Μισθωμένο όχημα πήρε φωτιά, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν θύματα
Το μισθωμένο λεωφορείο που πήρε φωτιά στο κέντρο Θεσσαλονίκης |
Το λεωφορείο της γραμμής 11 Πυλαία πήρε φωτιά την ώρα που βρισκόταν στην οδό Εγνατία, στο ύψος της οδού Εθνικής Αμύνης. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν λόγω των γρήγορων αντανακλαστικών του οδηγού, που αντιλήφθηκε τον καπνό και εκκένωσε το λεωφορείο από τους περίπου 15 επιβάτες, αλλά και την έγκαιρη παρέμβαση της πυροσβεστικής. Η κηλίδα από υγρό (ενδεχομένως εύφλεκτο) που έμενε στο οδόστρωμα κατά την κίνηση του λεωφορείου στα τελευταία μέτρα πριν πιάσει φωτιά πιθανόν να είναι η αιτία για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Το λεωφορείο είναι πετρελαιοκίνητο και ένα από αυτά που διαθέτει ο ΟΑΣΘ με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, και αυτό το ατύχημα είναι αποτέλεσμα της υποσυντήρησης και της παλαιότητας του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι το αφήγημα της κυβέρνησης για αναβάθμιση των συγκοινωνιών «κάηκε» για ακόμα μια φορά.
Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Και γι' αυτό όπως και για όλα τα αντίστοιχα περιστατικά στο παρελθόν ευθύνεται η πολιτική του "πάμε κι όπου βγει" που συνεχίζεται για να κερδίζουν οι εταιρείες ενοικίασης λεωφορείων με το όποιο κοινωνικό κόστος.
Ενδεικτικό για το πώς έχουν καταντήσει οι κυβερνήσεις να λειτουργεί η συντήρηση είναι η σύμβαση που έχουν υπογράψει ο ΟΑΣΘ με την εταιρεία ενοικίασης τον περασμένο Μάρτιο, όπου εκεί περιγράφονται οι εργασίες συντήρησης που θα εκτελεί το ελάχιστο εναπομείναν προσωπικό του ΟΑΣΘ στα λεωφορεία της, ενώ αυτές θα έπρεπε να τις κάνει η ίδια η εταιρεία.
Η ιδιωτικοποίηση στον κατά τα άλλα κρατικό ΟΑΣΘ οδηγεί στην ελλιπή και πρόχειρη συντήρηση των οχημάτων σε συνδυασμό με τα μισθωμένα οχήματα -όπως αυτό που πήρε φωτιά - που είναι ταλαιπωρημένα με χιλιάδες χιλιόμετρα.
Παραδόξως αυτά θεωρούνται ακατάλληλα για άλλες ευρωπαϊκές χώρες π.χ. Ουγγαρία από όπου αποσύρονται, ενώ στην πόλη μας η κυβέρνηση τα παρουσιάζει ως κατάλληλα για να "αναβαθμίσουν" τις αστικές συγκοινωνίες!».
Τονίζει ότι η συγκοινωνία δεν είναι εμπόρευμα και προβάλλει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για:
«Νέα σύγχρονα λεωφορεία κατάλληλα για τις μορφολογικές και κλιματολογικές συνθήκες της πόλης.
Απαγόρευση εισαγωγής από άλλες χώρες και κυκλοφορίας μεταχειρισμένων συγκοινωνιακών μέσων.
Εφαρμογή σύγχρονης προγνωστικής συντήρησης, όπου επιτρέπεται τεχνικά, με αξιοποίηση τηλεματικής, αισθητήρων και δεδομένων που εντοπίζουν βλάβες πριν εξελιχθούν σε κίνδυνο πυρκαγιάς ή ακινητοποίησης.
Εγκατάσταση πιστοποιημένων συστημάτων πυρανίχνευσης και αυτόματης κατάσβεσης στον χώρο κινητήρα καθώς και τακτικό έλεγχο όλων των πυροσβεστήρων.
Πρόσληψη τεχνικού προσωπικού και οδηγών με συμβάσεις αορίστου χρόνου με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και αναγνώριση προϋπηρεσίας.
Αμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.
Αποκλειστικά δημόσιες φθηνές συγκοινωνίες που θα λειτουργούν για την ικανοποίηση της ανάγκης μετακίνησης του λαού της πόλης, όχι για τα κέρδη».