Κυριακή 24 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
LANCIA YPSILON
Υψηλών προδιαγραφών

Με όπλο την ομορφιά της, ετοιμάζεται η νέα Lancia Ypsilon να κατακτήσει τις καρδιές των αγοραστών από τον προσεχή Οκτώβρη. Εχοντας κλείσει τα 18 χρόνια της, η συμπαθής Ιταλίδα δε δείχνει διόλου γερασμένη και διαθέτοντας εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, είναι σίγουρα πανέτοιμη να αντιμετωπίσει ακόμα και αφ' υψηλού τον ανταγωνισμό της κατηγορίας των supermini.

Το ιταλικό μοντέλο πουλάει κάθε χρόνο παρουσίας του, κατά μέσο όρο, περίπου 100.000 αυτοκίνητα και το έχουν προτιμήσει μέχρι σήμερα 1,8 εκατομμύρια αγοραστές. Ο στόχος των σχεδιαστών ήταν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που να μην μπορείς να το αγνοήσεις, και το παρουσίασαν ως μικρή ναυαρχίδα. Η διαφημιστική καμπάνια που θα ακολουθήσει δε, το παρουσιάζει ως μοντέλο υψηλής ραπτικής και θαμώνα κοσμοπολίτικων γαλλικών θερέτρων. Η νέα Ypsilon θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ελιτίστικη, κάτι που μάλλον αποτελεί και μια βασική στρατηγική επιλογή για κάθε Lancia, αν κρίνει κανείς από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας, Thesis και Phedra.

Ξεκινώντας από το «πρόσωπο», η χρωμιωμένη μάσκα εντυπωσιάζει, και τα χρώμια συνεχίζονται σε λαβές θηρών και πορτ παγκάζ, δίνοντας μια πολυτελή εικόνα στο μικρό αλλά όχι φτωχό μοντέλο. Τα εμπρός φωτιστικά είναι καλαίσθητα και δένουν αρμονικά με το πίσω μέρος, το οποίο παραπέμπει σε παλιότερες και πιο ρομαντικές εποχές της αυτοκίνησης.


Το «απ' έξω εμφάνιση» συμπληρώνεται από το μέσα άνεση και κυρίως γούστο. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και η επιλογή των χρωμάτων και η αντίθεση μεταξύ τους δημιουργεί ευχάριστο περιβάλλον. Αυτοί που δε θα συμφωνήσουν ότι όντως είναι ευχάριστη η ατμόσφαιρα, είναι οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων, αφού αν και τα πίσω καθίσματα μετακινούνται δε θα δημιουργούν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Η έλλειψη ευρυχωρίας οφείλεται στο μικρό μεταξόνιο που έχουν υιοθετήσει οι Ιταλοί, και που φθάνει τα 2,388 μέτρα. Το μικρό μεταξόνιο δεν είναι προϊόν μιας νέας πλατφόρμας, μα επιλογή, αφού το ίδιο πάτωμα στο Punto δίνει πλούσιους εσωτερικούς χώρους, ενώ και οι διαστάσεις είναι αντίστοιχες του αδελφικού μοντέλου της Fiat. Προφανώς η ευρυχωρία δεν ήταν μέσα στις προτεραιότητες των Ιταλών, που προτίμησαν την ευελιξία.

Από το Punto δανείζεται το Ypsilon και τη σειρά κινητήρων FIRE. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι ο οκταβάλβιδος και ο δεκαεξαβάλβιδος των 1.200 κ.εκ., με απόδοση 60 και 80 ίππων, ενώ η ισχυρότερη έκδοση αφορά τον νέο κινητήρα των 1400 κ.εκ. και των 95 ίππων.

Η γκάμα των κινητήρων συμπληρώνεται από τον diesel άμεσου ψεκασμού των 1,3 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ημιαυτόματο «ρομποτικό» κιβώτιο ταχυτήτων Dual FuNction, πέντε σχέσεων, το οποίο θα φορεθεί μελλοντικά και στους βενζινοκινητήρες. Ο πετρελαιοκινητήρας δυστυχώς δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον για τη χώρα μας λόγω της απαγορευτικής νομοθεσίας, αν και ταιριάζει γάντι και σ' αυτό το μοντέλο παρ' όλο το μικρό του μέγεθος, αφού έχει ως στόχο τα απροβλημάτιστα χιλιόμετρα και όχι τα «γκάζια». Οι επιδόσεις μπορεί να μην είναι βέβαια ο στόχος του μοντέλου που όμως ιδίως στην έκδοση με τα 95 άλογα θα κινείται αξιοπρεπέστατα. Στόχος είναι σίγουρα η άνετη αστική μετακίνηση και η απορρόφηση των συχνότατων στη χώρα μας λακκουβών. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακή, επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω, αλλά και επιτρέποντας αυξημένες κλήσεις στις στροφές. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης όμως θα αποζημιώσουν όποιον επιλέξει το Ypsilon, το οποίο σε αυτούς τους τομείς ανήκει κυριολεκτικά σε μεγαλύτερη κατηγορία. Σε αυτά που δε φαίνονται οφείλονται και τα 20 κιλά που ζυγίζει παραπάνω από το Punto, και που κάνουν την ποιοτική διαφορά. Θα συμπεραίναμε ότι η διάθεση διαφοροποίησης των μοντέλων της ίδιας κατηγορίας που παράγονται από τον ιταλικό όμιλο, βοήθησε ώστε το Ypsilon να έχει αρκετά ξεκάθαρο ρόλο σε μια κατηγορία με εξαιρετικά μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Στόχος λοιπόν, ένα ποιοτικό μικρό, που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν εμφάνιση «κύρους» και που κινούνται κυρίως εντός των αστικών ορίων. Αν προσθέσει κανείς και τα «προικιά» του εξοπλισμού, όπως τον κλιματισμό δύο ζωνών που συναντάται μόνο σε ακριβά μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, αντιλαμβάνεται ότι η Lancia απευθύνεται σε όσους δε θα συμβιβαστούν με λιγότερη ποιότητα αλλά μεγαλύτερους χώρους ή σπορτίβ συμπεριφορά. Αν υποψιάζεστε ότι το αυτοκίνητο θα είναι από τα ακριβά της κατηγορίας, είναι κάτι που μένει να το μάθουμε όταν θα ανακοινωθεί η τιμολογιακή πολιτική στη χώρα μας, περίπου σε δύο μήνες. Οσο για την έκδοση που φαίνεται η πιο ενδιαφέρουσα, δεν είναι άλλη από αυτή με τους 95 ίππους και τη γυάλινη οροφή. Το γυαλί θα καλύπτει το 70% της επιφάνειας, χαρίζοντας θέα προς τα αστέρια, ενώ αν το επιθυμεί ο οδηγός θα μπορεί να ανοίξει και ένα κομμάτι της όψης στις κλασικές ηλιοροφές ώστε να παίρνει και τον αέρα του.




Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ