Η κυβέρνηση τους χρησιμοποιεί για να εξωραΐσει την άθλια εικόνα που παρουσιάζουν τα λιμάνια
Με ξαφνικές ανακλήσεις αδειών λιμενικών επιχειρεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να εξωραΐσει την εικόνα των λιμανιών με τις πολύωρες καθυστερήσεις των σαπιοκάραβων που ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες. Στην ουσία, η κυβέρνηση προσπαθεί να μετατοπίσει τις ευθύνες, αποδεικνύοντας περίτρανα την έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού και την προχειρότητα με την οποία επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στα λιμάνια.
Ο Μαν. Κεφαλογιάννης προχώρησε στην ανάκληση των αδειών 50 λιμενικών, ανατρέποντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων, προκειμένου να επιδείξει την παρουσία ανθρώπινου δυναμικού στα λιμάνια. Κι αυτό όταν είναι πλέον πασιφανές ότι η άθλια κατάσταση στα λιμάνια δεν είναι αποτέλεσμα της απουσίας λιμενικών υπαλλήλων, αλλά της ασύδοτης δράσης των εφοπλιστών και των αλλεπάλληλων βλαβών που παρουσιάζουν τα υπέργηρα καράβια τους.
Η ανάκληση των αδειών επιβεβαιώνει και την τεράστια έλλειψη σε προσωπικό, αφού σχεδόν 2.500 θέσεις εργασίας λιμενικών υπαλλήλων παραμένουν κενές. Αξίζει να σημειωθεί πως ο νόμος 2935/2001 προβλέπει την ύπαρξη έως το 2006 10.156 Λιμενικών. Σήμερα όμως υπάρχουν μόνο 7.500 περίπου στα λιμάνια όλης της χώρας, ενώ δεν έγιναν προσλήψεις ούτε το 2004, ούτε και 2005.
Το μέτρο της ανάκληση των αδειών λιμενικών εφαρμόζεται για δεύτερο συνεχόμενο χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες κι έτσι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δε θα πάρουν και φέτος την προγραμματισμένη άδειά τους.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Λιμενικού Σώματος σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι οι αρμόδιοι όφειλαν να έχουν προγραμματίσει και ενημερώσει έγκαιρα το προσωπικό για οποιαδήποτε αλλαγή σχετικά με τη χορήγηση των αδειών, προκειμένου να αποφευχθεί η ανάκληση των αδειών. Και επισημαίνει ότι οι ανθρώπινες αλυσίδες λιμενικών στα λιμάνια δε δίνουν λύση και άλλοθι στα λάθη της άσκησης της ναυτιλιακής πολιτικής ούτε καλύπτουν επικοινωνιακά τα λάθη και παραλείψεις του ΥΕΝ.