Οι σχεδιασμοί για τον εξοπλισμό του ΕΚΑΒ με αεροπλάνα και ελικόπτερα υπήρχε απ' το 1981. Το 1989 το ΕΚΑΒ προμηθεύτηκε δυο ελικόπτερα, σε συμφωνία με την «Ολυμπιακή Αεροπορία».
Οπως θυμούνται τεχνικοί υπήρξε πριν το 1996 μια πτώση ελικοπτέρου του στρατού που ενεργούσε για λογαριασμό του ΕΚΑΒ και σκοτώθηκαν οι επιβαίνοντες. Υπήρξε μια πτώση στην Κυπαρισσία, αλλά δεν υπήρξαν θύματα και το ελικόπτερο επισκευάστηκε. Επίσης, υπήρξε και μια άλλη πτώση πάλι χωρίς θύματα μέσα στην πίστα του Ελληνικού.
Στις 4.5.1999 ο τότε υπουργός Υγείας Λ. Παπαδήμας υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια πέντε ελικοπτέρων τύπου «Αγκούστα» και δύο αεροσκαφών της «Πιάτζιο». Δώδεκα μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, η παράδοση των ελικοπτέρων δεν είχε γίνει, αλλά η κυβέρνηση είχε φροντίσει για την παράδοση της πτητικής ευθύνης των ελικοπτέρων σε ιταλική εταιρία - και κόντρα στην αρχική σύμβαση.
Το ζήτημα είχε φέρει στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή της προς τους -τότε- υπουργούς Υγείας - Πρόνοιας Αλ. Παπαδόπουλο και Μεταφορών Χρ. Βερελή στις 10-5-2000 η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη. Τρία ελικόπτερα εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα, ένα στη Ρόδο και ένα στη Μυτιλήνη. Το ελικόπτερο που έπεσε ήταν απ' τη Ρόδο. Ακόμα το ΕΚΑΒ χρησιμοποιεί ένα στρατιωτικό και ένα μισθωμένο προσωρινά αεροπλάνο.
Το ζήτημα της ασφάλειας των πτήσεων είχε απασχολήσει τη Βουλή όταν στις 30-10-2000 κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή Επερώτησης της ΝΔ ο Νικήτας Κακλαμάνης ανέφερε την πληροφορία ότι μερικά από τα ελικόπτερα, λόγω υπερχρήσης το καλοκαίρι, είχαν συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο πτήσεως και ετίθετο θέμα ασφάλειας.