Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ
ΤΥΡΝΑΒΟΣ |
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ, με τη στήριξη της κυβέρνησης, προχωρά σε μαζικό κλείσιμο άνω των 200 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης «αναδιάρθρωσης» και του «εξορθολογισμού» του δικτύου. Η εξέλιξη αυτή δικαιολογημένα προκαλεί αντιδράσεις, καθώς οδηγεί σε υποβάθμιση βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, απώλεια θέσεων εργασίας και παραπέρα ιδιωτικοποίηση του οργανισμού. Ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, οι κάτοικοι βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ.
Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα - βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.
ΑΘΗΝΑ |
Στην Αθήνα, το Κλαδικό Συνδικάτο Ταχυδρόμων - Ταχυμεταφορών Αττικής (ΣΕΤΤΑ) πραγματοποίησε την Παρασκευή κινητοποίηση στο κατάστημα συναλλαγής της οδού Μητροπόλεως, αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις του σχεδίου αναδιοργάνωσης που προωθείται σύμφωνα με τις σχετικές κατευθύνσεις της ΕΕ για «απελευθέρωση» της αγοράς. Το Συνδικάτο καταγγέλλει παράλληλα την ηγεσία της Ομοσπονδίας (ΠΟΣΤ) για αδράνεια και συμβιβασμό, καθώς αντί να οργανώνει αγώνες, αναπαράγει τα ίδια επιχειρήματα με την κυβέρνηση και τη Διοίκηση. Το ΣΕΤΤΑ απαιτεί να μην κλείσει κανένα κατάστημα και να μην υπάρξει καμία απόλυση ή «εθελούσια», αλλά και μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα, δημόσιο ταχυδρομείο στην υπηρεσία του λαού και όχι των εργολάβων. Στην κινητοποίηση παρευρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης.
Στον Τύρναβο πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε έξω από το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, ενώ την αντίθεση της δημοτικής αρχής Τυρνάβου εξέφρασε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Στέλιος Τσικριτσής. Λίγο αργότερα έγινε κινητοποίηση και στη Λάρισα, έξω από το κεντρικό κατάστημα των ΕΛΤΑ, απαιτώντας την άμεση ανάκληση της απόφασης για λουκέτο. Εκεί βρέθηκαν επίσης κάτοικοι από την Αγιά και το Συκούριο, δύο ακόμη περιοχές του νομού όπου δρομολογείται το κλείσιμο των καταστημάτων ΕΛΤΑ.
Κινητοποίηση έγινε και στην Ικαρία. Στην Καισαριανή, σε συγκέντρωση που κάλεσαν τα συνταξιουχικά σωματεία ΙΚΑ και ΟΑΕΕ, εκφράστηκε η κατηγορηματική αντίθεση φορέων και δήμου στο επικείμενο κλείσιμο του μοναδικού καταστήματος των ΕΛΤΑ. Ο δήμαρχος Ηλίας Σταμέλος αναφέρθηκε στις σοβαρές συνέπειες του λουκέτου και κάλεσε να συνεχιστούν οι αντιδράσεις.
Στην Πάτρα, με επιστολή του προς τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, ο δήμαρχος, Κώστας Πελετίδης, απαιτεί να μην προχωρήσει το κλείσιμο των Ταχυδρομείων σε Βραχνέικα και Νότιο Διαμέρισμα.
Στην Καλαμάτα, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ - ΕΦΚΑ καλεί σε κινητοποίηση τη Δευτέρα 3 Νοέμβρη στις 10 π.μ. έξω από το κατάστημα των ΕΛΤΑ, απαιτώντας να μην προχωρήσει το κλείσιμο των ταχυδρομείων σε Θουρία, Μελιγαλά, Κυπαρισσία, Πεταλίδι. Ανάλογη κινητοποίηση έχει προγραμματιστεί από τον σύλλογο στις 11 π.μ. και στην Κυπαρισσία.
Στην Κρήτη, που κλείνουν 16 καταστήματα, έγιναν επίσης διαμαρτυρίες. Στο Λασίθι, κοινή ανακοίνωση έβγαλαν το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ και το Εργατικό Κέντρο Λασιθίου, με την οποία εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους και ζητούν την ακύρωση της απόφασης και τη συνέχιση της λειτουργίας των καταστημάτων σε όλο τον νομό.
Τέλος, η Γραμματεία της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή είναι ένας ακόμη κρίκος στην ερήμωση της υπαίθρου.
Στην Ερώτησή του το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους. Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας.
Με βάση τα παραπάνω ρωτάει την κυβέρνηση τι μέτρα θα πάρει ώστε: Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις. Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές.
Να σημειωθεί ότι μετά τις έντονες αντιδράσεις, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι την Τρίτη 4 Νοέμβρη θα γίνει έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Στη συνεδρίαση θα κληθούν η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως και οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ και του Υπερταμείου.