Σημαντικές επισημάνσεις σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
Motion Team |
Μια δυνατή μπόρα τον περασμένο Αύγουστο προκάλεσε καταστροφές και έντονα προβλήματα στη Θεσσαλονίκη |
Οπως σημειώθηκε, για την κατασκευή έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, άμεσης προτεραιότητας, για την πόλη της Θεσσαλονίκης απαιτούνται επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ, ενώ για όλα τα έργα το ποσό αυξάνει στο ύψος των 180 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ ακόμη αναμένονται τα περίπου 147 εκατ. ευρώ (50 δισ. δραχμές) που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση εδώ και χρόνια. Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα, τόσο σε κατοικημένες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όσο και στις πυκνοκατοικημένες πλέον περιοχές των τουριστικών οικισμών, αλλά και στο δάσος του Σέιχ Σου. Ως άμεσης προτεραιότητας κρίνονται η διευθέτηση χειμάρρου Πολίχνης και Κρυονερίου στο Δήμο Συκεών, η κατασκευή 6 λιμνοδεξαμενών στους παραπόταμους του Δενδροποτάμου, η κατασκευή της γέφυρας της οδού Λαγκαδά και Δενδροποτάμου (εκτελείται από τη ΔΕΚΕ). Επίσης η κατασκευή φραγμάτων στο Σέιχ Σου και η διευθέτηση του χειμάρρου Διαβατών. Για την Ανατολική Θεσσαλονίκη επιβάλλεται η αναμόρφωση της υπάρχουσας μελέτης για τη διευθέτηση των χειμάρρων της περιοχής Περαίας - Αγίας Τριάδος.
Στην Κεντρική Μακεδονία, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, οι περιοχές που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σε περίπτωση βροχοπτώσεων είναι στη Θεσσαλονίκη οι οικισμοί Βασιλικών, Σταυρού, Ν. Βρασνών, Ασπροβάλτας, Περαίας, Ν. Επιβατών, Αγ. Τριάδας, καθώς και το Καλοχώρι. Επίσης όλες οι αγροτικές εκτάσεις και οι οικισμοί που βρίσκονται στις υπώρειες των ανατολικών κλιτύων του Ολύμπου, από τη Ν. Εφεσο Κατερίνης μέχρι τον Πλαταμώνα. Η παραλία Κατερίνης. Οι παρόχθιοι οικισμοί της λίμνης Βόλβης. Οι οικισμοί Λουτρακίου, Ορμας και Πολυκάρπης στην επαρχία Αλμωπίας Πέλλας.
Ανάλογα μεγάλα ποσά απαιτούνται και για την προστασία και την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ειδικότερα τονίστηκε η ανάγκη κατασκευής φραγμάτων, διευθέτησης των κοιτών ποταμών και χειμάρρων, αλλά και η ενίσχυση ευαίσθητων περιοχών, όπως η παράκτια γραμμή Καλοχωρίου - Γαλλικού.
Η ΔΕΚΕ Κεντρικής Μακεδονίας θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την κατασκευή φραγμάτων σε εντοπισμένες θέσεις σε διάφορους υδάτινους αγωγούς και έχει προτείνει στο ΥΠΕΧΩΔΕ τη μελέτη και κατασκευή τους. Τα φράγματα που προτείνονται είναι: φράγμα Αλμωπαίου (Καλής) στην Αλμωπία, φράγμα Ηλιολούστου στην περιοχή του Πολυκάστρου, φράγμα Ποντοηράκλειας στο Ν. Κιλκίς, φράγμα Φανού Παιονίας στο Ν. Κιλκίς. Επίσης, φράγμα Γουμένισσας στο Ν. Κιλκίς, φράγμα Ολυνθίου Ν. Χαλκιδικής, φράγμα Χαβρία στο Ν. Χαλκιδικής, φράγμα Μεταξοχωρίου στο Ν. Κιλκίς, φράγμα Κριθιάς στο χείμαρρο Ν. Σάντας, φράγμα Κρασοπουλίου στο Ν. Ημαθίας, φράγμα Γράμμου στο Ν. Πέλλας.