Τετάρτη 8 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ
Ευτυχώς που δεν υπήρχε βάρδια...

Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε χτες ο αρχικός ισχυρισμός των υπευθύνων ότι η καθίζηση του οδοστρώματος δε συνοδεύτηκε από καθίζηση της σήραγγας.

Ο «Ρ» κατέβηκε στη σήραγγα και διαπίστωσε τα αντίθετα από όσα ισχυρίστηκαν οι παράγοντες της «Αττικό Μετρό». Γιατί έγινε αυτή η προσπάθεια να καλυφθεί το γεγονός; Υπάρχει κάτι άλλο που προσπαθούν να κρύψουν;

Σε συζήτηση που είχαμε με μέλη της διοίκησης του Παραρτήματος Εργαζομένων του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας στο Μετρό, μας είπαν ότι στη συγκεκριμένη σήραγγα δεν ακολουθείται η ίδια μέθοδος διάνοιξής της που ακολουθείται σε άλλες. Τη συγκεκριμένη σήραγγα την άνοιξαν συμβατικά μηχανήματα και όχι ο μετροπόντικας καθώς το έδαφος είναι μαλακό. Ακόμα, μας αποκάλυψαν ότι ενώ σε άλλες σήραγγες τα αρχικά στηρίγματα που μπαίνουν μετά τη διάνοιξή τους στηρίζονταν σε μια βάση ενιαία για όλα, στη συγκεκριμένη σήραγγα κάθε στήριγμα ήταν τοποθετημένο σε δική του ξεχωριστή βάση.

Ομως, πέρα από τις όποιες επιπτώσεις στην αρτιότητα του έργου μπορεί να έχουν οι τεχνικές ατέλειες που μπορεί να υπάρχουν - συνειδητές ή ασυνείδητες προκειμένου να κερδηθεί χρόνος - αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι αυτές οι ατέλειες θα μπορούσαν να αποβούν θανατηφόρες: Αν το συμβάν γινόταν λίγες ώρες αργότερα, όταν δηλαδή εργαζόμενοι θα βρίσκονταν στη σήραγγα - ευτυχώς που δεν υπήρχε βραδινή βάρδια - και η κίνηση στη Δουκίσσης Πλακεντίας ήταν αυξημένη, τότε το σίγουρο είναι ότι θα θρηνούσαμε πολλά θύματα. Ποιος είναι υπεύθυνος γι' αυτό το έγκλημα;

Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε ότι κανείς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει δικαιολογίες για απρόβλεπτες παραμέτρους. Και τούτο γιατί υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες να παρατηρηθεί και να αντιμετωπιστεί ένα τέτοιο συμβάν. Το ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί δεν έγινε και ποιος φταίει γι' αυτό;

Ο Τ. Κατής, πρόεδρος του Παραρτήματος, δήλωσε στο «Ρ»: «Οι εργαζόμενοι είναι τυχεροί που η καθίζηση δεν έγινε την ώρα που εργάζονταν. Στη σήραγγα γίνονταν εργασίες μονώσεων, σιδερώματος και μπετού, πράγμα που σημαίνει ότι απασχολούνται πάνω από πενήντα εργαζόμενοι. Οι τεχνικοί σύμβουλοι δεν είχαν πάρει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ελέγξουν την κατάσταση του εδάφους. Κάτι που, για παράδειγμα, έγινε στην Πανεπιστημίου, όπου είχε προβλεφτεί η καθίζηση του περιπτέρου και αντιμετωπίστηκε. Αυτή η κατάσταση δείχνει τις δύσκολες και επικίνδυνες για τη ζωή τους συνθήκες που δουλεύουν οι εργαζόμενοι. Πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα ασφάλειας και ειδικότερα για τις καθιζήσεις να γίνονται πιο συστηματικοί έλεγχοι».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ