Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις προωθείται η κατηγοριοποίηση μέσα στον κλάδο, η δημιουργία μιας επαγγελματικής πυραμίδας, στην κορυφή της οποίας θα συγκεντρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα και η δυνατότητα να εξαρτώνται απ' αυτήν η μεγάλη πλειοψηφία των μισθωτών λογιστών. Με τη διενέργεια των εξετάσεων δημιουργούνται πρόσθετα εμπόδια στην επαγγελματική εξέλιξη του φοροτέχνη-λογιστή.
Στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της ΠΑΣΚΟ (ΠΑΣΟΚ) και της ΔΗΚΙΟ (ΝΔ) υποστήριξαν ότι με αυτές τις εξετάσεις δεν αμφισβητείται η ακαδημαϊκή επάρκεια των πτυχιούχων γιατί αυτή πιστοποιείται με την απόκτηση του πτυχίου, αλλά, αντίθετα, πιστοποιείται η επαγγελματική τους επάρκεια. Ενώ ο εκπρόσωπος της ΣΕΠ-Ο (ΣΥΝ, ΚΕΔΑ, κ.ά.), βασιλικότερος του βασιλέως, στο όνομα της «διά βίου εκπαίδευσης» ισχυρίστηκε ότι οι ραγδαίες εξελίξεις στο επιστημονικό πεδίο επιβάλλουν τη συνεχή ενασχόληση με την επιστήμη και ότι οι εξετάσεις βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση. Σε συμπληρωματική τοποθέτησή του, χωρίς να αναθεωρεί την ουσία της αρχικής του τοποθέτησης, πρότεινε οι εξετάσεις για τον πτυχιούχο να αφορούν σε εκείνα τα μαθήματα τα οποία δεν έχει διδαχθεί, βάζοντας, με άλλα λόγια, την ευρωενωσιακή λογική των πιστωτικών μονάδων.
Οι ρυθμίσεις δε σχετίζονται με πραγματικές ανάγκες αξιολόγησης του λογιστή-φοροτέχνη. Στην πραγματικότητα, σχετίζονται με τη διαδικασία συγκεντροποίησης στον κλάδο. Επιταχύνουν τις διεργασίες συγκέντρωσης των ελεύθερων επαγγελματιών λογιστών στις μεγάλες ΑΕ παροχής υπηρεσιών Φ-Λ. Παρεμποδίζοντας και αφαιρώντας το δικαίωμα υπογραφής ισολογισμών απ' όλο και ευρύτερο κύκλο λογιστών, τους μετατρέπει σε έμμισθους πλήρους ή μερικής απασχόλησης. Η όλη εξέλιξη εναρμονίζεται με την προώθηση των αναδιαρθρώσεων εντός ΕΕ, που στοχεύουν:
- Στην απελευθέρωση της αγοράς εργασίας.
- Στη γενική συμπίεση της τιμής της εργατικής δύναμης στο συγκεκριμένο κλάδο.
- Στη σύνδεση των παραπάνω στόχων με την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση-κατάρτιση, αφού το σύστημα αλλεπάλληλων εξετάσεων θα τροφοδοτήσει αντίστοιχο ιδιωτικό σύστημα προετοιμασίας των εξεταζομένων.
- Στην παραπέρα διάσπαση του κινήματος των εργαζομένων στον κλάδο.
Η «αξιολόγηση» θα αποδειχθεί στην πραγματικότητα ως διαδικασία ακριβής, ιδιωτικής κατάρτισης/αξιολόγησης για τους λίγους, με επαγγελματικά προνόμια σ' αυτούς και αποκλεισμό των πολλών.
1. Την αλλαγή στο πρόγραμμα των σπουδών, μέσα από μια σύντομη, τρίχρονη μόλις «εκπαίδευση», με την οποία να μεταδίδονται περιορισμένες και αποσπασματικές επαγγελματικές δεξιότητες, για μια μερική και ληξιπρόθεσμη απασχόληση. Την εφαρμογή του συστήματος των πιστωτικών μονάδων, που προωθεί την εξατομίκευση των προγραμμάτων σπουδών, χωρίς επιστημονική συνάφεια, με αποκλειστικό σκοπό την ικανοποίηση της αγοράς. Την απόσπαση της θεωρίας από την πράξη και τη μετατροπή της επιστήμης σε εργαλείο αναπαραγωγής της ιδεολογίας του κεφαλαίου, απονεκρώνοντας την κριτική ικανότητα.
2. Την υποβάθμιση του πτυχίου μιας πρώτης βαθμίδας και την ενίσχυση των ταξικών φραγμών στην επόμενη βαθμίδα, διδακτορικών.
3. Την αποσύνδεση πτυχίου- επαγγέλματος υλοποιώντας την κατεύθυνση «η λήψη ενός τίτλου σπουδών αποσυνδέεται από την επαγγελματική κατοχύρωση και διασφάλιση».
Αυτές οι εξετάσεις δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι από τους 1.300 περίπου που είχαν δικαίωμα να συμμετάσχουν στις εξετάσεις μόνο 215 κατέθεσαν αιτήσεις. Στην πράξη μπορούμε να ακυρώσουμε αυτές τις εξετάσεις. Ηδη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών (ΠΟΛ) και μια σειρά φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων έχουν πάρει αποφάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, διοργανώνουν συσκέψεις για την πραγματοποίηση αγωνιστικών εκδηλώσεων για το διήμερο 15-16 του Φλεβάρη στο οποίο έχουν προγραμματιστεί αυτές να γίνουν.