Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του επιβατηγού «ΝΙΣΥΡΟΣ», που ήρθε στην επιφάνεια ύστερα από καταγγελία απολυμένου ναυτεργάτη
«Ελεος πια, κύριοι αρμόδιοι και δικαστές. Ζητάω να δικαιωθώ. Ζητάω τον κόπο μου, την αμοιβή μου που εργάστηκα»! Η κραυγή οργής και αγανάκτησης προέρχεται από ναυτεργάτη, ναυτολογημένο στο επιβατηγό πλοίο «ΝΙΣΥΡΟΣ» του εφοπλιστή Νίκου Σταυριανού. Ο ναυτεργάτης αυτός, με την ειδικότητα του μηχανοδηγού, υψώνοντας το ανάστημά του στην τρομοκρατία και τους εκβιασμούς του πλοιοκτήτη, δίνει μάχη για να του καταβληθούν τα δεδουλευμένα.
Με γραπτή καταγγελία που εξέδωσε προς τους «αρμόδιους», όπως αναφέρει - την οποία κατέθεσε στην Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», όπου είναι μέλος - γνωστοποιεί την παράνομη δράση του πλοιοκτήτη και με παραστατικό τρόπο φέρνει στην επιφάνεια τους δεσμούς που συνδέουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο με την πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση, ακολουθώντας επάξια την πεπατημένη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ο πλοιοκτήτης έχει το πλήρωμα στο πόδι 7 μέρες τη βδομάδα, με τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, χώρια τα έκτακτα περιστατικά. Το πλοίο επιδοτείται από το υπουργείο Αιγαίου για τη γραμμή Νίσυρο - Καρδάμενα, που εκτελεί 5 μέρες τη βδομάδα. Επιδοτείται από το Δήμο Νισύρου και τη διοίκηση του ορυχείου ΛΑΒΑ για τη μεταφορά εργατών από τη Νίσυρο στο νησί Γυαλί. Επίσης χρηματοδοτείται και από το ΕΚΑΒ αν χρειαστεί σε έκτακτα περιστατικά ασθενών. Και ενώ ο πλοιοκτήτης τα παίρνει από παντού, την 1η Γενάρη του 2005, με μία απλή αίτηση προς το ΥΕΝ που εγκρίθηκε σε χρόνο ρεκόρ, μείωσε τους κόρους από 37,89 κοχ που ήταν σε 24,75 κοχ, με αποτέλεσμα να μειώσει και την οργανική σύνθεση του πλοίου κατά ένα ναυτεργάτη!
Και δεν είναι μόνο αυτά. Το πλοίο είναι καθαρά ακτοπλοϊκό, αφού εκτελεί πορθμειακή γραμμή και επιδοτείται. Ομως ο πλοιοκτήτης το έχει χαρακτηρίσει αυθαίρετα τουριστικό, προκειμένου να μειώσει τους μισθούς! Ο ναυτεργάτης διεκδικεί επίδομα άδειας, επίδομα τροφοδοσίας, υπερωρίες, δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και πολλά ακόμα.
Σε επιστολή του προς το ΥΕΝ, το ταξικό σωματείο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» παραθέτει τα στοιχεία και τονίζει ότι η αντεργατική πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχει αποθρασύνει τους εφοπλιστές, οι οποίοι «τρομοκρατούν τους ναυτεργάτες, υπερεντατικοποιούν την εργασία, μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής». Η Ενωση απαιτεί από τις αρμόδιες αρχές να επέμβουν για να αποκατασταθεί η οργανική σύνθεση στο πλοίο και να καταβληθούν οι οφειλές στο ναυτεργάτη.