Κυριακή 3 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η άσφαλτος του αίματος

Το έργο έχει παιχτεί πολλές φορές. Συζητήσεις επί συζητήσεων στα ΜΜΕ για το ποιος οδηγός φταίει, μακριά και έξω από το πώς θα προληφθούν δυστυχήματα. Πώς σε τελευταία ανάλυση, ακόμη και η ακραία περίπτωση που ένας οδηγός πάθει ανακοπή καρδιάς (υπάρχει ανάλογο παράδειγμα), δε θα υπάρχουν τραγωδίες. Ζήτημα που σχετίζεται με την ανυπαρξία έργων που θα προφυλάσσουν ή θα ελαχιστοποιούν τους παράγοντες πρόκλησης πολύνεκρων ατυχημάτων, ακόμη και από την αμέλεια κάποιου οδηγού.

Τα μόνα άμεσα μέτρα που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα ληφθούν θα είναι η αυστηρότερη αστυνόμευση με κάμερες και τροχονόμους με μπλοκάκια στα χέρια... Δε λέει κανείς ότι δε χρειάζονται οι αυστηροί έλεγχοι. Αλλά πριν την καταστολή, προηγείται η πρόληψη, ως το πιο αποτελεσματικό μέτρο οδικής ασφάλειας. Οταν μάλιστα το έγκλημα γίνεται κατ' επανάληψη.

Τα φονικά χιλιόμετρα

Το μήκος των φονικών σημείων σε χιλιόμετρα στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από την Ελληνική Αστυνομία, φτάνει τα 587. Περίπου όσο απέχει η Αθήνα από το Κιλκίς!

Το θλιβερό, φυσικά, στην όλη υπόθεση είναι πως για τους κυβερνώντες ο θάνατος ενός ανθρώπου είναι απλά στατιστική. Τα πιο επικίνδυνα σημεία στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι τα Τέμπη, το «Πέταλο» του Μαλιακού, καθώς και η διαδρομή Κορίνθου - Πάτρας. Αυτά τα σημεία είναι και υπό αυτοχρηματοδότηση ή πρόκειται να τεθούν σε αυτό το μέτρο. Παρ' όλα αυτά, ακόμα συνεχίζονται τα τροχαία δυστυχήματα, με αποκορύφωμα τα δύο τελευταία, των Τεμπών με τους 21 νεκρούς μαθητές και αυτό της περασμένης Δευτέρας με τους 7 στον Μαλιακό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, τα 78 χιλιόμετρα (από το 162ο έως και το 240ό χιλιόμετρο της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης) του «Πετάλου» είναι και από τα πιο θανατηφόρα. Από την αρχή του 2001 έως και τις 29 Αυγούστου 2004, έχουν χάσει τη ζωή τους 101 άτομα και έχουν τραυματιστεί 344 σε 188 τροχαία δυστυχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι στο πρώτο 8μηνο του 2004, οι νεκροί έφτασαν τους 33, όσοι δηλαδή σκοτώθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο όλο το 2001.

Τα τραγικότερα τροχαία δυστυχήματα...

Δυστυχώς δεν είναι λίγες οι φορές που σε αυτά τα 587 χιλιόμετρα του - επικίνδυνου - Εθνικού Οδικού Δικτύου, έχουν συμβεί τραγικά τροχαία δυστυχήματα. Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένα από αυτά που κόστισαν τη ζωή πολλών ανθρώπων.

29/3/1991: Λεωφορείο που μεταφέρει 55 μαθητές της Γ΄ Λυκείου πέφτει στον Αχελώο με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 4 μαθητές και να τραυματιστούν 37 άτομα.

20/4/1993: Λεωφορείο προσπάθησε να αποφύγει νταλίκα, που μείωσε ταχύτητα λόγω σπασμένου ελαστικού, με αποτέλεσμα να βγει στο αντίθετο ρεύμα. Εκεί συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στο 128ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Απολογισμός πέντε νεκροί.

19/10/1995: Σύγκρουση νταλίκας με λεωφορείο με Γάλλους τουρίστες στο 13ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ρεθύμνου -Ηρακλείου. Απολογισμός επτά νεκροί, εκ των οποίων τρεις Ελληνες και τέσσερις Γάλλοι.

01/5/1997: Νταλίκα συγκρούεται με λεωφορείο των ΚΤΕΛ, που μετέφερε στρατιώτες και πολίτες, στο 118ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας. Πέντε νεκροί και είκοσι πέντε τραυματίες.

20/3/1998: Λεωφορείο του ΟΣΕ συγκρούεται με νταλίκα στο ύψος του Αλμυρού Βόλου. Απολογισμός τέσσερις νεκροί και δεκαοκτώ τραυματίες, εκ των οποίων οι πέντε σοβαρά.

20/2/2000: Σφοδρή πολλαπλή σύγκρουση νταλίκας με λεωφορείο και άλλων τριών οχημάτων - δύο αυτοκινήτων και ενός φορτηγού - στο 205ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας. Απολογισμός, επτά νεκροί και είκοσι πέντε τραυματίες.

23/2/2003: Λεωφορείο των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανατράπηκε όταν προσπάθησε να προσπεράσει νταλίκα και έπεσε στον ποταμό Αλιάκμονα. Απολογισμός δεκαπέντε νεκροί και οκτώ τραυματίες.

13/4/3004: Νταλίκα «ξυρίζει» πλαγιομετωπικά σχολικό λεωφορείο στα Τέμπη. Το φορτωμένο εμπόρευμα σπάει τα τζάμια του λεωφορείου και σκοτώνει 21 μαθητές.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ