Ευθύνες σε όλες τις αστικές κυβερνήσεις που στήριξαν την «απελευθέρωση» των ταχυδρομείων
Τις ευθύνες της ΕE, της κυβέρνησης της ΝΔ και των προηγούμενων, που προωθούν την «απελευθέρωση» της ταχυδρομικής αγοράς στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, με συνέπεια το μαζικό κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ στην Ελλάδα, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στην Ερώτησή της περιγράφει τις συνέπειες από το κλείσιμο των καταστημάτων ιδιαίτερα για τις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, όπως και για τους εργαζόμενους, και καταγγέλλει τις ευθύνες της ΕΕ και όλων διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων που υλοποίησαν την πολιτική της «απελευθέρωσης».
«Οι ευρωενωσιακές Οδηγίες και στρατηγικές, που αντιμετωπίζουν τις κοινωνικές ανάγκες ως "κόστος" και προωθούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, ευθύνονται για τη διάλυση δημόσιων υποδομών και τη μετατροπή των καθολικών υπηρεσιών σε εμπορεύματα. Η ίδια κατεύθυνση άλλωστε προωθείται και σε άλλες χώρες - μέλη της ΕΕ, όπως πρόσφατα με το κλείσιμο των δημόσιων ταχυδρομείων στη Δανία, με περικοπές και απολύσεις σε Γερμανία, Γαλλία κ.α.», τονίζει και προσθέτει: «Το ΚΚΕ διεκδικεί ένα καθολικό, δημόσιο και αξιόπιστο ταχυδρομικό δίκτυο, που αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του κοινού σε κάθε γωνιά της χώρας. Απαιτεί να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως δημόσια, κοινωνική υπηρεσία, και όχι ως πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας».
Και, με βάση τα παραπάνω, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ ρωτάει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πώς τοποθετείται απέναντι στις συνέπειες που προκαλεί η εφαρμογή των ευρωενωσιακών Οδηγιών «απελευθέρωσης» της ταχυδρομικής αγοράς, 97/67/ΕΚ, 2002/39/ΕΚ, 2008/6/ΕΚ, που οδηγούν σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, απολύσεις, υποβάθμιση υπηρεσιών και παράδοσή τους σε ιδιώτες, με συνέπεια αυτές να είναι πανάκριβες για τον λαό, όπως και απέναντι στα αιτήματα να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις.
Σήμερα το πρωί συνεδριάζουν οι αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής για τα ΕΛΤΑ, σε μια προσπάθεια από την κυβέρνηση να μετριαστούν οι αντιδράσεις που έχει ξεσηκώσει η προσπάθεια κλεισίματος των καταστημάτων. Χθες μπήκε λουκέτο σε 46 καταστήματα σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, ενώ δηλώνεται από τη διοίκηση ότι για τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας οι αλλαγές θα γίνουν εντός τριμήνου, υποτίθεται ώστε να γίνει διαβούλευση.
Ο δε κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης είπε χθες ότι «επικοινωνιακά ήταν άστοχος ο τρόπος που η διοίκηση των ΕΛΤΑ χειρίστηκε αυτό το θέμα», σπεύδοντας να προσθέσει πως θα προχωρήσει και αυτή, άλλη «μια μεγάλη μεταρρύθμιση», «χωρίς να αλλάζει η ουσία της απόφασης», με κριτήριο «να εξοικονομηθούν χρήματα» και να «στραφεί» το προσωπικό σε άλλες υπηρεσίες.
Αλλωστε, βάζοντας το θέμα στο ευρωενωσιακό του πλαίσιο, τόνισε ότι «από το 2013 και μετά έχει επέλθει πλήρης απελευθέρωση της συγκεκριμένης δραστηριότητας, είχε ξεκινήσει από το 2008 και ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία το 2013. Αρα ήταν αδύνατον, είναι αδύνατον στο κράτος να επιδοτήσει, να χρηματοδοτήσει αυτήν τη δραστηριότητα, καλύπτοντας μια απόφαση η οποία είναι αναγκαία για το κλείσιμο αυτών των καταστημάτων».
Παρέπεμψε δε στο «τι συμβαίνει στα υπόλοιπα κράτη της Ευρώπης» και στο «ποσοστό μείωσης ιδιολειτουργούμενων καταστημάτων από το 2013 μέχρι το 2024», με παραδείγματα όπως το κλείσιμο και των 500 καταστημάτων στη Βρετανία, 700 στη Σουηδία, 750 στη Δανία κ.ο.κ.