Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακρίβεια...

Προκαλούν οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ και αξιώνουν να μην κουβεντιάζουμε για τις τιμές γιατί έτσι θα υπάρξουν... ανατιμήσεις

«Δεν υπάρχει θέμα, ακρίβειας. Αυτή είναι αίσθηση του ελληνικού λαού και γι' αυτό η διογκούμενη φιλολογία για τη δήθεν ακρίβεια και τον έλεγχο των τιμών, να σταματήσει τώρα, πριν έρθουν τα χειρότερα». Αυτό απαίτησε χτες η ηγεσία των μεγαλοβιομηχάνων της χώρας, προτρέποντας τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να χαμηλώσουν τους τόνους. Οι βιομήχανοι απέδωσαν τον «ντόρο» που έχει ξεσπάσει με την ακρίβεια και το δήθεν «πάγωμα» των τιμών» σε «θεατρικό παιχνίδι» της κυβέρνησης, που σχετίζεται με τις εκλογές.

Και ναι μεν ο ΣΕΒ μπορεί να έχει δίκιο ότι η εκστρατεία για το πάγωμα των τιμών είναι ένα κακόγουστο κυβερνητικό παιχνίδι αφού η ίδια η κυβερνητική πολιτική τροφοδοτεί την ακρίβεια και την ασυδοσία των επιχειρηματιών, εξίσου όμως κακόγουστη φάρσα είναι να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ακρίβεια στην αγορά. Πολύ περισσότερο που η συνενοχή κυβέρνησης και μεγάλου κεφαλαίου για τις συνεχείς ανατιμήσεις γίνεται όλο και πιο αντιληπτή από τον ελληνικό λαό. Βέβαια, οι βιομήχανοι ομολογούν ότι ανησυχούν πως η αποκάλυψη των μεγεθών της ακρίβειας, «θα πυροδοτήσει πληθωριστικές πιέσεις», δηλαδή, «οι εργαζόμενοι θα διεκδικήσουν μεγαλύτερες αυξήσεις που θα έχουν ως αποτέλεσμα την εκτίναξη του πληθωρισμού»...

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Οδ. Κυριακόπουλος, για να αποδείξει ότι δεν υπάρχει ακρίβεια στην Ελλάδα, επικαλέστηκε στοιχεία της Eurostat, τα οποία κατατάσσουν την Ελλάδα ως τη δεύτερη φθηνότερη χώρα στην ΕΕ. Σ' αυτό, (στη... φθήνια) συντελούν, τα μέγιστα, όπως λένε για τους εαυτούς τους, οι βιομήχανοι και επικαλούνται στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι τιμές της βιομηχανίας παρουσιάζουν ρυθμό αύξησης μικρότερο από τον αντίστοιχο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Ο ίδιος σχεδόν χειροκρότησε τις πρόσφατες αυξήσεις που επέβαλαν οι καπνοβιομήχανοι στα τσιγάρα,(αυξήθηκαν κατά 8 - 9%) λέγοντας ότι «οι καπνοβιομηχανίες την τελευταία φορά που επέβαλαν αυξήσεις ήταν τον Απρίλη του 2002). Ετσι κατά τον Οδ. Κυριακόπουλο, πάει πολύς καιρός από τότε που αυξήθηκε η τιμή των τσιγάρων...

Πιο συγκεκριμένος, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος (το αφεντικό της γαλακτοβιομηχανίας ΔΕΛΤΑ) ο οποίος εξειδίκευσε τις οδυνηρές επιπτώσεις που έχει η αποκάλυψη της ακρίβειας στον ελληνικό λαό. Είπε συγκεκριμένα, ότι οι καταναλωτές ανησυχούν και περιορίζουν τη ζήτηση προϊόντων, οι εργαζόμενοι θα απαιτήσουν μεγαλύτερες αυξήσεις και θα ανεβάσουν τα επίπεδα του πληθωρισμού, οι υποτιθέμενες θεσμικές παρεμβάσεις θα στρεβλώσουν τον ανταγωνισμό και όλα αυτά θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις, δηλαδή τα κέρδη τους...

Ο Κ. Κουλούρης

Με ευφυολογήματα επιχείρησε να απαντήσει ο υφυπουργός Ανάπτυξης Κ. Κουλούρης που κάνοντας πως ξεχνά ποιος τάχει κάνει πλακάκια με τους βιομηχάνους, υποστήριξε ότι «το ζήτημα δεν είναι εάν οι επιχειρήσεις συμφωνούν μαζί μας, αλλά εάν οι καταναλωτές συμφωνούν μαζί τους». Οσο για τις συμφωνίες τις οποίες διατυμπάνιζε τις προηγούμενες μέρες για «πάγωμα τιμών», χτες εμφανίστηκε να αναδιπλώνεται μετά τη σχετική διάψευση των μεγαλοεπιχειρηματιών, λέγοντας: «συμφωνίες κυρίων δεν υπάρχουν, αλλά αναγκαία συνεργασία για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού». Στο ίδιο πλαίσιο του εντυπωσιασμού και των λεονταρισμών για κατανάλωση, ο Κ. Κουλούρης συμπλήρωσε ανέξοδα: «θα ρωτούσα ευθέως εάν ο ΣΕΒ διαφωνεί μ' αυτή την προσπάθεια, γιατί τότε θα πρέπει να απαντήσει εάν είναι υπέρ ή κατά της ακρίβειας».

Σε συνέχεια των δηλώσεων των βιομηχάνων και χτες οι εκπρόσωποι τόσο των μεγαλεμπόρων όσο και των ιδιοκτητών των παντοπωλείων και μικρών σούπερ μάρκετ, διαμήνυσαν στην κυβέρνηση ούτε λίγο ούτε πολύ ότι «πάγωμα» τιμών δε γίνεται επειδή εκδηλώθηκε σχετική επιθυμία από τη μεριά της κυβέρνησης ή ακόμα και κάποιων επιχειρηματιών. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ), Π. Παντελιάδης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η συγκράτηση ή το πάγωμα των τιμών δεν αποφασίζεται από το λιανεμπόριο, αλλά έχει να κάνει με τις εκάστοτε συμφωνίες με τους προμηθευτές του. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ) Αντ. Μακρής, από την πλευρά του κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος με τους βιομηχάνους λέγοντας ότι η ενίσχυση της «ελεύθερης αγοράς» είναι αυτή που μπορεί να ρίξει τις τιμές και όχι το «πάγωμα» των τιμών. Τέλος, οι ιδιοκτήτες των μικρών σούπερ μάρκετ και παντοπωλείων καταγγέλλουν ότι όλη η φιλοσοφία περί «παγώματος» τιμών είναι μια καλή διαφήμιση για τις μεγάλες επιχειρήσεις που αποσκοπεί στην αναδιανομή της πίτας της αγοράς υπέρ των μεγάλων.

Κατόπιν όλων αυτών είναι φανερό ότι η ανακοίνωση περί εντοπισμού από το ΣΔΟΕ και κλιμάκια του υπουργείου Ανάπτυξης τριών αποθηκών με ανταλλακτικά ακριβών αυτοκινήτων που είχαν εισαχθεί παράνομα από χώρα της ΕΕ, εντάσσεται στην προσπάθεια αποπροσανατολισμού των εργαζομένων και δημιουργίας εντυπώσεων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ