Ο Γιώργος Καραγιάννης στην ταινία «Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: ο μπαμπάς μου» |
Η ταινία πραγματεύεται το πέρασμα στην εφηβεία ενός παιδιού της Αθήνας στη δεκαετία του 1960, ρόλο που ερμηνεύει εξαιρετικά ο 9χρονος Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος απέσπασε το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Παίζουν, επίσης, οι Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Τσιριγκούλη, Δέσπω Διαμαντίδου και Χρήστος Στεργιόγλου.
Στο ελληνικό τμήμα προβλήθηκε και η ταινία του Νίκου Γραμματικού «Ο Βασιλιάς», που βασίζεται στην πραγματική ιστορία ενός πρώην έγκλειστου στις φυλακές (ερμηνεύει ο Βαγγέλης Μουρίκης), ο οποίος θέλει να αρχίσει μια νέα ζωή σε ένα χωριό της Πελοποννήσου. Η καχυποψία των ντόπιων στο πρόσωπό του θα μετατραπεί σε έχθρα και θα δώσει την ευκαιρία στον σκηνοθέτη να σχολιάσει φιλμικά τον κοινωνικό ρατσισμό. Παίζουν, επίσης, οι: Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Μηνάς Χατζησάββας, Γιάννης Ζουγανέλης, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Τάσος Νούσιας, Αννα Βαγενά. Επίσης, προβλήθηκε και η ανεξάρτητη παραγωγή «Γύρω γύρω όλοι» του πρωτοεμφανιζόμενου, Γιάννη Δράκου, που διηγείται την προσπάθεια τριών φίλων να δημιουργήσουν το πρώτο κινητό μπαρ της πόλης. Γκεστ-σταρ ο Κώστας Βουτσάς.
Θετικά σχόλια απέσπασε το ντοκιμαντέρ, «Χορεύοντας με τον Ραϊντέλ - El Vecino Cubano» του Αλέξη Τσάφα, για την κουβανική κοινότητα της Αθήνας.
Το διεθνές τμήμα συνεχίζεται, παρά την απουσία του προέδρου της κριτικής επιτροπής, Μάρκο Μπελόκιο, ο οποίος αναμένεται στη Θεσσαλονίκη σήμερα, καθυστερημένος λόγω ασθένειας.
«Χορεύοντας με τον Ραϊντέλ» του Αλέξη Τσάφα |
Εξάλλου, το Σάββατο, το Φεστιβάλ τίμησε τον Αμερικανό σκηνοθέτη, Μπομπ Ράφελσον, στην ιστορική εστία της διοργάνωσης, το «Ολύμπιον». Η εκδήλωση συνοδεύτηκε με την προβολή της ταινίας του «Πέντε εύκολα κομμάτια» (1970), την ταινία, όπου συναντήθηκαν όλες οι ιδεολογικές επιρροές του δημιουργού και που αποτέλεσε την αφετηρία της ανυπόταχτης κινηματογραφικής του καριέρας. Η άποψη του σκηνοθέτη για τον κινηματογράφο μπορεί να περικλείεται και στην απάντηση που έδωσε στον διευθυντή του Φεστιβάλ, Μιχάλη Δημόπουλο, όταν ο τελευταίος του ζήτησε να σχολιάσει το πώς βλέπει σήμερα την ταινία του. Ο Μπομπ Ράφελσον ομολόγησε ότι δεν την είδε ξανά από την ημέρα που την ολοκλήρωσε, κάτι άλλωστε που ισχύει και με όλες του τις ταινίες. «Ούτε σήμερα θα τη δω. Θεωρώ ότι ένας κινηματογραφιστής φτιάχνει μια ταινία και μετά αυτή ανήκει στο κοινό», κατέληξε.