Κυριακή 21 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΚΕ
SOS για την ασφάλεια των πτήσεων από το 2004!

Σήμα κινδύνου σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων είχε κρούσει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση προς την αρμόδια επιτροπή την 1 Δεκέμβρη του 2004. Συγκεκριμένα, η Ερώτηση είχε θέμα: «Κίνδυνος ασφάλειας των πτήσεων από ανεξέλεγκτες επιθεωρήσεις πριν από την πτήση». Στο κείμενο της Ερώτησης αναφερόταν:

«Αυξημένος κίνδυνος στην ασφάλεια των πτήσεων προκύπτει από την πρακτική αεροπορικών εταιριών που, για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος συντήρησης και ελέγχου των αεροσκαφών και να αυξήσουν τα κέρδη τους, ανέθεσαν, μετά την απελευθέρωση της αγοράς, σε πιλότους και ανειδίκευτους υπαλλήλους τις επιθεωρήσεις των αεροπλάνων πριν από την πτήση (PFI) που απαιτούνται από τον κατασκευαστή.

Παρά τις υποσχέσεις της πρώην επιτρόπου κ. Loyola de Palacio για τη λήψη μέτρων μετά το ατύχημα της "Flash Air" στην Αίγυπτο με 143 θύματα (σ.σ. το δυστύχημα έγινε στις 3 Γενάρη 2004), η σημερινή κατάσταση των επιθεωρήσεων είναι ακόμα πιο ανεξέλεγκτη.

Τι μέτρα πρόκειται να πάρει η Επιτροπή για την εξασφάλιση της ασφάλειας των πτήσεων, τον ουσιαστικό έλεγχο των αεροπλάνων πριν από την πτήση από ειδικευμένους μηχανικούς και, γενικότερα, το δικαίωμα στη δουλιά των εργαζομένων στον τομέα των αερομεταφορών;»

Η απάντηση της Επιτροπής που δόθηκε 14 μέρες μετά, ούτε λίγο ούτε πολύ περιέγραφε πως δε θεωρεί αναγκαία τη λήψη και άλλων μέτρων για την ασφάλεια των πτήσεων! Την ίδια στιγμή, βέβαια, μαζί με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, επεξεργάζεται το ξεπούλημα των εταιριών και τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων.

Να, λοιπόν, τι απάντησε η αρμόδια Επιτροπή: «Οι ισχύουσες διατάξεις επιβάλλουν στις κοινοτικές αεροπορικές εταιρίες την τήρηση πολύ αυστηρών κανόνων ασφαλείας. Επί του παρόντος, οι ισχύοντες επιχειρησιακοί κανόνες είναι αυτοί που έχουν θεσπιστεί από τις Joint Aviation Authorities. Οι κανόνες αυτοί προβλέπουν ότι ο φορέας εκμετάλλευσης πρέπει να είναι διασφαλισμένος ότι το σύνολο του προσωπικού που έχει τοποθετηθεί ή εμπλέκεται άμεσα σε επιχειρήσεις εδάφους - αέρος, έχει λάβει την ενδεδειγμένη εκπαίδευση, έχει αποδείξει την ικανότητά του για την εκπλήρωση ειδικών καθηκόντων που του έχουν ανατεθεί και έχει επίγνωση των ευθυνών του και της υπάρχουσας σχέσης μεταξύ αυτών των καθηκόντων και της εκμετάλλευσης στο σύνολό της».

Είναι προφανές ότι η σιγουριά που δείχνει η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή για τα ζητήματα ασφάλειας πτήσεων είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Αλλωστε, τα πολύνεκρα δυστυχήματα όπως αυτό στο Γραμματικό ή τη Βενεζουέλα διαψεύδουν πανηγυρικά τα όσα ισχυρίζεται στην απάντησή της, με την οποία είναι σαφές πως αποκλείει τη λήψη πρόσθετων μέτρων.

Σημειώνεται ότι σε επιστολή της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) με ημερομηνία 8.10.2004 προς τον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο Ζακ Μπαρό, με αφορμή τη συντριβή του «Flash Air», σημειώνει ότι «τίποτα δεν άλλαξε στον τεχνικό έλεγχο που διεξάγεται πριν την πτήση. Αποφάσισαν για τα επόμενα χρόνια να δώσουν αυτούς τους ελέγχους σε πιλότους και σε προσωπικό εδάφους μετά από μαθήματα κατάρτισης που τους κάνουν. Σαν να βάλεις - σημειώνεται στην επιστολή - με μια μικρή εκπαίδευση κάποιον χωρίς να είναι γιατρός ή νοσοκόμα να παρέχει ιατρικές υπηρεσίες»...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα περιστατικά δημιουργούν ερωτήματα (2025-01-03 00:00:00.0)
Τουλάχιστον 80.000 φακελωμένοι επιβάτες (2005-12-09 00:00:00.0)
«Λευκά βιβλία» - ριψοκίνδυνες πτήσεις (2005-08-28 00:00:00.0)
«Πετούσαν χωρίς έλεγχο για 10 μήνες!» (2005-08-26 00:00:00.0)
Μπαράζ βλαβών (2005-08-23 00:00:00.0)
Χαρίζει επιβάτες πριν το ξεπούλημα (2003-10-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ