Ζήσαμε τα Τέμπη στον σιδηρόδρομο, οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ προειδοποιούν για «Τέμπη του αέρα» και τώρα προκύπτει κίνδυνος για Τέμπη στις γέφυρες! Σύμφωνα με δημοσίευμα, από τις 6.000 γέφυρες που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία είναι ασυντήρητες, το όριο ζωής έχει παρέλθει προ πολλού και μερικές χιλιάδες από αυτές έχουν πρόβλημα στατικότητας! Δεν είναι τυχαίο ότι σε μεγάλες νεροποντές βλέπουμε γέφυρες να καταρρέουν σαν χάρτινοι πύργοι (ο «Daniel» κατέστρεψε 15 γέφυρες σε όλη τη Θεσσαλία πριν δυο χρόνια), ενώ ακόμα και στον Κηφισό υπάρχουν γέφυρες με εμφανείς φθορές, κι ας περνούν από πάνω τους καθημερινά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα. Από το σύνολο των γεφυρών παρακολουθούνται συστηματικά και με σύγχρονα μέσα μόνο 610, ενώ σύμφωνα με έρευνα του 2019 το 10% όλων των γεφυρών βρίσκονται «σε κρίσιμη κατάσταση». Σημειωτέον, η επιβάρυνση των παλιότερων γεφυρών είναι μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη, αφού οι προδιαγραφές με τις οποίες φτιάχτηκαν, πριν από 50 και πλέον χρόνια, ήταν τελείως διαφορετικές από τις σημερινές. Η παλαιότητα και η φθορά των γεφυρών είναι μέρος μόνο του τεράστιου προβλήματος των γερασμένων και ασυντήρητων υποδομών στη χώρα μας, λόγω της πολιτικής του «κόστους - οφέλους», που αφήνει απροστάτευτο τον λαό, αντιμέτωπο με μεγάλους κινδύνους. Τεράστια έργα που αποδίδουν κέρδη στο κεφάλαιο χρηματοδοτούνται αδρά από κράτος και ΕΕ, ενώ υποδομές χωρίς ανταποδοτικότητα σαπίζουν και προειδοποιούν για σοβαρά ατυχήματα. Αλλη μια επιβεβαίωση ότι η πολιτική του καπιταλιστικού κέρδους και οι λαϊκές ανάγκες δεν ...γεφυρώνονται με τίποτα!