Στην «απέραντη σχετική βιβλιογραφία», προστίθεται η μελέτη του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Αγγελου Δεληβοριά «Η Ζωοφόρος του Παρθενώνα», εικονογραφημένη με φωτογραφίες του Σωκράτη Μαυρομμάτη. Η μελέτη - συνέκδοση της «Μέλισσας» και του Μουσείου Μπενάκη - παρουσιάστηκε προχτές το βράδυ στην ασφυκτικά κατάμεστη (κυρίως από επιστήμονες) αίθουσα του νέου κτιρίου του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138). Η κοσμοσυρροή εξέφρασε το μεγάλο επιστημονικό ενδιαφέρον που προκαλεί η μελέτη του διεθνώς θεωρούμενου ως του πλέον ειδικού για την ελληνική γλυπτική των αρχαϊκών και κλασικών χρόνων, Α. Δεληβοριά. Εδώ να σημειώσουμε ότι, στα πλαίσια της έκδοσης, στο κτίριο της Πειραιώς εκτίθενται, ήδη, υπέροχες (σχεδόν στο μέγεθος των γλυπτών) φωτογραφίες του Σωκράτη Μαυρομμάτη με γλυπτά της Ζωοφόρου. Η έκθεση συνοδεύεται και με ένα οκτάλεπτο φιλμ και ένα cd-rom, που περιγράφει αναλυτικά τα γλυπτά της Ζωοφόρου, ενώ θα πραγματοποιηθεί και σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά, βασισμένα στο παλιό εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα - εργασία της αρχαιολόγου Κορνηλίας Χατζηασλάνη.
Το πόσο σημαντική είναι η μελέτη του Α. Δεληβοριά (ο ίδιος στην παρουσίαση αναφέρθηκε σε άλλες «θεμελιακές» σχετικές μελέτες, για τη δική όλο κι όλο είπε «προσπάθησα να είναι η γραφή βατή για όλους τους αναγνώστες») φαίνεται από μια ερμηνευτική «ανακάλυψή» της. Παρά την καταστροφή πολλών τμημάτων της Ζωοφόρου από την εγκληματική ανατίναξη του Παρθενώνα από τον Μοροζίνι και την κλοπή του Ελγιν, ο Α. Δεληβοριάς, «διαβάζοντας» τη θεματολογία της Ζωοφόρου, εντόπισε κάτι που δεν είχε εντοπιστεί. Την τελετή της παράδοσης του γαμήλιου πέπλου της Αθηνάς για το «γάμο» της με τον Ηφαιστο. Γάμος αινιγματικός, ο οποίος, ενώ δε συντελέστηκε, απέδωσε ένα τέκνο. Το γιο της Αθηνάς και του Ηφαίστου, Εριχθόνιο, τον οποίο δε γέννησε η παρθένος Αθηνά αλλά η Γη. Ο πέπλος παραδινόταν «ως δώρο των Αθηναίων στη θεά για τα γενέθλιά της, που σημάδευαν την Πρωτοχρονιά» και κορύφωναν τη γιορτή των Παναθηναίων.