Σάββατο 28 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μια λέξη, ένα σχόλιο

Διάβασα στο «Ριζοσπάστη» της 21.06.2003 το σημείωμα της Β. Νιέρη με τίτλο «Το γαρ πολύ της θλίψεως», που αναφέρεται σε συνέντευξη Τύπου του κ. Κωνσταντόπουλου, προέδρου του ΣΥΝ, για τα «διαδραματιζόμενα στη Θεσσαλονίκη» απ' αφορμή τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ και τις εκδηλώσεις της λαϊκής αντισυνόδου.

Η σ. Β. Ν. πήρε αφορμή να γράψει το σημείωμα από τα παρακάτω, που είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος στη συνέντευξη: «Εκατομμύρια πολιτών αγωνίζονται για μια διαφορετική εξέλιξη, για έναν διαφορετικό κόσμο για να είναι οι άνθρωποι πάνω απ' τα κέρδη, για να υπάρχει προοπτική για όλους, ανθρώπινη ανάπτυξη για όλους, για να υπάρξει απασχόληση, για να υπάρχει προστασία και αξιοπρεπής διαβίωση. Μονάχα η κ. Παπαρήγα διαφωνεί και ισχυρίζεται ότι αυτά τα εκατομμύρια των πολιτών όλου του πλανήτη δεν είναι τίποτα άλλο παρά εξωραϊσμός της παγκοσμιοποίησης και συγκάλυψη του ταξικού και εκμεταλλευτικού χαρακτήρα που έχει η σημερινή πραγματικότητα».

Η ευγενικιά Βάσω δε χαρακτήρισε τον κ. Κωνσταντόπουλο ούτε ψεύτη, ούτε συκοφάντη για όσα διαβάσαμε στις γραμμές αυτές, που αν το έκανε, θα το έκανε με το δίκιο της, γιατί ο κ. Κωνσταντόπουλος γνωρίζει πολύ καλά ποιες είναι οι θέσεις του ΚΚΕ για τα κινήματα των εκατομμυρίων πολιτών του πλανήτη μας στη σύγχρονη εποχή γενικά και την κριτική αρχών που κάνει ειδικά για τον προσανατολισμό ορισμένων απ' αυτά, όπως είναι λ.χ. το λεγόμενο Ελληνικό Κοινωνικό Φόρουμ. Την Πέμπτη, λ.χ., 19 του Ιούνη, τη στιγμή που είχαν αρχίσει κιόλας οι εκδηλώσεις της λαϊκής αντισυνόδου, η ΓΓ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, μιλώντας στη Διεθνή Συνάντηση των Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων στην Αθήνα, εξέφρασε τις απόψεις του Κόμματος τόσο καθαρά, που ο καθένας μπορεί να δει ότι δεν έχουν καμιά σχέση με όσα της αποδίδει ο κ. Κωνσταντόπουλος. Είπε, λοιπόν, η Αλέκα τα παρακάτω: «Μια σειρά οργανώσεις, που εκφράζονται από το Ελληνικό Κοινωνικό Φόρουμ, πρόβαλαν το σύνθημα "ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός". Στη γενικότητά του μπορεί να ακούγεται ωραία, αλλά ποιος άλλος κόσμος είναι πράγματι εφικτός; Ενας ωραιοποιημένος καπιταλισμός, που τροφοδοτεί με αυταπάτες μια μερίδα νεολαίας και εργαζομένων, που συμμετείχαν κάτω απ' αυτό το σύνθημα στις διαδηλώσεις ή πράγματι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός; Ο σοσιαλισμός; Σύνθημα που ανοίγει την προοπτική των διεκδικήσεων συγκεκριμένα;».

Και συνοψίζοντας η Αλέκα τα ζητήματα για τα οποία το ΚΚΕ θωρεί ότι επείγει σήμερα να αναπτυχθεί πιο συντονισμένα η δράση των κομμάτων - όπως η καταδίκη των ιμπεριαλιστικών πολέμων και των επεμβάσεων που γίνονται με το πρόσχημα της τρομοκρατίας, το δυνάμωμα της πάλης κατά της καθιέρωσης ενός νέου διεθνούς δικαίου κ.λπ., την υπεράσπιση του δικαιώματος των λαών να επιλέγουν το δικό τους δρόμο διακυβέρνησης και ανάπτυξης, το δυνάμωμα της πάλης ενάντια στο ΝΑΤΟ και τις συνέπειες της επιθετικής του πολιτικής, την ανάπτυξη του κινήματος υπεράσπισης των κατακτήσεων των εργαζομένων, την ανάπτυξη της συνεργασίας και του συντονισμού των ταξικών οργανώσεων των εργαζομένων κ.λπ. - πρόσθεσε: «Να αναλάβουμε δραστήριες πρωτοβουλίες για το συντονισμό της δράσης μας, απομυθοποιώντας την "παγκοσμιοποίηση", παίρνοντας υπόψη και τα νέα κινήματα που αναπτύσσονται κατά της πολιτικής των ιμπεριαλιστικών κυβερνήσεων και των πολυεθνικών επιχειρήσεων...».

Αυτή είναι η αλήθεια, που κακοποιεί βάναυσα ο κ. Κωνσταντόπουλος, ο οποίος «διαθέτει αναμφισβήτητα μοναδικές δικολαβικές ικανότητες», όπως λέει η σ. Βάσω Νιέρη, για να ερμηνεύει κακόβουλα και κακόπιστα τις θέσεις του ΚΚΕ.

Δοκίμασα, μέσα από ένα συνειρμό λέξεων και ενός σχολίου από το «Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας» για τη σωστή χρήση των λέξεων, του Γ. Μπαμπινιώτη, να βρω ποιες είναι οι ικανότητες και τα προσόντα ενός δικολάβου για τα οποία κάνει λόγο η Β.Ν. στο σημείωμά της: Δικολάβος είναι ο πρακτικός δικηγόρος που δεν έχει πτυχίο και μπορεί να δικηγορεί μόνο σε κατώτερα δικαστήρια (παλαιότερα). Μεταφορικά, δικολάβος, είναι αυτός που παραποιεί σκόπιμα την αλήθεια, χρησιμοποιώντας παραπλανητικά επιχειρήματα. Συνώνυμο του «δικολάβος» είναι ο στρεψόδικος. (Στρεψοδικία είναι η χρήση σοφιστικών ή κακόπιστων επιχειρημάτων σε δίκη με στόχο την παραπλάνηση του δικαστηρίου και συνεκδοχικά είναι κάθε κακόπιστο επιχείρημα που στοχεύει στη διαστροφή της αλήθειας), και στο σχόλιο (σελ. 666) διαβάζω για τις λέξεις «επιχείρημα - ισχυρισμός, σόφισμα»: «... Στην περίπτωση που εσκεμμένα ο ομιλητής χρησιμοποιεί αναληθή επιχειρήματα, λογικούς φαινομενικά συλλογισμούς που παραποιούν την πραγματικότητα, τότε μιλάμε για σοφίσματα. Σόφισμα είναι κάθε σκόπιμα αναληθής συλλογισμός, που παραβιάζει την ειλικρίνεια της επικοινωνίας. Το ίδιο γίνεται και με τους δικολαβισμούς, τις προχειρολογίες και τα δήθεν επιχειρήματα που συσκοτίζουν την αλήθεια. Γενικά, στην επικοινωνία, κάθε στρεψοδικία, κάθε διαστροφή δηλαδή της αλήθειας των λεγόμενων ώστε να παραποιηθεί η πραγματική κατάσταση προς όφελος του στρεψοδίκου, αποτελεί στρέβλωση της επικοινωνίας».

Λες, σ. Β. Νιέρη, να είναι γι' αυτό το λόγο, τόσο αγαπητός ο κ. Κωνσταντόπουλος στα περιλάλητα μαζικά μέσα επικοινωνίας της χώρας μας;


Του
Δ. ΣΤΟΛΙΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ