Το 2004 «έφυγε» η Διδώ Σωτηρίου |
Τα προβλήματα στο χώρο του θεάτρου ήταν τη χρονιά που φεύγει και παραμένουν πολλά. Ενας καθρέφτης της κρίσης θα μπορούσε να είναι η πορεία της θεατρικής περιόδου (χειμερινής και θερινής). Κάποιοι μιλούν για τη γενικότερη οικονομική κρίση, που αναπόφευκτο είναι να μεταφέρεται πρώτα και κύρια σε ό,τι θεωρείται πολυτέλεια. Και, κακά τα ψέματα, το θέατρο σήμερα και η τέχνη γενικότερα θεωρείται πολυτέλεια, εξαιτίας και της ελλιπούς παιδείας. Αλλά αυτό είναι η μια πραγματικότητα. Η οικονομική κρίση μοιραία «χτυπά» και το θέατρο. Κάποιοι άλλοι θέλουν να «φταίει» ο μεγάλος αριθμός θεάτρων. Η αλήθεια είναι ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια ο αριθμός των θεάτρων διπλασιάστηκε. Το 2000 υπήρχαν 100 περίπου θεατρικές σκηνές, ενώ σήμερα κοντεύουν τις 200, οι, δε, παραστάσεις που παράγονται είναι τουλάχιστον τριακόσιες.
Από την άλλη, οι 46 παραγωγές - από τις οποίες οι πέντε ήταν της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας - με 71 παραστάσεις δε στάθηκαν ικανές να φέρουν τα επιθυμητά εισιτήρια στο Φεστιβάλ Αθηνών το καλοκαίρι που μας πέρασε. Ούτε και η Επίδαυρος. Το Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο έκοψε 93.674 εισιτήρια φέτος, έναντι 114.929 θεατών πέρσι και 147.467 το 2002. Το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Επιδαύρου έκοψε φέτος 43.031 εισιτήρια, έναντι 89.352 πέρυσι και 89.987 το 2002. Το Ελληνικό Φεστιβάλ έκοψε συνολικά 160.321 εισιτήρια και εισέπραξε 4.341.317 ευρώ. Ηρώδειο: 3.160.560 ευρώ - Επίδαυρος: 984.466 ευρώ - και Μουσικός Ιούλιος (Μικρή Επίδαυρος): 3.904 εισιτήρια - 106.312 ευρώ. Ηχος και Φως (Ρόδος): 19.712 εισιτήρια - 89.979 εισιτήρια - 21.000 θεατές. Η αύξηση των εσόδων οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν «απλησίαστα».
Eurokinissi |
Αρχές του χρόνου «έφυγε» η Δέσπω Διαμαντίδου |