Σύμφωνα με τη «Μεγάλη Σοβιετική Εγκυκλοπαίδεια», «ο χορός είναι ένα είδος τέχνης, που τα μέσα της δημιουργίας της καλλιτεχνικής εικόνας, είναι οι κινήσεις του χορευτή και η στάση του σώματός του». Ο χορός δημιουργήθηκε από διάφορες κινήσεις και φιγούρες που συνδέονται με τις εργασίες που εξασκεί ο άνθρωπος και τις εντυπώσεις που τον συγκινούν και προέρχονται από τον έξω κόσμο. Οι κινήσεις σιγά σιγά έπαιρναν γενική καλλιτεχνική μορφή και σαν αποτέλεσμα διαμορφώθηκε η τέχνη του χορού. Μια από τις παλαιότερες εκδηλώσεις της λαϊκής δημιουργίας...
Ανάμεσα στα πάμπολλα είδη χορού που υπάρχουν και δημιουργήθηκαν από τα διαφορετικά ήθη, έθιμα και τις ποικιλόμορφες κουλτούρες των λαών, είναι και οι λεγόμενοι ευρωπαϊκοί (αργό βαλς, τανγκό, βιεννέζικο βαλς, φοξτρότ, κούκστεπ) και λατινοαμερικάνικοι (σάμπα, ρούμπα, τσα-τσα-τσα, πάσο ντόμπλε, τζάιβ) χοροί. Αυτές τις μορφές χορού, η Ελληνική Ομοσπονδία Χορευτικού Αθλητισμού (ΕΟΧΑ), κατάφερε να τις συνδέσει με τον αθλητισμό και να πετύχει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Η ανύπαρκτη βοήθεια από την πολιτεία και ο πόλεμος από τις επαγγελματικές σχολές, είναι δύο σοβαρά εμπόδια, τονίζει η πρόεδρος της ΕΟΧΑ Σοφία Παυλίδη |
Χωρίς καμιά βοήθεια από την πολιτεία και με μόνη αρωγή τα ελάχιστα χρήματα που δίνουν οι ενήλικες χορευτές, αλλά και οι γονείς των μικρών χορευτών, για να συμμετάσχουν στα προγράμματα της ΕΟΧΑ, η Ελληνική Ομοσπονδία που γεννήθηκε από την όρεξη και την προσπάθεια κάποιων Ελλήνων μεταναστών από το Καζαχστάν, παλεύει να σταθεί στα ...πόδια της. Η Σοφία Παυλίδη, μιλώντας στο «Ρ», ανέφερε πως οι άνθρωποι της Ομοσπονδίας αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, παντός είδους. «Θέλουμε να βοηθήσουμε την ελληνική νεολαία, να ξεφύγει από τις κακές και πολλές φορές καταστροφικές συνήθειες που επικρατούν στην κοινωνία μας. Δε θέλουμε να βλέπουμε παιδιά να πέφτουν στα ναρκωτικά. Θέλουμε να προσφέρουμε υγεία. Αυτό είναι το σημαντικότερο στη ζωή μας και προσπαθούμε να το δώσουμε απλόχερα». Η ίδια, ωστόσο, επισήμανε ότι τα εμπόδια είναι πολλά «Τα εμπόδια στη δουλιά μας είναι πολλά. Ξεκινώντας από την πολιτεία, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει προσφέρει τίποτα, με εξαίρεση τη δυνατότητα που μας έδωσε η ΓΓΑ να πραγματοποιήσουμε μια φορά αγώνες στο "Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας", καταλήγουμε στη νοοτροπία κάποιων ανθρώπων. Πολλές μητέρες δεν έχουν καταλάβει το λόγο για τον οποίο φέρνουν τα παιδιά τους εδώ. Μας ζητούν να τους πούμε ποιο θα είναι στο μέλλον το όφελος των παιδιών τους από τον χορευτικό αθλητισμό. Η απάντησή μας ωστόσο δεν μπορεί να είναι προφητική. Είναι μόνο μία: Υγεία». Στη συνέχεια, η Σοφία Παυλίδη, αναφέρθηκε και στο θέμα των εσόδων. «Είμαστε στην αρχή της δημιουργίας μας, αφού υπάρχουμε από το 1996. Δεν μπορώ να πω πως έχουμε βοήθεια, αν εξαιρέσει κανείς τα ελάχιστα λεφτά που δίνουν οι αθλητές. Από κει και πέρα, το ενοίκιο που δίνουμε εδώ είναι αρκετά "τσουχτερό", ενώ θέλουμε να αλλάξουμε και πολλά πράγματα που έχουν παλιώσει και δεν μπορούμε γιατί αυτά στοιχίζουν. Παρ' όλα αυτά έχουμε πείσμα και προσπαθούμε όχι μόνο να κρατηθούμε αλλά και να αναπτυχθούμε. Ηδη έχουμε δημιουργήσει 25 συλλόγους με αξιόλογα τμήματα "Τζούνιορ" ηλικίας από 6 έως 9 και από 9 έως 12, νέων και ενηλίκων. Μάλιστα, των ενηλίκων χωρίζονται σε τρία τμήματα ανάλογα με την ηλικία των χορευτών». Στη συνέχεια η γυμνάστρια του «νίσι», ανέφερε και για τον «πόλεμο» που δέχεται από τους επαγγελματίες. «Δεχόμαστε πόλεμο από κάποιες επαγγελματικές σχολές. Συγκεκριμένα κάποια κάνει τα πάντα, ούτως ώστε να βρει κάτι για να μας "χτυπήσει". Δεν ξέρω γιατί. Ισως επειδή από τη σχολή μας έχουν βγει πολλοί δάσκαλοι χορού γιατί κάνουμε σωστή δουλιά». Η Σοφία Παυλίδη, αν και αρκετά ήρεμη, φάνηκε να «συννεφιάζει» όταν αναφέρθηκε στο θέμα των μεταναστών. «Δε φέρονται πολύ σωστά στους μετανάστες. Η πολιτεία δε μεριμνά πολύ. Δεν ξέρω... Δεν ενδιαφέρεται;». Οσον αφορά στη γνώμη της γύρω από τη νεολαία, τόνισε πως «σύμφωνα με τη γνώμη μου, γίνονται πολλά λάθη που έχουν αντίκτυπο στη νεολαία. Είναι σωστό τα παιδιά να βρίσκονται διαρκώς μέσα στους καπνούς και τα ποτά; Να παίρνουν τέτοια παραδείγματα; Δεν ξέρω... Εγώ έχω μεγαλώσει αλλιώς».
Η αρμονία, η χάρη και ο ρυθμός, σε συνάρτηση με τον αθλητισμό |