Με τις πλάτες των συμβιβασμένων πλειοψηφιών του συνδικαλιστικού κινήματος και τη στήριξη της κυβέρνησης συνεχίζεται η αντεργατική επίθεση των εργοδοτών ενάντια στους εργαζόμενους του κλάδου των οδηγών. Αυτό κατήγγειλαν χτες οι εκπρόσωποι των Συνδικάτων οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Μακεδονίας-Θράκης «Ερμής» και Σκυροδέματος «Μέγας Αλέξανδρος». Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, ξεκαθάρισαν προς κάθε κατεύθυνση ότι θα κλιμακώσουν τον αγώνα για να υπερασπιστούν το δικαίωμα των συναδέλφων τους στην αξιοπρεπή δουλιά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Οι εκπρόσωποι των Συνδικάτων «Ερμής» και «Μέγας Αλέξανδρος» κατήγγειλαν την πλειοψηφία της διοίκησης του ΕΚΘ για ωμές παρεμβάσεις υπέρ της εργοδοσίας. Συγκεκριμένα, ανέφεραν την παρέμβαση προς το υπουργείο Απασχόλησης για την ακύρωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του Συνδικάτου Σκυροδέματος Μακεδονίας- Θράκης «Μέγας Αλέξανδρος», η οποία κατάφερε να εξασφαλίσει ενιαία κατώτατα όρια αμοιβών για όλους τους εργαζόμενους του χώρου οι οποίοι υπολογίζονται σε 4.000 και πραγματική αύξηση στα εισοδήματά τους.
Εναντίον της Σύμβασης, που ήταν αποτέλεσμα του ΟΜΕΔ, προσέφυγαν 4 εργοδοτικές ενώσεις. Η πλειοψηφία της διοίκησης του ΕΚΘ, με πρόσχημα ένα πραγματικό πρόβλημα που αφορά σε δυσμενή μεταβολή για περίπου 500 χειριστές του χώρου, ζήτησε την ακύρωση της ΣΣΕ. Απέρριψε την πρόταση του ΠΑΜΕ να εξαιρεθούν οι χειριστές από την εφαρμογή της ΣΣΕ και να καλυφθούν από τη ΣΣΕ της Ομοσπονδίας τους. Πρόταση που εξασφάλιζε τα κεκτημένα των χειριστών και τα κεκτημένα των οδηγών στο σκυρόδεμα. Τελικά, ο υφυπουργός Γερ. Γιακουμάτος στις 17 του Δεκέμβρη ανακάλεσε την απόφαση εφαρμογής της ΣΣΕ ως υποχρεωτικής και καταδίκασε τους εργαζόμενους του κλάδου να παραμείνουν έρμαια στις ορέξεις των εργοδοτών.
Η δεύτερη περίπτωση αφορά στη στήριξη που παρείχε ο ΠΑΣΚίτης πρόεδρος του ΕΚΘ, Ν. Γιαννόπουλος, αλλά και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας του κλάδου (ΟΥΠΑΕ) στην προσπάθεια που εκδηλώθηκε από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μεταφορών Βόρειας Ελλάδας να αποκλείσει τα δύο Συνδικάτα από τη συμμετοχή τους στους ελέγχους που πραγματοποιεί το ΣΕΠΕ.
Οπως κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι των Συνδικάτων «Ερμής» και «Μέγας Αλέξανδρος», αυτές οι πρακτικές υπονομεύουν τον αγώνα που χρόνια τώρα διεξάγουν ενάντια στην ασυδοσία των εργοδοτών. Καταδικάζουν δε τους οδηγούς να συνεχίζουν να δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια (14, 18 και 20 ώρες τη μέρα), χωρίς να αμείβονται για την υπερωριακή τους εργασία, πολλοί από αυτούς ανασφάλιστοι, κλπ.
Εξάλλου, κατήγγειλαν πως το περίφημο απαγορευτικό για την κυκλοφορία των φορτηγών στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα και αυτό γύρισε μπούμερανγκ σε βάρος των οδηγών γι' αυτό διεκδικούν η απαγόρευση της κυκλοφορίας να ισχύει από τις 6 ή 8 το πρωί του Σαββάτου μέχρι τις 10 το βράδυ της Κυριακής.
Στο πλευρό των εργαζομένων του κλάδου και του αγώνα που διεξάγουν ενάντια στο βάρβαρο εργασιακό καθεστώς που τους έχει επιβληθεί κάτω από την απειλή του εφιάλτη της ανεργίας, βρίσκεται σταθερός συμπαραστάτης το ΠΑΜΕ. Την πολιτική στήριξης της εργοδοσίας κατήγγειλε και ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, στέλεχος του ΠΑΜΕ και γγ του ΕΚΘ, και ξεκαθάρισε πως το ΠΑΜΕ συνεχίζει και θα συνεχίσει και μέσα από το ΕΚΘ αλλά και με την αυτόνομη και αυτοτελή του παρέμβαση να δρα για την υπεράσπιση των συμφερόντων της εργατικής τάξης.