη σωτηρία του εθνικού αερομεταφορέα, που τόσο πανάκριβα πλήρωσε ο ελληνικός λαός, αποδεικνύεται απάτη και αυταπάτη, ενώ αυτοί που εμφανίστηκαν από την κυβέρνηση σαν «σωτήρες», έφεραν την ΟΑ στη δεινότερη θέση της ιστορίας της: Την υποθήκευσαν, την απαξίωσαν, τη συρρίκνωσαν.

Ο Σ. Ματζουράνης χαρακτηρίζει σκάνδαλο πρώτου μεγέθους την προσπάθεια να εμφανιστεί στον ελληνικό λαό όλη αυτή η υπόθεση σαν μια «κοινή συναινέσει διάλυση μιας συμφωνίας» και τονίζει ότι η κυβέρνηση για την πολιτική που εφαρμόζει στην ΟΑ είναι υπόλογη απέναντι στον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους. «Πέρα από την ανάληψη των πολιτικών της ευθυνών, είναι άμεση ανάγκη η κυβέρνηση να προχωρήσει στην επανεξέταση όλων των συμφωνιών που αφορούν τα οικονομικά της ΟΑ και να ακυρώσει συμβάσεις και αποφάσεις που υπέγραψαν οι Βρετανοί», σημειώνει και προσθέτει: «Σ' αυτή τη φάση ένας μόνο δρόμος υπάρχει για να σωθεί η ΟΑ. Αμεσα η κυβέρνηση να συζητήσει ισότιμα και ειλικρινά με τους εργαζόμενους για ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό επιβίωσης και ανάπτυξης του εθνικού αερομεταφορέα, που θα στηρίζεται στην κατοχύρωση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα του, του εθνικού και κοινωνικού του ρόλου και που θα παίρνει υπόψη τις ρεαλιστικές προτάσεις των εργαζόμενων και των συνδικάτων τους. Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη της ΟΑ έξω από τις προτάσεις των εργαζόμενων και πολύ περισσότερο με μέτρα εναντίον τους. Η ανακοίνωση τετελεσμένων αποφάσεων για νέους επενδυτές και μάνατζερ θα βρει αυτή τη φορά αντίθετο το συνδικαλιστικό κίνημα και τον ελληνικό λαό. Η ΟΑ δεν είναι "μια εταιρία". Είναι στρατηγικής σημασίας περιουσία του ελληνικού λαού», καταλήγει ο Σ. Ματζουράνης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνάντηση σήμερα για το ξεπούλημα (2000-06-02 00:00:00.0)
Στη ρότα της πλήρους ιδιωτικοποίησης (2000-04-02 00:00:00.0)
Προχωρεί το κυβερνητικό σχέδιο συρρίκνωσης και απαξίωσης (2000-02-03 00:00:00.0)
Υπηρέτες των συμφερόντων της «Μπρίτις» (2000-01-22 00:00:00.0)
Αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση (1999-06-24 00:00:00.0)
3ωρη στάση στις 12 Φλεβάρη (1999-02-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ