Αλλη μια σοβαρή βλάβη για το υπέργηρο πλοίο που εκτελεί ακόμη δρομολόγια σε Κεφαλονιά - Ιθάκη και Ζάκυνθο
Το πλοίο έδεσε στο λιμάνι τελικά, περίπου στις 7 το απόγευμα της ίδιας μέρας, αφού ρυμουλκήθηκε από ρυμουλκό που κατέπλευσε από το Κατάκολο, με όσους πολύ μεγαλύτερους κινδύνους θα μπορούσαν να έχουν δημιουργηθεί αν ήταν μεσοπέλαγα και οι καιρικές συνθήκες ήταν πιο δύσκολες, με δυνατούς ανέμους!
Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται ανάλογα περιστατικά όχι μόνο στη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά και στην Κυλλήνη - Ζάκυνθο και με το συγκεκριμένο καράβι, που μετρά 50 χρόνια ζωής! Μόλις στις 12 Σεπτέμβρη, το ίδιο πλοίο είχε παρουσιάσει σοβαρή βλάβη στο λιμάνι της Ζακύνθου, όταν τότε έγινε αναφορά για «έντονη δόνηση» στην αριστερή πλευρά του, αποβιβάζοντας και τότε επιβάτες και οχήματα.
Και από τα συγκεκριμένα γεγονότα τίθενται σοβαρά θέματα για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων όχι μόνο στο συγκεκριμένο πλοίο, αλλά συνολικότερα στις γραμμές των νησιών του νοτίου Ιονίου με την Κυλλήνη και την Πάτρα.
Την ίδια ώρα, η ιδιοκτήτρια εταιρεία, «Levante Ferries», έκανε λόγο για «τεχνικό πρόβλημα», χωρίς να δίνει λεπτομέρειες, ενώ το σοβαρότατο συμβάν κατήγγειλαν επιβάτες του πλοίου.
Σε ανακοίνωσή της για το γεγονός, η ΤΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης του ΚΚΕ επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Η κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα και ιδιαίτερα στα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας είναι αποτέλεσμα των κατευθύνσεων της ΕΕ που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι αστικές κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), που για να αυγατίζουν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές, έχουν απελευθερώσει τα όρια ηλικίας των πλοίων, με αποτέλεσμα πλοία πενήντα χρόνων όπως το "ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ" να ταξιδεύουν ακόμα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος...
Πρόκειται επίσης για την ίδια πολιτική που καταπατά τα δικαιώματα των εργαζομένων στα πλοία, απελευθερώνει τις τιμές στα εισιτήρια, επιδοτεί τους εφοπλιστές ακόμη και με αφορολόγητο πετρέλαιο, στέλνει τα στρατευμένα παιδιά του ελληνικού λαού και τα στελέχη των ΕΔ ακόμη και εκτός συνόρων, για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Υπογραμμίζοντας ότι «το ΚΚΕ επισημαίνει ότι όσο οι θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελούν πεδίο κερδοφορίας στα χέρια των εφοπλιστών οι ανάγκες του λαού θα έρχονται σε δεύτερη μοίρα» τονίζει:
«Σύγχρονο και αναγκαίο σήμερα είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία του νησιού με ασφαλή πλοία, δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου τις ανάγκες του λαού της Κεφαλονιάς και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών, με φτηνά εισιτήρια επιβατών και οχημάτων με τήρηση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών».
Η ΤΕ απαιτεί αναλυτικά: «Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με απόσυρση των υπέργηρων, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων αποκλειστικά δημόσιων λιμενικών εγκαταστάσεων.
Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.
Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες.
Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
Μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τους υπηρετούν».